Årets Albums 2020

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Dialingleft

Re: Årets Albums 2020

#71 Indlæg af Dialingleft » 22 nov 2020 19:20

secondtoughestintheinfant skrev:
22 nov 2020 16:06
At være klar på den nye Nas, det er vist langt, langt hinsides rockisme, uanset om der findes en rapækvivalent. Jeg ved slet ikke, hvad man kunne kalde den slags.
Jeg slog det op. Åbenbart er det dusthead eller oldhead.

Var Kings disease kommet i 1999 havde jeg nok ikke haft den på nogen årets bedste liste. Men generelt har jeg mere kærlighed til nye nas end det virker til mange andre har. Synes Kanye pladen fra 2018 var vild.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#72 Indlæg af krea » 23 nov 2020 12:48

Dialingleft skrev:
21 nov 2020 20:57
Coriky virkelig god. Joe Lally var det der manglede i evens åbenbart.

Jeg er også ret glad for J Hus - Big Conspiracy.
Jeg synes nu også Evens er ret gode uden Lally.

Den der J Hus gravede jeg også i starten af året (kan ikke helt huske hvornår den udkom). Mindede mig om de dub-orienterede britiske rappere fra start-00'erne, Roots Manuva, Ty og New Flesh, som jeg dyrkede dengang. Den er helt sikkert også god.
En time mere hip end Jon A.

Dialingleft

#73 Indlæg af Dialingleft » 23 nov 2020 13:59

Kan godt følge sammenligningen med Roots Manuva. Dog lidt mere tropisk end man nok var sluppet afsted med i startnullerne. Meget sjovt at det nærmest virker som om, at UK rap i de her år engang imellem låner fra fransk rap, istedet for den anden vej i de her år. Og så sender det videre til US via Drake.
Jeg hørte hans hit fra '17 did you see sådan uden at tænke over det, men opdagede ham først rigtigt på den bedste plade fra sidste år, nemlig PSYCHODRAMA med Dave, hvor han var på feature.

Edit: Evens. Jeg elsker Ian Mackaye og Fugazi. Af den grund må jeg også med skam meddele at jeg aldrig rigtigt bed på nogen af pladerne. Da jeg hørte Too Many Husbands på coriky var jeg bare solgt mere end de tre foregående plader.

Besvar