Lyttevaner

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

Re: Lyttevaner

#61 Indlæg af Jimmi Jazz » 13 maj 2020 18:10

Lyder ikke som en rar periode :sad:
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#62 Indlæg af krea » 20 maj 2020 09:11

haile lassie skrev:
06 maj 2020 12:19
De sidste mange uger (vel siden #lockdown) har jeg været i krise over min musiklytning. Kan bare ikke rigtig længere finde ud af det. Ingen - hverken nye eller gamle - plader sætter sig fast, heller ikke de virkelig gode, og spotify er bare et uoverskueligt wimmelbild.
Hvordan går med trådstarters krise? Er han kommet ud og hvad har hjulpet?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
haile lassie
Spotify: 113262106

#63 Indlæg af haile lassie » 05 jun 2020 12:23

krea skrev:
20 maj 2020 09:11
haile lassie skrev:
06 maj 2020 12:19
De sidste mange uger (vel siden #lockdown) har jeg været i krise over min musiklytning. Kan bare ikke rigtig længere finde ud af det. Ingen - hverken nye eller gamle - plader sætter sig fast, heller ikke de virkelig gode, og spotify er bare et uoverskueligt wimmelbild.
Hvordan går med trådstarters krise? Er han kommet ud og hvad har hjulpet?
Det går en smule bedre, tak. Tråden her og svingninger generelt har hjulpet gevaldigt, men I er jo a blessing and a curse, har jeg måtte indse; lige så meget #passion og viden I leverer, lige så meget sætter i blus på min FoMo over alt det musik, jeg ikke kender. F.eks: Det er jo så sick stil at kunne levere et kongeindlæg som Jimmi Jazz' seneste i reggae/dub-tråden, men den bliver bare en del af mit hastigt voksende backlog uden jeg tænker over det. Jeg kan ikke un-see det. Det sætter sig på hjernebarken.

Alt det her er selvfølgelig mit eget problem. Svingere er for mig den dygtigste gruppe mennesker, der findes på nettet; der er så mange af jer med spidskompetencer out the wazoo (har I tænkt over hvor mange svingere der kan boltre sig i så mange tråde spændende over så mange emner - og virke som eksperter (eller som minimum oplyste novicer) på hver og ét?), og det får man jo lyst til at hægte sig på i håb om, at det smitter af. Tror bare jeg skal lære at moderere min tilgang til sitet.

EDIT: Okay, det kom jo bare til at handle om svingninger. For at være mere konkret: Jeg følger for tiden en podcast, der gennemgår CSNY fra start til nu i alle konstellationer og solo-albums. Ét afsnit dækker to år. Det har virket med sådan et projekt. Kan jo i virkeligheden godt lide lektier, selvom det kan diskuteres hvor givende det er at sidde og lytte til, hvad ved jeg, Graham Nash' andet soloalbum.
MASTER OF THREADS

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#64 Indlæg af krea » 05 jun 2020 13:17

haile lassie skrev:
05 jun 2020 12:23
Det går en smule bedre, tak. Tråden her og svingninger generelt har hjulpet gevaldigt, men I er jo a blessing and a curse, har jeg måtte indse; lige så meget #passion og viden I leverer, lige så meget sætter i blus på min FoMo over alt det musik, jeg ikke kender. F.eks: Det er jo så sick stil at kunne levere et kongeindlæg som Jimmi Jazz' seneste i reggae/dub-tråden, men den bliver bare en del af mit hastigt voksende backlog uden jeg tænker over det. Jeg kan ikke un-see det. Det sætter sig på hjernebarken.
Nu siger jeg lige noget åbenlyst studievejleder-bullshit: Det er jo ok at gå glip af noget, hvis man fordyber sig i noget andet. Synes også det Jimmi Jazz-indlæg var fedt, men jeg har tænkt mig at ignorere det fuldstændig fordi jeg ikke er der i livet hvor jeg skal høre en bred palette af reggae. Det er også derfor jeg er ufattelig bagud på nogle ting engang i mellem. Jeg har f.eks. først for en måned siden købt Parallelograms og sad og trippede over hvor fed en plade den er, i går aftes. Ca. det samme kan jeg sige om Emmylous Wrecking Ball.
haile lassie skrev:
Jeg følger for tiden en podcast, der gennemgår CSNY fra start til nu i alle konstellationer og solo-albums. Ét afsnit dækker to år. Det har virket med sådan et projekt. Kan jo i virkeligheden godt lide lektier, selvom det kan diskuteres hvor givende det er at sidde og lytte til, hvad ved jeg, Graham Nash' andet soloalbum.
Det lyder fedt! En af de tidligere lejere af det her hus, vi bor i, sad for nogle uger siden ude i vores have og hyldede Graham Nash. Han er vel 25 år ældre end mig og har boet snart sagt hvorsomhelst i Danmark. Lige nu har jeg ikke brug for flere end de par CSNY-plader jeg har, men det lyder da som et fedt projekt.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
EHG
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

