Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
reckoner

#21 Indlæg af reckoner » 15 dec 2005 19:22

men du er gammel, ikke?
Brandon skrev:[Reckoner] bliver sikkert begejstret over at se at et nyt kuld analyserobotter har taget magten herinde. :|
Brandon skrev:Shit, mand. Reckoner den skøre rad. Kunne man virkelig slippe afsted med at skrive sådan noget på Svingninger engang?

Brugeravatar
chris
Geografisk sted: 2200

#22 Indlæg af chris » 15 dec 2005 19:28

reckoner skrev:men du er gammel, ikke?
jo, og kræsen
*HIK*

Singh Singh
Geografisk sted: Herlufsholm

#23 Indlæg af Singh Singh » 15 dec 2005 19:32

Jess Franco skrev:Jeg er nærig og har ingen fantasi, så det ender altid med pikrock.
Fortvivl ikke. Hvis du ingen fantasi har, er du lovligt undskyldt.

Brugeravatar
såforsytten
Geografisk sted: Nørrebro

#24 Indlæg af såforsytten » 15 dec 2005 22:14

marks skrev:
Lang skrev:
marks skrev:
Lang skrev:bedste score sted: Bibendum
Men jo, næste date skal klart foregå på Bibendum; deres tapas skulle være fantastisk har jeg ladet mig fortælle - sandt eller falsk?
Jeg kan bedre lide søster caféen "Panzon" på Østerbro. Super hyggeligt sted, fantastisk vin, det mest sympatiske personale i byen (Gutterne i baren er i øvrigt alle næsten lige så passionerede omkring musik som de er for vin, og det kan høres. God stil!) og mindst lige så gode tapas som på Bibendum.

Aok.dk skriver:

"Panzón – vinbar for begyndere

Egentlig ville jeg helst undgå at nævne Panzón på Rosenvængets Allé på Østerbro af egoistiske grunde. Panzón er min egen stambar, og den er allerhyggeligst, når der ikke er ret mange gæster, når jeg kan få min yndlingsplads, og Jakob bag baren ikke har for travlt til at snakke. Men eftersom jeg får min løn for at dele alle de gode steder, jeg finder, med dig og resten af AOKs læsere, må det være på sin plads, at fortælle at både Panzón og den lidt ældre søster Bibendum, der ligger i Nansensgade, har et stort udvalg af vine på glas til mellem 40 og 80 kroner, som bliver serveret med usnobbet entusiasme.

Det store vinkortet er halvdelen af fornøjelsen ved at komme på Bibendum og Panzón. Check lige beskrivelsen af en australsk Shiraz: ”Ligger ikke down under for nogen. En vandbøffels styrke, emuens knejsende elegance og Ayers Rock 'n roll” eller denne røde fra syd-rhône: ” Drikkemoden og indtagende kraftvin. Viol, peber og svedig ponysaddel i trav”.

Kenn Husted, som ejer vinbarerne, finder og importerer selv sin vin. Frankrig, Spanien og Italien er fylder meget i vinkortet, men du kan også finde en pinot noir fra Californien, eller en Vino Santo, der kan forsøde dit liv. Drengene i baren hjælper gerne med at finde de vine, som får dine smagsløg til at danse, og de er ikke for fedtede til at skænke en smage-sjat op. Hvidvinen kan være lige kølig nok, og rødvinen en grad for varm, hvis du, som jeg, er temperaturfascist, men det er altså ikke nok til at holde mig væk.

Begge steder kan du spise, men det er især vinen – og indimellem desserterne – som er barernes force. Bibendum er den hippeste – her er masser af storbybohemer og småintellektuelle, mens Panzóns gæsteflok er mere broget og lokal.
Nej, ikke alt hvad der skinner er af guld, så pas på med hvad du finder når du er fuld.

Brugeravatar
bering
Geografisk sted: ...

#25 Indlæg af bering » 20 dec 2005 20:17

chris skrev:
marks skrev:
Lang skrev:
marks skrev:
Det kunne da være man skulle bevæge sig ud af opgangen og de 2 meter hen til Bibendum for at se om man kan blive scoret 8) Ufatteligt at bo så tæt på og aldrig have været der...
man kan nok ikke ligefrem blive scoret - men det er supersted og invitere en date hen. uforpligtende, inimt, afslappet, let festligt ok kvali osv.

hvis du vil scores bor du i den forkerte by. Københavnske piger er for snobbede til at indlade sig på den slags. Så skal du istedet på f.eks. "The Plaze" i nykøbing falsker: Her har du nemlig ret gode chance hvis du bare kan finde ud at børste tænder, lade være med slå og være flink i al almindelighed. hvilket jo ikke nok her i byen...
Det var nu også med en sjat ironi iblandet jeg skrev ovennævnte indløg, for "ini-tia-tiv" kan københavnske piger generelt ikke stave til endsige føre ud i livet, desværre.

