De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: De bedste computerspil

#3811 Indlæg af Fisker Thomas » 08 nov 2018 11:26

secondtoughestintheinfant skrev:
08 nov 2018 11:21
Fisker Thomas skrev:
08 nov 2018 11:10
Det er en sær virkelighed vi lever i. I gamle dage havde teenagedrenge grinet lidt af, at man kunne banke en suffragette i spillet, og så var alle kommet videre. I dag er det en "sag".
Jeg forstår ikke helt sagen, må jeg sige. Altså, det er jo et historisk spil, så det virker meget realistisk, at man kan banke en suffragette. Havde de forventet, at det ville vrimle med transkønnede og black lives matter-aktivister i spillet?
Jeg tror ikke lige, det er sådan noget som historisk korrekthed, man går op i i det segment.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#3812 Indlæg af krea » 08 nov 2018 12:38

08 nov 2018 11:19
Noget, jeg har tænkt på: Hvor stort er piratkopiering inden for spilindustrien? Da jeg havde en Playstation, kørte vi jo med chip og brændte spil, kan man stadig den slags i dag? For hvis man kan, tænker jeg, at det må være et marked, hvor mange ville være foranledigede til at gøre det, da spil jo er en del dyrere end eksempelvis et Netflix-abonnement.
Det er nok et lidt svært område at finde valid info om, men jeg har indtryk af at det stadig er ret udbredt, dog mindre udbredt end det var engang. Det er vist nok sværere at spille piratspil på nyere konsoller, og det er her den største omsætning ligger netop pga. muligheden for producenter for at undgå piratkopier. PC-spillere klager i hvert fald over at den teknologiske udvikling af computerspil bliver holdt tilbage af konsollernes hardware. I det rige Skandinavien hvor teenagere ikke er blege for at smide 13.000 for en mobiltelefon, vil jeg tro at det er mere eller mindre udryddet, pånær på PC-området, men så vidt jeg kan forstå er det stadig et problem blandt fattige gamere over hele verden. $60 er mange penge for et spil. Steam har dog nok hjulpet på at fjerne noget af piratkopieringen på PC-området. I dag bliver der spillet rigtig meget online, og spil bliver opdateret hele tiden, som gør det besværligt at have en piratkopi fordi producenterne kan udelukke spillere fra deres platforme. Desuden er der rigtig mange spil som er gratis, hvor udviklerne tjener penge på micro transactions i stedet for, så behovet for at kopiere er måske heller ikke så stort som det var engang?

Det kan være at Kålen ved mere om det?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
krea

#3813 Indlæg af krea » 08 nov 2018 14:59

Fisker Thomas skrev:
Håber da snart, Tuffy skal spille et spændende art-spil med lange kameraindstillinger og diffust plot.
Nu kan man jo sige at langt de fleste computerspil har lange indstillinger og et diffust plot, men det gør det jo ikke til kunst.

Faktisk er de fleste actionspil skudt i POV eller over-the-shoulder i halv-total/total med ekstremt lange indstillinger. Det er nærmest et mål at undgå klipning i moderne computerspil. Hvilket de eftersigende har formået i God of War der hvis man spiller kampagnen fra ende til anden uden pause, er skudt i én indstilling hele vejen igennem.

Og det er nærmere reglen end undtagelsen at plottet overhovedet ikke hænger sammen.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#3814 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 nov 2018 15:02

Det går ikke så godt for Fiskeren med at #bidrage til computerspilstråden.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
krea

#3815 Indlæg af krea » 08 nov 2018 16:31

Her er en indgangsvinkel til Fiskeren for at bidrage til tråden:

Lovecraft var racist, misogynist og homofob

Bloodborne Speedrun

SOMA playthrough

Og indgangsvinkel til Lang:

Bioshocks kritik af Ayn Rand og objektivisme

Bioshock forklaret på 5 min.

Jeg synes Fiskeren, Lang og 2nd skal opgradere deres PC'ere, starte et fireteam i Destiny 2 og live-streame affæren på Twitch. Og de skal koldstarte. Ikke noget med lige at starte spillet op og lære basic controls. Eminent tv.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#3816 Indlæg af Pete Rock » 09 nov 2018 00:44

Lang burde snakke om at der kommer et nyt spil, Sable, der er inspireret af alle hans yndlingstegneserier:
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
krea

#3817 Indlæg af krea » 09 nov 2018 07:38

Wow, det ser godt ud! Det har jeg da fuldstændig overset. De har åbenbart også været involveret i Snipperclips. Det lover jo godt, også for en Switch-release.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#3818 Indlæg af Lang » 09 nov 2018 09:25

jeg tør ikke skrive i denne tråd af angst for at gå familien Hitler på nerverne. Intimideret til tavshed.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3819 Indlæg af Jallan » 10 nov 2018 11:32

Fisker Thomas skrev:
08 nov 2018 11:10
Det er en sær virkelighed vi lever i. I gamle dage havde teenagedrenge grinet lidt af, at man kunne banke en suffragette i spillet, og så var alle kommet videre. I dag er det en "sag".
Jeg forstår ikke helt sagen, må jeg sige.
Tror I misforstår. Det er ikke en sag at man kan banke en sufragette. I Rockstars spil kan man banke alt undtagen sin diller. Det der bliver gjort til en sag er, at der er decidere føljetoner, der går ud på at få den der ‘idiot feminist’ til at dø på så brutale måder som muligt med millioner af views på youtube og sindssygt misogynistiske kommentarer, der rækker udover spillets virkelighed.

Second, har jo nu I flere omgang fortalt dig at ‘de der computerspil’ du ikke har hørt om har milliardbudgetter og er de største mainstream medieprodukter der kommer ud. Bedre sent end aldrig at du får lavet det wiki-opslag :lol:
secondtoughestintheinfant skrev:Jallan

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#3820 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 10 nov 2018 11:37

OK, det lyder lidt fucked.

Angående budgetterne har jeg sådan set aldrig betvivlet det, jeg gentager bare, at det er en verden, man skal være i berøring med, før man er klar over, at den eksisterer, så at sige. Alt det, vi tale om i den her tråd, er jo stadig som sådan pure abstraktioner for mig, jeg har ikke set noget af det i virkeligheden, og jeg aner ikke, hvordan "de der computerspil" ser ud eller fungerer. For all I know kan det hele være noget, Internettet finder på.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Besvar