HN Januar 2021: Wir schaffen das

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Dialingleft

Re: HN Januar 2021: Wir schaffen das

#131 Indlæg af Dialingleft » 11 jan 2021 19:34

Jeg er som skrevet tidligere ret glad for hardcorescenen fra Baltimore for tiden. Det her band kunne godt være interessant for flere end dem der følger Hardcoretråden på boardet. Bandet er Praise og de er noget så relativt sjældent som et godt moderne emoband (indsæt selv obligatorisk tekst om at rigtig emo ikke er tokio hotel men dischord recs anno 1986).

Medlemmerne kommer fra andre mere klassiske straight Edge HC bands som Fury og Mindset, men praise er deres outlet hvor de ikke er sure og armbøjningsagtige men derimod følsomme og kede af det. Det fungerer sindssygt godt. De trækker på Embrace, One Last Wish og især Rites of Spring. De sidste laver de flere små referencer til i løbet af deres to plader. Anyway. Hvis man kan lide tidlig Fugazi, Embrace eller Rites of Spring så er det her band sagen.

secondtoughestintheinfant skrev:
02 jan 2021 11:17
Nu er det ikke for at lyde dustet, men jeg begriber simpelthen ikke, at man kan finde Manden uden egenskaber videre svært tilgængelige (inden for en modernistisk kontekst, naturligvis).

Vinyl

#132 Indlæg af Vinyl » 11 jan 2021 21:16

coil ape of naples
elsker det cirkus-agtige element.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Firmamentet

#133 Indlæg af Langley » 11 jan 2021 21:19

Jeg hørte den også igen dag og var glade derved. Synes nu det er de der hymner der bedst og så sørgelige. Og så meget cirkus er jo heller på. Der var et sted hvor tænkte "blæsere på Coilplade? Kan man det" men det var ok. Jeg skal høre den igen morgen
Meister Rumelant har dig
https://youtu.be/K8bxR4mvYnU

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#134 Indlæg af Antimatter » 11 jan 2021 21:38

Billede
It is in the elevation of all mankind to the rank of princes and princesses in a fairy kingdom, and not in the degradation of all classes to the level of the sordid, that I see the future happiness of the world

Brugeravatar
naunyn

#135 Indlæg af naunyn » 11 jan 2021 22:08

Apropos det mere dronede Coil, så kom jeg til at tænke på The Remote Viewer. Den kræver godt nok at man kan med de her lidt "tribal tromme"-beats, men der er nogle virkelig fede keyboard og drejelire ting på den. Hvis Vinyl ikke har tjekket dem ud, så tror jeg måske også at både Wounded Galaxies Tap at the Window og Sulphur - Tarot - Garden albumsne af Cyclobe kan have interesse. Klik her for at lytte til Tarot, et nummer der meget videreføre de der dronede drejelire dele fra Coil.

Ellers anbefaler jeg gerne både Vinyl og Langley at tjekke ...And the Ambulance Died in His Arms live pladen ud med Coil. Det er dét Coil album jeg altid selv vender tilbage til. De tre sidste numre er helt vilde. Nå, ja. Måske kunne Constant Shallowness Leads to Evil albummet også være værd at tjekke for det mere "aggressivt" dronede? Higher Beings Commands er i al fald et fedt nummer, resten af pladen har jeg aldrig rigtig fanget.

@simonvt Jeg tjekkede lige udgivelserne. The Gay Man's Guide To Safer Sex + 2 har en del fra Stolen and Contaminated Songs, hvortil jeg nok bare vil høre den i stedet. Sara Dale's Sensual Massage virker også lidt som en for sammensat udgivelse. Og Swanyard ligner - baseret på tracklisten - egentligt bare flere Backwards demoer. Jeg er nok af den optik at det meste efter Sleazys død er rimelig irrelevant, hvis man ikke er samler, og at The New Backwards bare er federe end alt det originale fra Backwards indspilningerne. Dog synes jeg at det er virkelig fedt at Thighpaulsandra har udgivet både Gdansk og København koncertener i Soundboard kvalitet.

HN:

Billede
Coil - Live Five

Det er så fedt at der er kommet flere soundboard optagelser fra den tur. Både Live Four, Live Five og København koncerten er virkelig fede.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#136 Indlæg af Antimatter » 12 jan 2021 00:09

Billede
It is in the elevation of all mankind to the rank of princes and princesses in a fairy kingdom, and not in the degradation of all classes to the level of the sordid, that I see the future happiness of the world

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#137 Indlæg af stilhed » 12 jan 2021 00:12

hn.: lana del rey - chemtrails over the country club
singleforløber for og titelnummer på ny plade til marts.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#138 Indlæg af krea » 12 jan 2021 08:39

HF:

Billede

Sunn O))) & Boris: Altar

HN:

Billede

Skullflower: Kino III: Xaman

- det er dælme godt med nogle guitardroner at starte morgenen på.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#139 Indlæg af krea » 12 jan 2021 10:35

HF:

Billede

Cult of Luna: Vertikal II

HN:

Billede

Terry Callier: What Color Is Love
- hende der på coveret? Lige servere hende et stort glas god rom og danse med hende til pladen...
En time mere hip end Jon A.

TokeZa

#140 Indlæg af TokeZa » 12 jan 2021 11:11

HN: Various Artists - re:works

Suveræn læsemusik

Besvar