Lyttevaner

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie

Re: Lyttevaner

#31 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2020 13:36

ah. Han var fed på Roskilde engang. Kedelig koncert, sådan set, men også bare pikkehamrende fed. Han sang bare, og man stod bare. Opfyldt af vokal.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#32 Indlæg af Jimmi Jazz » 08 maj 2020 13:42

Gad da godt lige cruise rundt på støvede veje i Det Hellige Land med en Tuffy, som blaster den fede halvfemserrock over bilstereoen
:listening: :drinkingcheers:
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#33 Indlæg af yossarian » 08 maj 2020 14:34

Det er muligt, at erfaringen med at tømme min hoarder-mors lejlighed har spillet en rolle, men jeg tror nok, min indstilling til at samle har ændret sig over de seneste par år, indtil da købte jeg nok i gennemsnit en plade om ugen, og det gør jeg ikke rigtig længere, jeg køber nu færre ting som jeg til gengæld er mere sikker på, jeg kommer til at høre mere end én gang. Jeg hører forholdsvis meget musik jeg ikke har hørt før, primært ved at downloade mp3'er, men ikke særlig meget af det er fra 2020. Det er mere noget med at jeg tænker, "hvorfor har jeg ikke sat mig ind i resten af Les Discrets katalog når nu Septembre Et Ses Dernieres Pensees var bomben" og så går på nettet efter resten. Jeg synes ikke det er den samme oplevelse at lytte til en MP3 som det er at sætte CD'en på, fokus er ligesom mindre, og det er igen ikke den samme oplevelse at streame, det gør jeg kun hvis der ikke er andre muligheder. Jeg bruger en gammeldags MP3-afspiller i bilen, så med jævne mellemrum overfører jeg de bedste nye plader jeg har hentet til dén. Jeg er heldig at have en forstående ægtefælle så jeg kan godt sætte Lingua Ignota eller HTRK på mens vi laver mad.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#34 Indlæg af krea » 08 maj 2020 17:43

secondtoughestintheinfant skrev:
08 maj 2020 12:34
Køre til Tel Aviv og hjem igen forleden dag: Mark Lanegans Whiskey for the Holy Ghost og The Winding Sheet ud, Lows Things We Lost in the Fire og Cultures Two Sevens Clash hjem. Fantastisk dag.
Fedt, du hører Lanegan. Er også rimelig tilfreds med at jeg endelig har fået fat i Scraps at Midnight. Har også fundet ud af at jeg mangler Lows Trust i samlingen, så den skaffer jeg snart. Den Tel Aviv-køretur lyder sgu konge.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Kong Louie

#35 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2020 18:03

Hvad betyder Tel Aviv egentlig? Det har ikke noget med tel efon at gøre, vel? Altså som i tele.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

#36 Indlæg af Amos » 08 maj 2020 18:03

Har brugt en del tid på at rydde op i bunkerne og få sat ting rigtig på plads i reolerne. Fandt 30 albums som stadig var mint and sealed. Vidste godt at det meste af min musiklytning foregik via Spotify (og Chromecast til anlægget) eller hovedtelefoner, men var alligevel lidt overrasket over at have så mange nyindkøb stående uspillede. Lidt trist faktisk.
#forstårogstøtter

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#37 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 maj 2020 19:47

Kong Louie skrev:
08 maj 2020 18:03
Hvad betyder Tel Aviv egentlig? Det har ikke noget med tel efon at gøre, vel? Altså som i tele.
Altså, som i:

?

Nej, "tel" betyder "bakke" og "aviv" betyder "forår".
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Kong Louie

#38 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2020 19:53

Jeg læste lige om det på wiki. Troede kort det betød "gammelt nyt land" - det gav meget god mening -, men det var vist bare en misvisende oversat bogtitel. "Mound" siger wiki "tel" betyder. Er det bare en bakke?

Brugeravatar
gigantic

#39 Indlæg af gigantic » 08 maj 2020 20:19

Primært bilen for fuld smæk, men nogle gange sidder jeg også bare i stilhed eller lytter til podcasts eller bøger.
På arbejde kan jeg også finde på at høre musik, men jeg får intet ud af det. Min bevidsthed overtages lynhurtigt af arbejdet.
Bilen er stedet.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
Holberg19
Geografisk sted: DK-alt skal prøves
Kontakt:

#40 Indlæg af Holberg19 » 08 maj 2020 21:33

#stedet
Mikael siger:
du har ret. holberg er en anstrengende profil.
erik siger:
jeg ved ikke helt hvad han laver på svingninger. han interesserer sig vist ikke for musik, og det virker ikke som om der er nogen der kan lide ham.
www.nting.blogspot.com

Besvar