Men jo, næste date skal klart foregå på Bibendum; deres tapas skulle
være fantastisk har jeg ladet mig fortælle - sandt eller falsk?
sikke noget vås!
enten møder i de forkerte piger, elller også er det jer der er underlige. Her i pigelejren synes vi det er stik modsat. At i er vatpikke.
bibendum er så pinlig slidt som scorested, sikkert derfor pigerne bakker ud?
For en gangs skyld trutter Chris i den rigtige trompet. Godt nok er det længe siden, jeg har set en dame uden tøj på, men jeg tror heller ikke meget på den med Bibendum og damerne. Chris fortjener en uforbeholden undskyldning!

Brugeravatar
chris
Geografisk sted: 2200

#26 Indlæg af chris » 20 dec 2005 20:47

bering skrev:
chris skrev:
marks skrev:
Lang skrev:
marks skrev:
Det kunne da være man skulle bevæge sig ud af opgangen og de 2 meter hen til Bibendum for at se om man kan blive scoret 8) Ufatteligt at bo så tæt på og aldrig have været der...
man kan nok ikke ligefrem blive scoret - men det er supersted og invitere en date hen. uforpligtende, inimt, afslappet, let festligt ok kvali osv.

hvis du vil scores bor du i den forkerte by. Københavnske piger er for snobbede til at indlade sig på den slags. Så skal du istedet på f.eks. "The Plaze" i nykøbing falsker: Her har du nemlig ret gode chance hvis du bare kan finde ud at børste tænder, lade være med slå og være flink i al almindelighed. hvilket jo ikke nok her i byen...
Det var nu også med en sjat ironi iblandet jeg skrev ovennævnte indløg, for "ini-tia-tiv" kan københavnske piger generelt ikke stave til endsige føre ud i livet, desværre.

Men jo, næste date skal klart foregå på Bibendum; deres tapas skulle
være fantastisk har jeg ladet mig fortælle - sandt eller falsk?
sikke noget vås!
enten møder i de forkerte piger, elller også er det jer der er underlige. Her i pigelejren synes vi det er stik modsat. At i er vatpikke.
bibendum er så pinlig slidt som scorested, sikkert derfor pigerne bakker ud?
For en gangs skyld trutter Chris i den rigtige trompet. Godt nok er det længe siden, jeg har set en dame uden tøj på, men jeg tror heller ikke meget på den med Bibendum og damerne. Chris fortjener en uforbeholden undskyldning!
hahaha....
*HIK*

Onkel Tuca
Geografisk sted: kåbehå ve

#27 Indlæg af Onkel Tuca » 26 dec 2005 00:42

marks skrev:
Lang skrev:
marks skrev:

Men jo, næste date skal klart foregå på Bibendum; deres tapas skulle være fantastisk har jeg ladet mig fortælle - sandt eller falsk?
Hvis du synes halvanden hundrede kroner for dårlig betjening og en kold tallerken med lidt oliven og chorizopølse er fantastisk så er det lige stedet for dig. Ellers styr en stor bue uden om og tage daten over til Kate's i stedet...

Brugeravatar
Katten
Geografisk sted: Hus i Ishøj strand

#28 Indlæg af Katten » 26 dec 2005 11:33

Jeg har spist på mange restauranter i KBH men endnu ikke fundet mig en ynglingsrestaurang. I Århus kunne jeg godt lide Olive, og den gang jeg var på fire årstider, var som en drøm....
When swinging sleeping cat dancer at the Forum.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#29 Indlæg af Langley » 26 dec 2005 23:46

Onkel Tuca skrev: tage daten over til Kate's i stedet...
man ka sgu da ikke date på Kates.. tung indisk mad i store portioner, tjenerne er bimle skæve og er 1 time om at komme med maden, dårlig soul musik, man sidder lige op og ned af parret ved siden af og man bliver smidt ud lige så snart man har spist

.. men det er som sagt et glimrnede hverdags sted:

Men hvis i virkelig mener at det er så kikset med Bibendum, så vil jeg da forsøge mig med den mægtig hyggelige Ingolfs Kaffebar (folkene bag wilder) langt ude på amager næste gang - så får man også en undskyldning for at tage en køretur og det er jo en glimrende indledning på en date..."the pullover trick" som de kalder det i Seinfeld

Revideret liste
Lang skrev:Med svinske mængder af penge: Era Ora og Noma og Le Sommelier

Næste dyre der skal prøves: Famo i Saxo gade med Fabio fra Era Ora bag gryderne

Næste sted der skal prøves som score sted: Ingolfs Kaffebar

godt og nogenlunde billigt: Education Nationale, Le Le, Les Trois Cochons/Coffoco, Hansens, AtlasBar, Wokshop

hverdag:
bedste joint: kates
bedste thai joint: Pon Sak
bedste inder joint: Tandori Masala
bedste korea: House of Korea
bedste delle sandwhich: Harrys place
bedste pita snask: Kebabistan

fyraftens fadbamser:
den hyggeligste bodega med mest berømmede Schnitzel: Tolbold Bodega

Onkel Tuca
Geografisk sted: kåbehå ve

#30 Indlæg af Onkel Tuca » 27 dec 2005 00:15

I beg to differ. Kate's holder som date-sted. Måske ikke hvis det er den potentielle kvinde i dit liv, som du tror du skal ud med, men til en aften med en man skal lære at kende uden at man gider at gøre det til en alt for date-agtig date er det perfekt. Så en tur på Propps bagefter.

Besvar