10'er LISTE - OFFICIELT FORMALIA

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Dan Dare
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: 10'er LISTE - OFFICIELT FORMALIA

#51 Indlæg af Dan Dare » 14 okt 2020 17:07

Dan Dare skrev:
06 okt 2020 20:57
Morten skrev:
06 okt 2020 20:33
Viste sidste optælling i øvrigt ikke at mellemrum efter semikolon bare var til besvær?
Bum, det kan jeg ikke huske. Tjekker lige på min excel og vender tilbage med hvordan jeg egentlig vil have det. Tror jeg lærte en eller anden funktion der kunne fjerne de der mellemrums.
Efter at have hygget mig lidt med excel, har jeg fundet ud af, at det er bedst vist man UNDLADER mellemrummet efter sit semikolon. Så f.eks.:

1;PJ Harvey;Let England Shake;2011

Det første indlæg er opdateret.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#52 Indlæg af stilhed » 15 okt 2020 22:43

jeg kan ikke huske syntaksen i excel, men fikser trim() det ikke out-of-the-box? men, ja, selvfølgelig nemmest uden mellemrum før/efter semikolon til at starte med.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#53 Indlæg af Dan Dare » 16 okt 2020 10:29

Jo, TRIM (eller FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE som den danske hedder) klarer ærterne. Men så er det noget med at den lige skal over i en anden række og så tilbage igen. Så kan jeg spare den tid på 20-30 lister, så gør jeg gerne det.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#54 Indlæg af krea » 16 okt 2020 13:28

Jeg vil gerne følge reglerne, jeg er en lovlydig borger, det er sådan jeg har klaret mig i det senmoderne samfund og ikke er endt som narkoman eller dranker eller psykisk handicappet. Men der er nogle regler der giver mig lyst til at drikke narko eller få et mentalt nedbrud. De der semikoloner giver i forvejen nogle ret grimme lister, når de offentliggøres. Hvis de nu også skal være uden mellemrum.... :crazy:
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#55 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 16 okt 2020 13:33

Enig med Krea.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#56 Indlæg af Dan Dare » 16 okt 2020 17:37

Nemt... I sender bare to. En til gætning og en til optælling.

Brugeravatar
krea

#57 Indlæg af krea » 17 okt 2020 13:22

Dan Dare skrev:
16 okt 2020 17:37
Nemt... I sender bare to. En til gætning og en til optælling.
For at citere en af årtiets store kunstnere: "Bitch, don't kill my vibe"

Brugeravatar
Kong Louie

#58 Indlæg af Kong Louie » 17 okt 2020 14:21

Perfekt håndteret af listefar Dan Dare, hvis man spørger mig. Løs jeres problemer selv og stop piveriet.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
krea

#59 Indlæg af krea » 17 okt 2020 14:35

Tror bare jeg nøjes med at sende en liste til gætning.

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#60 Indlæg af Dan Dare » 17 okt 2020 20:00

Ej kom da lige ind i kampen hva?

Jeg tror jeg bliver nødt til at trække mig som optæller denne gang. Det kan jeg mærke er smartest, i forhold til hvordan jeg reagerer på den brok og utilfredshed, der bliver lagt for dagen.
Nej, det er ikke blandt alle profiler, men når normalt velfungerende profiler dropper ud af legen, fordi det skal tage dem kort tid ekstra at konvertere deres liste til 2, så føles de timer man smider i at optælle liste lidt som at smide perler for svin.

For helvede Krea, det ville tage kortere tid, at kopiere din færdige liste, og så ændre formateringen på den nye, end det har taget dig at skrive dine sidste 3 indlæg her i tråden. Og hvis det virkelig er så bøvlet, så lav da en “søg+erstat” til hver gang der står et semikolon i din tekst. Det tager hvad, et til halvandet minut? Ingen tid hvis den enkelte gør det, lidt mere tid hvis optæller skal gøre det for 20-30 lister. (Og hvis der er nogle der mener der er lettere måder for en listeoptæller, så er det jo bare at slå til nu)
Den slags forkælelse kan jeg ikke med lige nu, især ikke når jeg er udsat for det til hverdag som lærer i 6. Klasse. Forskellen er, at der får jeg i det mindste et par basseører for det. Så vil jeg hellere lægge min energi der og gider ikke rigtigt bruge de der 5-6 timer plus finde billeder plus opslag på, hvis det er modtagelsen. Det er mit liv ikke helt gearet til svingningers generelle brok pt.

Den nederen tjans som optæller er herved ledig.

Besvar