Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#1601 Indlæg af Tonic Satan » 20 feb 2019 13:50

I kan jo se frem til at den åndssvage plantebistro åbner i Rantzausgade, HVIS den da nogensinde gør det. De tager 100 år om det, og der sker meget lidt derinde, så vidt jeg kan se. De er nok for svækkede, fysisk og mentalt. :x
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#1602 Indlæg af Broder Salsa » 20 feb 2019 13:58

young skrev:
20 feb 2019 13:45
hvor får man god mad og god service i københavn for tiden, uden det behøver være michelin?
det behøver ikke være "sætter mig i øjenhøjde-koen har græsset lige netop hér"-forklaringer, bare venligt, nærværende og opmærksomt.
vil gerne fejre noget snart, men gider ikke gå hjem med en følelse af at det var spild af tid og penge.
Jeg har før fremhævet Bodil - et spisested, og gør det gerne igen.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Samos

#1603 Indlæg af Amos » 20 feb 2019 14:42

Broder Salsa skrev:
20 feb 2019 11:51
Apropos brød og smør, har det været vendt i tråden, hvor man får byens bedste smørrebrød? Jeg var på Schønnemanns i sidste uge og var/er begejstret.
Spiste frokost på Nationalmuseets Smör i sidste uge og var ikke overvældet over hverken smørrebrød eller kagen vi fik til dessert. Deres kartoffelmad med karsemayo, ristede løg, fintrevet fyrmesterost og fermenteret sort hvidløgsstøv var en fersk omgang. Blev ikke bedre af at kartoflerne var både iskolde og stenhårde. Til 105 kr!
#forstårogstøtter

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#1604 Indlæg af Broder Salsa » 20 feb 2019 14:46

Det lyder ikke som et godt bud på en yndlings smørrebrødsrestaurant, men tak for tippet.

Brugeravatar
young

#1605 Indlæg af young » 20 feb 2019 14:57

Broder Salsa skrev:
20 feb 2019 13:58
young skrev:
hvor får man god mad og god service i københavn for tiden, uden det behøver være michelin?
det behøver ikke være "sætter mig i øjenhøjde-koen har græsset lige netop hér"-forklaringer, bare venligt, nærværende og opmærksomt.
vil gerne fejre noget snart, men gider ikke gå hjem med en følelse af at det var spild af tid og penge.
Jeg har før fremhævet Bodil - et spisested, og gør det gerne igen.
tak! så kan jeg også fremhæve restaurant palægade igen (smørrebrød).
living is great, of course it is, what else did you think

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1606 Indlæg af Tonic Satan » 20 feb 2019 15:01

Aamanns er skidegodt. Palægade er højt på to-do. Man skal bare altid bestille så lang tid i forvejen, no?
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#1607 Indlæg af Fisker Thomas » 20 feb 2019 16:22

kulsoen skrev:
20 feb 2019 13:47
Jeg ser hellere mere vegetarisk end vegansk mad. Er lidt træt af, at et vegetarisk alternativ næsten altid også er vegansk. Og jaja, så kan de mere rabiate veganere argumentere for, at man ikke er vegetar med mindre man er veganer. Men jeg spiser nu engang mælkeprodukter og æg (endnu), hvilket heldigvis gør det lidt nemmere at få et vegetarisk måltid mad ude i byen. Jeg ved intet om hvorvidt veganere er fattigrøve. Tænker da, at de der rawfood steder, der vist ofte har meget vegansk mad (har de ikke det?), ikke er for fattigrøve, men det er blot en formodning fra min side. Jeg ved ikke engang om sådanne steder stadig er the shit. Men jeg ved, at jeg næsten konsekvent er blevet skuffet over ok pebret vegetar/vegansk mad, og det er alene pga. total inkompetence ift tilsmagning og smagssammensætninger, samt leflen for det veganske køkken for at slå to fluer med et smæk på menuen, der som regel kun tilbyder det ene alternativ. Jeg vil sådan set bare gerne have, at der strammes lidt op på de vegetariske alternativer. Har intet behov for, at der åbner steder med udelukkende vegetarisk/vegansk menu. Kan sagtens forestille mig, at den slags er svært at få til at løbe rundt. Men de etablerede steder, der kører kød og så et vegetarisk alternativ, de burde tage dem sammen og lave noget vegetarmad der smager af noget. De vil gerne være med på bølgen, men det virker til primært at handle om signalværdi og hipness end om maden.
Veganere går generelt ret meget op i sundhed, gætter jeg på, så de gider nok ikke drikke. De gider sikkert heller ikke drikke sodavand og foretrækker postevand frem for danskvand. Har intet imod veganisme eller veganere, men det og forsagelse hører altså tit sammen. Ikke for alle, men i store tal gør det, siger al min anekdotiske evidens.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
phisteria

#1608 Indlæg af phisteria » 20 feb 2019 16:41

young skrev:
Her

https://www.midori.dk/

Der er koriander i nogle af retterne - indrømmet.

MEN : Jeg har været koreansk gift og har 3 halv koreaner børn, det må da tælle for noget?
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1609 Indlæg af Langley » 20 feb 2019 16:43

jeg var på Birkmosegaards popup køkken og drikke mig stangvissen i naturvin og hertil spiste man altså mest roer og kål direkt fra marken og den slags så det behøver ikke være sådan. Manfred, Musling, Den Vandrette kører også rimelige meget den stil fordi roer og gærede druer på en eller måde giver en meget god hedonistisk brandet, der sådan er lidt lettere og friskere end hvis det havde været rødvin og oksekød

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#1610 Indlæg af Pete Rock » 20 feb 2019 19:10

Langs indlæg forstår jeg slet ikke*. Heldigvis kan det ikke forhindre denne tråd i at blive udråbt til ... Månedens Tråd På Svingninger! Tillykke til allesammen, klap jer selv på skuldrene.

*Lang er sandsynligvis undskyldt med at han er stiv, og det er jeg også lidt så god dag til alle.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar