Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#1591 Indlæg af Tonic Satan » 20 feb 2019 11:45

Nå.
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#1592 Indlæg af Broder Salsa » 20 feb 2019 11:51

Apropos brød og smør, har det været vendt i tråden, hvor man får byens bedste smørrebrød? Jeg var på Schønnemanns i sidste uge og var/er begejstret.

Brugeravatar
00Void

#1593 Indlæg af 00Void » 20 feb 2019 12:04

Tonic Satan skrev:
20 feb 2019 11:37
Edit : Bliver du mere kritisk, når du ikke selv punger ud? :|
Ja klart. Jeg er fattig.

Jeg vil nu ikke mene jeg er über sart. Jeg forventer bare at kokke kan tilsmage deres mad, før de begynder at servere det på bark og hvad ved jeg.
fire hang out with me

Brugeravatar
phisteria

#1594 Indlæg af phisteria » 20 feb 2019 12:15

Broder Salsa skrev:
20 feb 2019 11:51
Apropos brød og smør, har det været vendt i tråden, hvor man får byens bedste smørrebrød? Jeg var på Schønnemanns i sidste uge og var/er begejstret.
Hvis du prioriterer hygge og fed stemning, så prøv Nyboders Køkken. Deres smørrebrød er ikke i nærheden af Schønnemanns, men pris og vibe vejer virkelig op.

Ellers skulle Aamans være top dollar når det kommer til smørrebrød, har ikke selv prøvet den endnu men jeg har kun hørt godt om den.
Senest rettet af phisteria 20 feb 2019 12:19, rettet i alt 1 gang.
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Brugeravatar
kulsoen

#1595 Indlæg af kulsoen » 20 feb 2019 12:16

Var på Meille for en måneds tid siden med æ mand. Det var overraskende godt og virkelig billigt gennem earlybird. Måske det mest michelin-y og bedste mad jeg har fået. Tror de beskriver dem selv som affordable luxury og det er ret rammende. Vi fik en menu, 5 retter, til en 250 stakater. Suppe, kammuslinger, gris, en art risotto på korn, æbledesert. ALT var virkelig godt. Har også prøvet P Eatery gennem earlybird, de havde nemlig en vegetarmenu, bestående af en 4-5 retter. Noget af det var godt, men noget af det virkede som om det var revet ud af røven, andet var håbløst undersaltet og kedeligt. Det er dælme ikke godt, når man må gå op og bede tjeneren om en saltbøsse. Slet ikke på et så prætentiøst sted. Jeg gik derfra med et indtryk af form over indhold. Det er fedt, at der er flere fancy steder, der laver vegetarmenuer, men der er en overhængende risiko for at blive skuffet over smagen sådan generelt. Synes satme københavn halter på den front.

Brugeravatar
phisteria

#1596 Indlæg af phisteria » 20 feb 2019 12:21

kulsoen skrev:
20 feb 2019 12:16
Det er fedt, at der er flere fancy steder, der laver vegetarmenuer, men der er en overhængende risiko for at blive skuffet over smagen sådan generelt. Synes satme københavn halter på den front.
Jeg er overbevist om at det har en del at gøre med at veganer gæster generelt opererer med et utroligt lavt budget, og som tommelfingerregel altid kun bestiller postevand. Mange har forsøgt sig med vegansk i Kbh. K, men må give op fordi det desværre ikke kan løbe rundt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1597 Indlæg af Tonic Satan » 20 feb 2019 12:55

Er veganere generelt fattigrøve? Det var jeg ikke klar over.

Og undskyld, 00void, det var ikke for at kalde dig snob, mere for at kalde mig selv for en bonderøv, der ikke nødvendigvis kan smage ting ordentligt, selvom smøgerne er blevet kasseret (for det meste). Dagen måtte vel komme, hvor man fik noget serveret på friggin' bark.

Mine forældre, der er rimeligt nede på jorden med restauranter og ALDRIG kommer ud, var på Høst med min bror for et par år siden, og det snakket de stadig om. På den gode måde, altså.
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
phisteria

#1598 Indlæg af phisteria » 20 feb 2019 13:09

Tonic Satan skrev:
20 feb 2019 12:55
Er veganere generelt fattigrøve? Det var jeg ikke klar over.

Altså efter sommer 2018 med 3 mdr. uden regn er hele veganer tingen klart på en opadgående kurve med stille og roligt flere nytilkomne vegan spisende joie de vivre typer, end folk der mest af alt spiser af nødvendighed. Det er desværre fanme stadig op ad bakke, og man skal være klar over at hvis man åbner et sted der brander sig vegansk, så får man alle mulige mærkelige spiseforstyrrelser ind ad døren - fact - desværre.

Veganere i Kbh. kan selv være med til at åbne flere steder, hvis blot de selv gider investere lidt mere. Der er mange der godt gider lave det - det skal så bare kunne køre rundt.

Brugeravatar
young

#1599 Indlæg af young » 20 feb 2019 13:45

hvor får man god mad og god service i københavn for tiden, uden det behøver være michelin?
det behøver ikke være "sætter mig i øjenhøjde-koen har græsset lige netop hér"-forklaringer, bare venligt, nærværende og opmærksomt.
vil gerne fejre noget snart, men gider ikke gå hjem med en følelse af at det var spild af tid og penge.
living is great, of course it is, what else did you think

Brugeravatar
kulsoen

#1600 Indlæg af kulsoen » 20 feb 2019 13:47

Jeg ser hellere mere vegetarisk end vegansk mad. Er lidt træt af, at et vegetarisk alternativ næsten altid også er vegansk. Og jaja, så kan de mere rabiate veganere argumentere for, at man ikke er vegetar med mindre man er veganer. Men jeg spiser nu engang mælkeprodukter og æg (endnu), hvilket heldigvis gør det lidt nemmere at få et vegetarisk måltid mad ude i byen. Jeg ved intet om hvorvidt veganere er fattigrøve. Tænker da, at de der rawfood steder, der vist ofte har meget vegansk mad (har de ikke det?), ikke er for fattigrøve, men det er blot en formodning fra min side. Jeg ved ikke engang om sådanne steder stadig er the shit. Men jeg ved, at jeg næsten konsekvent er blevet skuffet over ok pebret vegetar/vegansk mad, og det er alene pga. total inkompetence ift tilsmagning og smagssammensætninger, samt leflen for det veganske køkken for at slå to fluer med et smæk på menuen, der som regel kun tilbyder det ene alternativ. Jeg vil sådan set bare gerne have, at der strammes lidt op på de vegetariske alternativer. Har intet behov for, at der åbner steder med udelukkende vegetarisk/vegansk menu. Kan sagtens forestille mig, at den slags er svært at få til at løbe rundt. Men de etablerede steder, der kører kød og så et vegetarisk alternativ, de burde tage dem sammen og lave noget vegetarmad der smager af noget. De vil gerne være med på bølgen, men det virker til primært at handle om signalværdi og hipness end om maden.

Besvar