Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

Re: Yndlings restaurant!

#1481 Indlæg af Lang » 23 jan 2018 13:13

young skrev:der er helt sikkert flere å-stemmende chrichri.dk-damer, som har hørt at kimchi er sundt på musling, men nogle gange har man brug for at blive sendt tilbage til barndommen man aldrig havde. hvor alt var skudt og tungt og sovs og varmt og kærlighed - ikke til en selv, men til måltidet. hvor vinen smager af rundt og blødt og ikke af sur jord. jeg er fan af det hele, men fuck om jeg gider spise smukke urter og emulsioner og afstemt skov/havbund altid. godt håndværk går aldrig af mode. gå et frisk sted hen eller gå et støvet sted hen. alt er fedt! hvorfor begrænse sig?
Jeg er bare NOK gange blive rippet af på Tolbod Bodega fordi en bestemt type nostalgiske mænd gerne vil en, stadig, møgdyr tør schnitzel til hundredefemoghalvfjerds kroner i de rigtige omgivelser
Hvis mit selskab vil sådan et sted hen nu om dage, så stopper jeg kraftædemig på Musling på vejen og æder min moule frites i ypperste kvalitet og så tager en kaffe og en snaps med "drengene" på Tolbod bagefter. Så kan de sidde og gumle deres tørre brune mad så godt kan de.

Som nævnt var Restaurant Barr ivørigt virkelig virkelig godt i den genre og det er jo brunt og klassisk på sin måde selvom det også er Noma og nyt nordisk. Bedste frikadeller og schnitzel jeg nogensinde har smagt i hvertfald
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1482 Indlæg af Tonic Satan » 23 jan 2018 14:06

Hvem fanden går ud og giver 175 kroner for en schnitzel eller stegt flæsk, som de gør på Grisen, f.eks? Dansk mad skal altså være ret godt, for at det ikke er at foretrække at lave selv. Og hyggeligere at invitere venner over til. Tykke mellemledertyper på smørrebrødsrestaurant, mand. :x

Og nåja, rend og skid med jeres "skøre vin", men det har jeg vist sagt før...
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#1483 Indlæg af Lang » 23 jan 2018 14:17

Præcis men det koster det jo på sådan et almindeligt hr og fru Danmark dansksted. Tror den koster 160 kroner på Klubben og det er altså REN LORT hældt ud af en spand.

Dansk mad kan man ligeså godt lave selv ja. Men kan man lide det, og vil have en opleveren, så skylder man altså sig selv at prøve Restaurant Barr, som er øl-orienteret og dét kan ingen lave derhjemme selvom det er schnitzel og den slags.

Skør vin er ikke for alle men jeg altså genopdaget alkoholens glæder med det der skør vintrip. Sidst jeg var så fuld som i 2017 var i 1988 på Magleby Kro mand. Kæft man kan drikke meget af det. Alm vin bliver for tungt, cocktails er for søde, IPA kan jeg kun drikke et par liter af så kan jeg ikke mere men det der natursprøjt kan jeg drikke to flasker af hvad det skal være.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1484 Indlæg af Tonic Satan » 23 jan 2018 14:25

Lang skrev:Præcis men det koster det jo på sådan et almindeligt hr og fru Danmark dansksted. Tror den koster 160 kroner på Klubben og det er altså REN LORT hældt ud af en spand.

Dansk mad kan man ligeså godt lave selv ja. Men kan man lide det, og vil have en opleveren, så skylder man altså sig selv at prøve Restaurant Barr, som er øl-orienteret og dét kan ingen lave derhjemme selvom det er schnitzel og den slags.
Det var den, i snakkede om for nogle sider tilbage? Det lød spændende nok, ja.

Og ja, føj til Klubben. Vi åd deres julefrokostbuffet nogle stykker forrige år, det var virkeligt deprimerende. Og deres personale virkede decideret uhumsk. James Hetfields yndlingssted eller ej.

