Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie

Re: Yndlings restaurant!

#1511 Indlæg af Kong Louie » 02 jul 2018 19:54

det der sted med pølsemix!
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
fabriz

#1512 Indlæg af fabriz » 03 jul 2018 16:16

(Hvor) spiser man godt i Århus?

Brugeravatar
Frcaheal

#1513 Indlæg af Frcaheal » 04 jul 2018 11:34

Jakob skrev:
02 jul 2018 19:07
Hvor spiser man godt i Aalborg?
Rusk er min personlige favorit. Deres tartar er sublim.

NO76 laver også en led tartar.

Bistro 59 er en anden personlig favorit. Meget hyggeligt lille sted. Onglet'en er kongeretten her.

Rositas for helvede. Kører kun menukoncept.

Vietnamesiske Nam er også godt - har dog kun fået ud af huset derfra.

Stamrestauranten er italieneren Sticchis, der har en 5 pizzaer og ca. ligeså mange pastaretter på kortet + lidt foretter og desserter. Helt uprætentiøst. Napoli-kampe på skærmen. Holder dog lukket i juli, da Antonio er på ferie.

En frokost på Henius går man aldrig galt af. Helt klassisk smørrebrød af ypperste kvalitet inden for den genre. Snaps til naturligvis.

Applaus og Tabu skulle også være godt. Har dog aldrig spist nogen af stederne selv.
God hvid jul til alle(!)

Brugeravatar
umma
Geografisk sted: 9000

#1514 Indlæg af umma » 04 jul 2018 16:29

Frcaheal skrev:
04 jul 2018 11:34
Jakob skrev:
Rusk er min personlige favorit. Deres tartar er sublim.

NO76 laver også en led tartar.

Bistro 59 er en anden personlig favorit. Meget hyggeligt lille sted. Onglet'en er kongeretten her.

Rositas for helvede. Kører kun menukoncept.

Stamrestauranten er italieneren Sticchis, der har en 5 pizzaer og ca. ligeså mange pastaretter på kortet + lidt foretter og desserter. Helt uprætentiøst. Napoli-kampe på skærmen. Holder dog lukket i juli, da Antonio er på ferie.

En frokost på Henius går man aldrig galt af. Helt klassisk smørrebrød af ypperste kvalitet inden for den genre. Snaps til naturligvis.

Applaus og Tabu skulle også være godt. Har dog aldrig spist nogen af stederne selv.
Bistro 59 har også en ret velsmagende lammeskank. Og et rigtig hyggeligt sted. Også min personlige favorit i 9000.

Applaus har gourmet til rimelige priser, rigtig velsmagende og flotte serveringer. Mindes noget med 9 retter i en menu.

Karma sushi kører også fint, klassisk japansk køkken krydret med lidt nyere dansk indspark. Deres sashimi er godkendt.

Tapas på CANblau til du dør, hvis du kan få plads. Altid crowded, men altid også rigtig godt.

Ellers smut ned forbi street food på havnen og få lidt af hvert, dog med rimelig stor risiko for overvældende mange turister, når der er krydstogtskibe inde.

Brugeravatar
yesoffense

#1515 Indlæg af yesoffense » 23 aug 2018 07:52

Hvor får man Københavns bedste tatar? Den skal være helt, HELT sindssyg, men ÆK fancy. Den mest vanvittige bistrotatar, det er den jeg leder efter.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#1516 Indlæg af Morten » 23 aug 2018 08:02

yesoffense skrev:
23 aug 2018 07:52
Hvor får man Københavns bedste tatar? Den skal være helt, HELT sindssyg, men ÆK fancy. Den mest vanvittige bistrotatar, det er den jeg leder efter.
Jeg er ikke hverken tatar-connoisseur eller har været på tatar-raid på alle bistroer i København, men jeg var rigtig positivt overrasket over den tatar jeg fik på The Italian på Vester Voldgade.
Simplify

Brugeravatar
Jakob

#1517 Indlæg af Jakob » 23 aug 2018 11:19

Frcaheal skrev:
04 jul 2018 11:34
Jakob skrev:
Vi gik herhen - noget af det var godt (torsk og gris), andet var ret middelmådigt. Deres brød var alt for fedtet + usaltet, og dips til maden var for majonæsebaserede. Generelt manglede der noget syre. Stegt Pak-choy var god, men kostede pebrede 100 kr og havde fået lidt for mange flæskesvær på.

Dagen efter spiste jeg en nudelsuppe på deres slurp-bar ved siden af restauranten. Når man er vant til Mikeller-ramen, var den ret skidt og smagløs og åbenbart bla. kogt på soltørrede tomater, som til sidst lå en rigelig mængde i bunden. Pigen bag baren blev i øvrigt ret skuffet over, at jeg ikke ville have en af deres hagesmækker på, mens jeg spiste.
A Threesome with Gladys Knight and Nick Drake eller Soya Super Bien Soya Super Super Bien

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1518 Indlæg af Langley » 23 aug 2018 11:27

yesoffense skrev:
23 aug 2018 07:52
Hmm godt spørgsmål. Altså de gode danske serverer jo også tartar men den er jo ikke rørt og uden pommes.

jeg har fået en god tartar i de der indre by franske bistroer Bistro Boheme og Pastis, som serverer den klassisk fransk- rørt med urter og gode pommes til. Brødrene Prices i Rosenborg gade har jeg ikke prøvet men de praler med at de hakker på minuttet og den koster kun en hund i baren.

Hvis jeg skulle ud lige NU og have tartar ville jeg tjekke den der franske lokal bistro der er blevet populær på vesterbro som serverer den som forret. Men den er uden pommes.
https://www.jetaime.dk

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#1519 Indlæg af Hagemann » 24 aug 2018 12:37

Lygtens Kros torsdagstartar er super. Så længe lager haves og med tyske firseroverskæg drysset ned i. Perfekt.
Schønemanns har flere forskellige at vælge imellem, og jeg fik sådan en Ole Troelsø-tartar (fordi Børsen), der er blevet svitset lidt. Smagte helt sindssygt.
lolmao.

Brugeravatar
yesoffense

#1520 Indlæg af yesoffense » 04 sep 2018 15:21

@Morten, Lang, Hagemann

Tak for anbefalinger, gutter. Vi endte med frokost på Pastis. Er sur over, at jeg ikke så nogen kendte. Hvad skal jeg nu underholde Fiskeren med?

Jeg giver tataren derinde 3,82/6. Deres Fine de Claire får 4,25/6. Manfreds tatar er bedre, og det irriterer mig. Til gengæld er Pastis' toilet bedre, og det er jo også vigtigt. Det er meget, MEGET vigtigt, at restauranter har håndcreme på toilettet.

Jeg vil prøve alle jeres andre forslag også.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Besvar