HN Maj 2020

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: HN Maj 2020

#161 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 maj 2020 16:23

Enig med Ober, alt det klassiske Massive Attack og Portishead holder 1000. Ved sgu ikke med Tricky i dag. Har ikke turdet tage på #genbesøg. Jeg var kæmpe, kæmpe fan tilbage i dagene, og fandme også af Blowback, som jeg en dag vil turde lytte til igen med 2020-ører. Det kan virkelig gå begge veje. Forestiller mig da, at sange som "Your Name" og "A Song for Yukiko" stadig holder. "Evolution Revolution Love", til gengæld, dét ved jeg sgu ikke lige. Meget af Aftermath simpelthen stadig holde i dag. Jeg så Kathryn Bigelows vilde, vilde film Strange Days for noget tid siden (måske dén mest 90'er-film overhovedet: En scifi-film fra 1995, der foregår i et Y2K-panikslagent 1999), og der var "Overcome" med i en scene, og det altså 6/6, vil jeg lige sige. Pre-Millennium Tension ved jeg positivt stadig holder i dag. "Makes Me Wanna Die" er det bedste Tricky-nummer, jo. Men altså, generelt kan det siges, at hele den klassiske triphoplyd - stik mod, hvad man ville have forventet - lyder bedre og bedre for hvert år, der går. Det har også meget at gøre med, at moderne R&B slægter den lyd så meget på og forsøger at gøre det samme som triphop, triphop lyder bare ufatteligt meget bedre.

Ober, Sonic Youth faldt altså ikke af på den omkring 2000. Murray Street er som bekendt deres bedste plade overhovedet.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#162 Indlæg af Hr. Oberheim » 14 maj 2020 16:41

secondtoughestintheinfant skrev:
14 maj 2020 16:23
..Jeg var kæmpe, kæmpe fan tilbage i dagene, og fandme også af Blowback, som jeg en dag vil turde lytte til igen med 2020-ører. Det kan virkelig gå begge veje. Forestiller mig da, at sange som "Your Name" og "A Song for Yukiko" stadig holder. "Evolution Revolution Love", til gengæld, dét ved jeg sgu ikke lige. ..
Jeg vil sige, at den faktisk overraskede positivt da jeg opdaterede playlisten for et års tid siden. Der er et par numre som kører vildt fedt, men så kommer der lige en raggamuffin-kaj ind og ødelægger det hele for mig, kan slet, slet ikke med den slags, så derfor er de ikke på playlisten.
..Men altså, generelt kan det siges, at hele den klassiske triphoplyd - stik mod, hvad man ville have forventet - lyder bedre og bedre for hvert år, der går. Det har også meget at gøre med, at moderne R&B slægter den lyd så meget på og forsøger at gøre det samme som triphop, triphop lyder bare ufatteligt meget bedre.
Yeps!
Ober, Sonic Youth faldt altså ikke af på den omkring 2000. Murray Street er som bekendt deres bedste plade overhovedet.
Fedt! Den har jeg ærligt talt ikke hørt, så jeg håber da at jeg har noget i vente, var nok også lige hurtig nok til at afskrive dem :) Faldt af efter A Thousand Leaves. Sunday var fedt, men ellers virkede inspirationen helt væk, ingen fornyelse.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#163 Indlæg af Hr. Oberheim » 14 maj 2020 17:12

..Forestiller mig da, at sange som "Your Name" og "A Song for Yukiko" stadig holder. "Evolution Revolution Love", til gengæld, dét ved jeg sgu ikke lige. Meget af Aftermath simpelthen stadig holde i dag. ... "Makes Me Wanna Die" er det bedste Tricky-nummer, jo..
Jeg ser helt klart et mønster! :) Har lige genlyttet Aftermath, Makes me wanna die, A song for Yukiko, Your Name, alle 'stille' sange med hviskende kvindestemme :) Aftermath ryger tilbare på min playliste, klart, tak (edit: nahh, over 7 minutter i det tempo, det bliver for meget med 7 minutters klagesang med en enkelt melodilinje, lol..), Makes me wanna die er selvfølgelig et fedt nummer, men den hænger lidt i tempoet/rhodes-loopet, ligesom A song for Yukiko, det kan godt blive lidt enerverende, synes jeg. "Your Name" lyder som en børnesang, sunget med baby-pigestemme, det får jeg personligt kriller af, på samme måde som jeg får kriller af rigtig meget indiepop fra de senere år. Men Martina kunne nok have 'pulled it off', hun lyder aldrig bare pussenusset.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#164 Indlæg af Hr. Oberheim » 14 maj 2020 17:27

Min kærlighed til Horace Andy voksede i øvrigt endnu mere, da det gik op for mig, at det eneste rigtig fede nummer på Heligoland var et cover af en Horace Andy indspilning fra '74. Det fik desværre Massive Attack-drengenes præstation til at se endnu tyndere ud..

Spying Glass er også et gammelt Andy-nummer:

Jeg så Massive Attack med Horace Andy live lige efter Mezzanine, kan huske publikum gik helt amok i ren jubel da han kom ind et stykke inde i koncerten :adore:

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#165 Indlæg af yossarian » 14 maj 2020 19:23

Vent er jo klart og med afstand det bedste Tricky-nummer, hva' snakker i om?!

edit: Mezzanine holder stadig godt. resten af Massive Attacks oeuvre er mere tvivlsomt.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#166 Indlæg af stilhed » 14 maj 2020 22:29

Jensth skrev:
13 maj 2020 20:29
Morten skrev:
13 maj 2020 18:39
Afsky - Ofte Jeg Drømmer Mig Død
Pladecover og lyd er næsten som et ripoff af:
Billede
dit billede virker ikke? elsker det brendekilde-billede, men lidt wack at bruge det som cover.
yossarian skrev:
14 maj 2020 19:23
edit: Mezzanine holder stadig godt. resten af Massive Attacks oeuvre er mere tvivlsomt.
lige til konhol-tråden :shock:

Billede
hn.: 18th day of may - s/t
just på vinyl for første gang. klassisk britisk folkrock i 2003-aftapning eller en slags britisk feathers, med bla. alison
cotton fra saloon.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#167 Indlæg af krea » 15 maj 2020 07:45

Billede

Kaitlyn Aurelia Smith: The Mosaic of Transformation
- den gode blipblop.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#168 Indlæg af makrel » 15 maj 2020 08:18

stilhed skrev:
14 maj 2020 22:29
Jensth skrev:
13 maj 2020 20:29
Morten skrev:
13 maj 2020 18:39
Afsky - Ofte Jeg Drømmer Mig Død
Pladecover og lyd er næsten som et ripoff af:
Billede
dit billede virker ikke? elsker det brendekilde-billede, men lidt wack at bruge det som cover.
Så passer det jo fint til musikken også. EJOKAY. Men lidt.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#169 Indlæg af Kinky Robot » 15 maj 2020 09:42

HN

Grand Funk - Shinin' On

Billede

Führer den lige auf med den ultimative ballede pot-rock her til formiddag.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#170 Indlæg af krea » 15 maj 2020 11:04

Yir, Grand Funk er fede! :drinkingcheers:

HF:

Billede

Teenage Fanclub: Songs form Northern Britain
- havde glemt hvor Byrdsy de er.

HN:

Billede

Manuel Göttsching: E2-E4
- ni minutter inde, "Ruhige Nervosität", og det er så konge. Det maxer helt ud når Göttsching smider sin guitar på.
En time mere hip end Jon A.

Besvar