2019 Film. I movieboxen sidder

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

Re: 2019 Film. I movieboxen sidder

#831 Indlæg af Langley » 08 okt 2019 20:26

secondtoughestintheinfant skrev:
08 okt 2019 14:44
eini skrev:
08 okt 2019 14:41
Jeg kan sågar godt lide Batman og Robin (den med Arnold som Mr Freeze).
Ej, seriøst? Altså, den er jo selvfølgelig ikke lige så ideologisk anstødelig som de moderne superheltefilm, men det er satanedeme en i særklasse dårlig film. Soundtracket er til gengæld fedt uden helt at være på højde med det legendariske Batman Forever-soundtrack.
Det er jo en kult turkey
https://thecomeback.com/pop-culture/bat ... -made.html

De herre og damer udi filmkritikken vil iøvrigt nok synes om det her showdown med "the golden of television" og den episke tv serie som han bygger på omkring et ret fedt klassifikations system that will come in handy i denne debat:

About fifteen years ago, my roommate and I developed a classification system for TV and movies. Each title was slotted into one of four categories: Good-Good; Bad-Good; Good-Bad; Bad-Bad. The first qualifier was qualitative, while the second represented a high-low binary, the title’s aspiration toward capital-A Art or lack thereof.

Some taxonomies were inarguable. The O.C., a Fox series about California rich kids and their beautiful swimming pools, was delightfully Good-Bad. Paul Haggis’s heavy-handed morality play, Crash, which won the Oscar for Best Picture, was gallingly Bad-Good. The films of Francois Truffaut, Good-Good; the CBS sitcom Two and a Half Men, Bad-Bad.

Other titles inspired more debate. Were the screwball comedies of the Thirties and Forties Good-Bad or Good-Good? Their farcical plots indicated the former, but the witty repartee of His Girl Friday and Bringing Up Baby seemed to earn them inclusion in the latter category. Trickier still were titles that failed in their highbrow ambitions but succeeded, accidentally, as camp. Where to place Donnie Darko, a film that reached for profundity and fell on its face, offering instead the fun of pulp sci-fi? It was here—usually about five beers in—that our reductive system unraveled, prompting the suggestion of an additional preliminary qualifier. (Might Donnie Darko be Good Bad-Good?) My roommate and I caught a lot of sunrises that year.

We had time on our hands. We were twenty-two years old, living in Austin, Texas, and loosely employed; we shared a gig spinning a giant orange arrow outside open houses. Our artistic ambitions were grand but in flux. One week we might make headway on a screenplay, while the next we’d brainstorm names for a psychedelic jug band. We saw ourselves as the spawn of Richard Linklater’s Slacker, a pretentious art film that we agreed was Bad-Good. It was 2004, and though we’d been told that irony had died on 9/11, it appeared to have been resurrected in the hipster aesthetic that paired Nineties ennui with the stylistic hallmarks of Eighties kitsch: spandex and synthesizers, neon everything. This was useful; irony allowed for the guiltless consumption of the lowbrow pop culture we adored. There was a lot of it, especially on TV, where shows like The O.C. epitomized Good-Bad.

Good Bad Bad Good - What was the Golden Age of TV?
https://harpers.org/archive/2019/10/goo ... elevision/

Brugeravatar
Mr Hands

#832 Indlæg af Mr Hands » 09 okt 2019 01:46

Langley skrev:
08 okt 2019 20:26
Good Bad Bad Good - What was the Golden Age of TV?
https://harpers.org/archive/2019/10/goo ... elevision/
Taaak for den! Det er sådan nogle linksguldkorn jeg elsker ved det her forum.

Jeg har set Joker idag og det var røvkedeligt, men Tømmermænd i Vegas dude fik et fedt slapstick moment ind med dværgen der ikke kunne åbne døren, også tøhø sjovt at stand-up klub hed Pogo's. Phoenix spiller Oscar skuespil, det er endnu værre end da han var inde i Johnny Cash. Og så lookede den af 5 år gamle Instagram filtre, det så rædsomt ud. Jeg ville hellere ha' set en til tømmermænds film.

Brugeravatar
eini

#833 Indlæg af eini » 09 okt 2019 14:16

Pete Rock skrev:
08 okt 2019 16:28
Chapo Trap House er også rimelig positive over Jokeren.
Det var dråben. Nu er de endegyldigt canceled.
All in.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#834 Indlæg af Pete Rock » 09 okt 2019 20:52

Canceled? Det er jo den mest woke podcast der findes. Felixs take minder i øvrigt ret meget om Mr Hands', bortset fra at jeg tror sidstnævnte er den eneste der seriøst har lyst til endnu en tømmermændsfilm (tvivler i øvrigt på at Joker kan være mere deprimerende end Tømmermænd 3, fuck den gjorde mig træt af at leve). Jeg tror jeg tager syre og ser den på fjerneren om et halvt års tid, gider ikke rigtigt bruge energi på den nu.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#835 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 okt 2019 21:07

Chapo Trap House er noget af det eneste, der kan få mig til uden videre at tage begrebet "toxic masculinity" for gospel og begynde at overveje præcis hvor #problematic et fænomen, det er.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Pete Rock

#836 Indlæg af Pete Rock » 09 okt 2019 21:15

Nu er en af værterne jo sådan set kvinde, hvis det gør nogen forskel. Jeg synes ikke de er specielt toxic på nogen måde.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#837 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 okt 2019 21:33

Gina Haspel er også kvinde.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Svingdoeren
Geografisk sted: Landevejen

#838 Indlæg af Svingdoeren » 11 okt 2019 18:48

https://www.cphpix.dk/weekend/program

Programmet til Pix er kommet. Er der noget særligt man bør tjekke ud?

Brugeravatar
Pete Rock

#839 Indlæg af Pete Rock » 11 okt 2019 19:22

The Lighthouse ligner de der gamle Cafe Noir reklamer i filmlængde, så det er vel ihvertfald god griner.

Brugeravatar
SlipOfTheTongue

#840 Indlæg af SlipOfTheTongue » 11 okt 2019 22:43

Svingdoeren skrev:
11 okt 2019 18:48
https://www.cphpix.dk/weekend/program

Programmet til Pix er kommet. Er der noget særligt man bør tjekke ud?
Udover The Lighthouse, som jeg allerede kan mærke bliver hated på herinde, så ville jeg se Jojo Rabbit, hvis jeg var i København under Pix.

Jeg kunne i øvrigt super godt lide Joker. Fed film helt generelt. Phoenix er suveræn. Er slet ikke enig i, at det er "Oscar-skuespil" eller hvad fanden der nu var én der kaldte det.
Spoiler:
Det eneste der var lidt unødvendigt var Bruce Wayne delen.

Besvar