Det skal dog lige siges, at det var vigtigt at prøve det stegte flæsk på Raadhuscafeen i Århus sidste år. Jeg laver aldrig persillesovs uden halv fløde igen. Og det var god value 4 doe at få de sidste stykker flæsk med i lommen på Århus Stadion bagefter.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#1485 Indlæg af kasper kål » 23 jan 2018 14:30

Når det bliver forår, så er det ud og spis noget dansk mad på Tutten!

75 kr. for dagens ret, og så videre. Ikke særlig gourmet, men hjemmelavet og storportionet. Plus at omgivelserne ikke fås bedre. En redneck sejlklub ville lang nok kalde det. Det er et herligt homopar der har stedet, og i den forbindelse bliver der også en gang imellem afholdt nogle helt afskudte Italo disco-fester derude.

Når vejret er godt, er det byens bedste sted at spise og drikke til man ikke kan stå på benene.

http://www.tuttenpm.dk/

https://www.facebook.com/tuttenpm/

Brugeravatar
Amos

#1486 Indlæg af Amos » 23 jan 2018 17:06

Det klassiske brune skal indtages på Chicky Grill + man må ryge

Brugeravatar
Antimatter

#1487 Indlæg af Antimatter » 23 jan 2018 17:17

Jeg er ikke interesseret i det klassiske brune, wienerschnitzel eller stegt flæsk. Bodega er noget fanden har skabt. Hvis jeg slipper for at interagere med andre kvinder end min mor, vender jeg helt sikkert tilbage. Jeg vil have dansk og fransk mad som haute cuisine. Fremragende fisk, indmad og foie gras. De bedste råvarer tilberedt på den bedst mulige måde uden det bliver alt for grønt eller eksperimenterende. Jeg spurgte om kvaliteten af deres mad fordi jeg netop ville undgå de steder folk elsker for nostalgien. Ellers kunne jeg lige så godt tage på smørrebrødsrestaurant i Tivoli.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
mary jane

#1488 Indlæg af mary jane » 25 jan 2018 23:12

Var også på Mes til aften. Det var sgu godt, enig i at tataren var tandløs og virkede lidt som kolde rester serveret på en fancy måde, men rødbeden og de andre retter var ret fænomenale. Hvis man vil være relativt bankelam, skal man vælge den dyrere vinmenu, mens man ender på en lidt for ufuldkommen brandert med den billige. Søde piger, især den mørkhårede kok. :shock: Sjove vine. Ville ikke tage derind igen medmindre nogle andre betalte.

Brugeravatar
Beefheart
Geografisk sted: Desolation Row

#1489 Indlæg af Beefheart » 15 feb 2018 16:50

Hvad kender folket af restauranter i København, som kører med 7, 10, 12 eller 15 serveringer? Og som er nogenlunde til at betale?

Jeg har kun selv været på Gorilla (hvilket var ret middelmådigt). Der er også Pluto, men der kommer retterne vist nok ind som family style, hvor man skal dele - og ikke som separate serveringer, hvilket jeg helst gerne vil sigte efter.

Any ideas?
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Brugeravatar
fabriz

#1490 Indlæg af fabriz » 16 feb 2018 10:02

Relæs full experience (sic) er vist 8-10 retter til 800,- Jeg fik den halve menu for en måned siden og var måske lidt skuffet. Mit nabobord var på full experience og jeg var ikke synderligt imponeret af deres menu - de satte sig til bords samtidig med os, og så vidt jeg kunne regne ud manglede de kun en enkelt ret da vi var færdige.
Sammenfatningen må være, at den store menu skal undgås, mens den lille menu med 4-5 serveringer til 400,- er ret god til prisen men ikke overvældende.

Jeg har hørt voldsomt gode ting om Kokkeriet, der vist kører omtrent 15 serveringer til 1200-1500,- hvis jeg husker rigtigt. Jeg har ikke selv prøvet Kokkeriet men finder min kilde ret troværdig.

Besvar