Svingernes mixtapes & shuffle-biblioteker

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kalnæs
Geografisk sted: Amager

Svingernes mixtapes & shuffle-biblioteker

#1 Indlæg af Kalnæs » 06 apr 2020 10:40

OK. Her kan vi dele mixtapes med hinanden. Jeg forstår, at der har været lignende tråde før, men dem kan jeg ikke finde, så nu kører vi igen.

Det burde vel være et stendødt format, men jeg synes stadig, at det dér med at samle sange svarende til omtrent en time i forlængelse af hinanden kan noget særligt. Så er det lissom kort nok til, at man kan gå helt ned i rækkefølgen, og at det føles som et bitesized, overskueligt og samlet #værk efter endt lytning. Jeg opfordrer til, at man også laver artwork, som deles med mixet her i tråden, og at man præsenterer sine tanker om mixets præmisser og koncepter en smule, hvis man finder det passende. Har man nu lavet et gennemarbejdet mix på over halvanden time, ku det være oplagt at dele den op i vol.1, vol.2 og så fremdeles. Det er naturligvis oplagt at smide et link til mixet som Spotify-playlist, men jeg synes ikke, det skal være et krav for at deltage i tråden, for det er jo ikke al musik, der er på Spotten.

Da vi lever i de evige playlisters tid, synes jeg, at man skal være aldeles velkommen til også at dele sådan nogen kuraterede biblioteker med tusindvis af sange på. Man ska bare lige skrive, hvis det er sådan en liste, så vi andre ved, om vi skal tænde for shuffle eller ej. Jeg holder selv af at tune ind på andres digitale radiokanaler på den måde.

Når Vi Kommer Ud https://open.spotify.com/playlist/3krDo ... _uTDKH9zTg

Billede

Mixet, der tar udendørs indendørs! Med en enkelt undtagelse er der (vist) feltoptagelser på alle tracks. Fungerer godt, hvis man er i corona-karantæne eller af andre årsager er nødsaget til at blive inde. Det er overvejende instrumentalt, og da feltoptagelserne glider pænt over i hinanden, virker det aller bedst at lytte med glidende overgange på 7-8 sekunder. Fungerer godt som underlægning til læsning eller anden koncentreret aktivitet. Eller til langsomme, eftertænksomme, blå morgener. God fornøjelse!

1: John Lurie – Ahhh... Fishing
2: Isorinne – Blurred Perceptions of Substance
3: This Mortal Coil – Barramundi
4: Roberto Musci – Nexus on the Beach
5: Tortoise – I Set My Face to the Hillside
6: Worldbuilding – Sprite 2
7: Tears for Fears – Pharaohs
8: Yasuaki Shimizu – Tachikawa
9: John Lurie – Long Walk Home
10: First Flush – Skulptur
11: Pale Saints – Little Gesture
12: Leon Lowman – Bumpin on Sunset
13: John Lurie - Canoe
14: Agitation Free – In the Silence of the Morning Sunrise
15: Yo La Tengo – Green Arrow
16: Clark – Tyre
17: Jeff Bridges – Feeling Good

I alt én time og to minutter.

Syme

Re: Svingernes mixtapes & shuffle-biblioteker

#2 Indlæg af Syme » 19 apr 2020 14:30

Du kunne udvide med:

John Martyn: "Small Hours"
Ronnie Lane's Slim Chance: "Burnin' Summer"
There the butcher's shop stinks to the leaden sky;
There the fish shop stinks differently, but worse.

Besvar