TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

Re: TV-Serier

#6351 Indlæg af Broder Salsa » 15 maj 2019 06:31

SlipOfTheTongue skrev:
14 maj 2019 16:36
Broder Salsa skrev:
14 maj 2019 10:24

Spoiler:
Og hvad i himlens navn var det i øvrigt for en komplet umotiveret slåskamp mellem Pilou og Jamie? I det hele taget en meget unuanceret karakter, denne pirat. Ja tak, så har vi hørt, at du har kneppet dronningen. Og Varys blev også lige reduceret til en rådgiver med så udtalte taktiske mangler, at han knap ville kunne få ansættelse hos de Konservative. Jeg håber, at det åbenbarer sig i sidste afsnit, at han trods alt fik sendt et par ravne af sted eller lignende, så hans rænkespil rækker ud over døden.
Spoiler:
Hvis du ikke forstår hvorfor Euron og Jamie slås, så bliver jeg i tvivl om du har set serien.

Synes i øvrigt det var et meget fedt afsnit i forhold til hvordan de seneste par sæsoner har været. Ja, nogle plothuller og karaktermotivationer, der ikke har været etableret ordentligt. Men jeg er lidt en sucker for når helten går i total darkness mode. Plus der var mange super fede visuelle ting.
Spoiler:
Du synes, at det fortællingsmæssogt gav fin mening, at piraten skulle skylle i land lige præcis på det tidspunkt, hvor Jamie befandt sig i strandkanten? Det var da ekstremt forceret og virkede for mig helt ligegyldigt

Brugeravatar
SlipOfTheTongue

#6352 Indlæg af SlipOfTheTongue » 15 maj 2019 13:31

Broder Salsa skrev:
15 maj 2019 06:31
SlipOfTheTongue skrev:
14 maj 2019 16:36
Broder Salsa skrev:
14 maj 2019 10:24

Spoiler:
Og hvad i himlens navn var det i øvrigt for en komplet umotiveret slåskamp mellem Pilou og Jamie? I det hele taget en meget unuanceret karakter, denne pirat. Ja tak, så har vi hørt, at du har kneppet dronningen. Og Varys blev også lige reduceret til en rådgiver med så udtalte taktiske mangler, at han knap ville kunne få ansættelse hos de Konservative. Jeg håber, at det åbenbarer sig i sidste afsnit, at han trods alt fik sendt et par ravne af sted eller lignende, så hans rænkespil rækker ud over døden.
Spoiler:
Hvis du ikke forstår hvorfor Euron og Jamie slås, så bliver jeg i tvivl om du har set serien.

Synes i øvrigt det var et meget fedt afsnit i forhold til hvordan de seneste par sæsoner har været. Ja, nogle plothuller og karaktermotivationer, der ikke har været etableret ordentligt. Men jeg er lidt en sucker for når helten går i total darkness mode. Plus der var mange super fede visuelle ting.
Spoiler:
Du synes, at det fortællingsmæssogt gav fin mening, at piraten skulle skylle i land lige præcis på det tidspunkt, hvor Jamie befandt sig i strandkanten? Det var da ekstremt forceret og virkede for mig helt ligegyldigt
Spoiler:
Nu skrev du jo at slåskampen var umotiveret, ikke hvordan de mødte hinanden inden du sloges. Men ellers helt enig i, at det lige er tilfældigt nok.

Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: På stenene

#6353 Indlæg af Enola Gay » 15 maj 2019 14:48

Spoiler:
Jeg havde overhovedet ikke fanget, at Varys forsøgte at forgifte Dany med hjælp fra den lille pige i begyndelsen af afsnittet. Simpelthen så meget plot at afvikle, at man bliver kvalt i det.
Nietzsche in the sheets, Schopenhauer in the streets.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#6354 Indlæg af foxtrot » 15 maj 2019 15:03

Helt perfekt punktum for Veep, der blev sat. Top-5-serie nogensinde.

Er jeg den eneste herinde der ser den? Det begynder at blive trivielt at møde alene op til Circle Jerk hver uge.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#6355 Indlæg af andreassyr » 15 maj 2019 15:11

Jeg elsker Veep men synes der har været et dyk efter Iannucci forlod den. Stadig sjov, men mindre elegant og mere harsk (og absurd, som du også siger).
Spot On

Brugeravatar
foxtrot

#6356 Indlæg af foxtrot » 15 maj 2019 15:32

Kan helt klart godt se skiftet, men jeg synes egentlig de to halvdele supplerer hinanden godt, mere end at der har været tale om en daling i niveau.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#6357 Indlæg af andreassyr » 15 maj 2019 15:37

Man kan sige at alle karaktererne er så gode at de bare har skullet undlade at fucke det alt for meget op, og det har de sådan set gjort godt. De har fx. 100 % nailet Minna Haakinen og Richard Splett (det navn, mand, og hans måde at sige det på!). I det hele taget er det bi-karaktererne der har holdt den kørende. Synes måske at Jonahs store incest-ting har været lidt over the top, selvom jeg da godt kan se at det var et oplagt sted at lade ham kulminere.
Spot On

Brugeravatar
foxtrot

#6358 Indlæg af foxtrot » 15 maj 2019 15:56

Blandingen af deadpan (Richard, Kent og Minna) med over-the-top (Jonah og Furlong) er hvad der gør det for mig. Alle mine humorpunkter bliver kildet konstant. Og så synes jeg som sagt, at deres story-arch, karakterudvikling, skuespil og samfundskritik overgår de fleste dramaserier.

Brugeravatar
SlipOfTheTongue

#6359 Indlæg af SlipOfTheTongue » 15 maj 2019 17:55

En af de bedste ting fra Veep i denne sæson var da Kent bryder sammen, da Jonah bliver foreslået som VP. Manden der ellers ikke lader sig ryste af noget som helst. Var færdig af grin.

Splett var sæsonens bedste karakter. Sam Richardson nailer den rolle til perfektion.

Green Book

#6360 Indlæg af Green Book » 15 maj 2019 19:49

Må man gerne poste spoilere om ting der ikke er Game of Thrones :sad: har ikke set de sidste to veep sæsoner endnu :sad:
Ironi kan forekomme :wink:

Besvar