#65 Indlæg af EHG » 05 jun 2020 14:35

krea skrev:
05 jun 2020 13:17
haile lassie skrev:
Nu siger jeg lige noget åbenlyst studievejleder-bullshit: Det er jo ok at gå glip af noget, hvis man fordyber sig i noget andet. Synes også det Jimmi Jazz-indlæg var fedt, men jeg har tænkt mig at ignorere det fuldstændig fordi jeg ikke er der i livet hvor jeg skal høre en bred palette af reggae. Det er også derfor jeg er ufattelig bagud på nogle ting engang i mellem. Jeg har f.eks. først for en måned siden købt Parallelograms og sad og trippede over hvor fed en plade den er, i går aftes. Ca. det samme kan jeg sige om Emmylous Wrecking Ball.
haile lassie skrev:
Jeg følger for tiden en podcast, der gennemgår CSNY fra start til nu i alle konstellationer og solo-albums. Ét afsnit dækker to år. Det har virket med sådan et projekt. Kan jo i virkeligheden godt lide lektier, selvom det kan diskuteres hvor givende det er at sidde og lytte til, hvad ved jeg, Graham Nash' andet soloalbum.
Det lyder fedt! En af de tidligere lejere af det her hus, vi bor i, sad for nogle uger siden ude i vores have og hyldede Graham Nash. Han er vel 25 år ældre end mig og har boet snart sagt hvorsomhelst i Danmark. Lige nu har jeg ikke brug for flere end de par CSNY-plader jeg har, men det lyder da som et fedt projekt.
Songs for Beginners er i hvert fald fantastisk. Hverken Stills eller Crosby har lavet noget der når den til sokkeholderne, hvis du spørger mig.
Havde da også luret lidt på Nash koncerten i Amager bio, men 600 kroner for en 75 år gammel hippie? Det er grove løjer.

Brugeravatar
haile lassie
Spotify: 113262106

#66 Indlæg af haile lassie » 05 jun 2020 14:44

Ja, Songs for Beginners er en mellemgod 5/6'er, og jeg har heller aldrig hørt noget fra hverken Stills eller Crosby, der overgår det, selvom jeg har et blødt punkt for den første Manassas-plade (den svage 4/6'er) og så selvfølgelig den fascinerende 'If I Could Only Remember My Name', der veksler mellem 2/6 og 5/6 for hvert #spin. Men den største og absolut mest indlysende oplevelse ved at følge den podcast er hvor absurd et niveau Young er på i forhold til de andre. Fandeme allerede fra den undervurderede debut, selvom det stikker helt af på 'Everybody Knows This is Nowhere'.
MASTER OF THREADS

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#67 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 05 jun 2020 14:51

Jeg købte Everybody Knows This Is Nowhere på #compactdisc for et par måneder siden, og den har fået en masse genspin på digiploven. Helt afgjort en kandidat til det mest perfekte album nogensinde. Vild, vild balance mellem korte bangers, smukke ballader og de to bedste jams, som #Neglen og #Hesten nogensinde fik strikket sammen. Jeg vil så også konhol'e en smule ved at mene, at Everybody Knows klart er Neglens bedste album, for er der noget, der kendetegner Neglens diskografi, så er det jo, hvor mange virkelig gode, uperfekte albums, den indeholder.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
fabriz

#68 Indlæg af fabriz » 05 jun 2020 18:25

Nej, absolut ikke en konhol.

St.St.Blicher

#69 Indlæg af St.St.Blicher » 05 jun 2020 21:36

Det skulle vel aldrig være Best Show Patreon podcasten? Jeg lyttede nemlig også til den og begyndte min udforskning af CSNY samtidig. Jeg købte CSN og CSNY albummerne og Neil Youngs to første. Havde allerede Nash' Songs for Beginners på lager, som var købt ved et tilfælde. Den er overraskende god, efter min mening, og milevidt bedre end Stills solo-udspil (indtil videre).

Besvar