rammer

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
verboten

rammer

#1 Indlæg af verboten » 20 jan 2006 22:28

nemlig. jeg skal bruge nogle fine rammer til forskellige ting, jeg gerne vil hænge op. jeg har forsøgt mig med ikea, men det er slet ikke tilfredsstillende. jeg vil gerne finde nogen i mørkere nuancer, og det gør slet ikke noget hvis træet er malet/behandlet så det er nærmest blankt. selve rammerne behøver ikke at være sådan en tyk moder af en sag.

hvor køber du rammer til alt det fine du har på væggene?

(størrelser: normal plakatstørrelse, a2, 18x24 (det er denne plakat - hvad svarer 18x24 til? børge?))
nu mener jeg forretning!

Brugeravatar
børge
Geografisk sted: cities of the red night

Re: rammer

#2 Indlæg af børge » 20 jan 2006 22:36

verboten skrev:nemlig. jeg skal bruge nogle fine rammer til forskellige ting, jeg gerne vil hænge op. jeg har forsøgt mig med ikea, men det er slet ikke tilfredsstillende. jeg vil gerne finde nogen i mørkere nuancer, og det gør slet ikke noget hvis træet er malet/behandlet så det er nærmest blankt. selve rammerne behøver ikke at være sådan en tyk moder af en sag.

hvor køber du rammer til alt det fine du har på væggene?

(størrelser: normal plakatstørrelse, a2, 18x24 (det er denne plakat - hvad svarer 18x24 til? børge?))
af en eller anden årsag kan man ikke se palketten...men det lyder ret interesant.

18x24 hmmmm det er jo et klassisk foto-mål -mon ikke det det har noget med det gyldne snit at gøre og det således er proportionerne der forholder sig 18 x 24 til hinanden? det vil jeg tro! men mærkeligt de ikke bare skrive målene?

nå anyway...rammer er meget svært.

der findes to steder jeg ville gå til i københavn:

http://www.rammevaerkstedet.dk/

-især god til grafik -som din plakat jo er....og claus der har det er den hyggeligste fætter på jorden.

og

http://www.freserammer.dk/

som er det bedste inden for rammer i dk. og også de er total hyggelige...

'b
holy moses

verboten

#3 Indlæg af verboten » 20 jan 2006 22:41

børge skrev:af en eller anden årsag kan man ikke se palketten...men det lyder ret interesant.
Billede<--service--
børge skrev:18x24 hmmmm det er jo et klassisk foto-mål -mon ikke det det har noget med det gyldne snit at gøre og det således er proportionerne der forholder sig 18 x 24 til hinanden? det vil jeg tro! men mærkeligt de ikke bare skrive målene?
mere info fra linket: "Printed on 18 X 24 FRENCH PAPER offset sheet, 100 LB. Cover Stock."

hjælper det noget? og tak for links børge. det kigger jeg lige på.
nu mener jeg forretning!

Brugeravatar
børge

#4 Indlæg af børge » 20 jan 2006 22:43

verboten skrev:
børge skrev:af en eller anden årsag kan man ikke se palketten...men det lyder ret interesant.
Billede<--service--
børge skrev:18x24 hmmmm det er jo et klassisk foto-mål -mon ikke det det har noget med det gyldne snit at gøre og det således er proportionerne der forholder sig 18 x 24 til hinanden? det vil jeg tro! men mærkeligt de ikke bare skrive målene?
mere info fra linket: "Printed on 18 X 24 FRENCH PAPER offset sheet, 100 LB. Cover Stock."

hjælper det noget? og tak for links børge. det kigger jeg lige på.
jeg kan STADIG ikke se det?????????????

har ikke så meget tjek på papirtyper...100 lb har muligvis noget med vægten at gøre!

'b
holy moses

verboten

#5 Indlæg af verboten » 20 jan 2006 22:47

børge skrev:jeg kan STADIG ikke se det?????????????

har ikke så meget tjek på papirtyper...100 lb har muligvis noget med vægten at gøre!

'b
mærkeligt at du ikke kan se det. og heller ikke i linket? og ja, jeg tror sgu du har ret i det med vægten :wink:

kender andre til ramme-forhandlere der eventuelt er liiiiidt billigere end de to børge har foreslået så må de meget gerne sige til...
nu mener jeg forretning!

Brugeravatar
børge

#6 Indlæg af børge » 20 jan 2006 22:52

verboten skrev:
børge skrev:jeg kan STADIG ikke se det?????????????

'b
mærkeligt at du ikke kan se det. og heller ikke i linket? og ja, jeg tror sgu du har ret i det med vægten :wink:

kender andre til ramme-forhandlere der eventuelt er liiiiidt billigere end de to børge har foreslået så må de meget gerne sige til...
der liiger også een lige ved kultorvet inde i en gård ved siden af en wolfordbutik.....fin nok og billig.

nej jeg kan godt se linket og også se den anden plakat der er billed af men ikke den du vil ha???

'b
holy moses

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#7 Indlæg af Casper » 21 jan 2006 00:56

Der er et firma i Norge, der hedder Lundeby & Co. som laver rammer i almindelig god kvalitet. Jeg faldt over dem til en messe her i Danmark, vi kalder Mini-Photokina (meget misvisende i øvrigt). Jeg bad om at få et katalog tilsendt og fandt så ud af, at det er et norsk firma, der distribueres i Danmark igennem Photo Support. De laver mange forskellige slags, mest i træ. Også mange blanke. Jeg kan selvfølgelig ikke få nogle af siderne til at virke lige nu, så jeg ved ikke, om du kan se billeder af dem nogle steder. Men jeg er sikker på, at du kan finde det, du vil have der. Priserne er billige. Mørkt træ og blanke rammer i 18 x 24 format fås fra 30-100 kr. Mest klassiske designs, men der er også noget norsk højlandsgrunge eller hvad man siger over nogle af dem. Bor du i Århus, Kbh. eller Berlin nu egentlig? Pyt. Du kan garanteret få både katalog og rammer tilsendt.

Målene opgives som regel i bredde x højde. Eller højde x bredde, når man drejer rammen 90 grader den rigtige vej. 18 x 24 eller 24 x 18. :wink: Cm, selvfølgelig. Lb er vægt. Det samme som et pund, som jeg ikke ved, hvad er det samme som, haha.
Du er et du, før du er et jeg

Lasse R

#8 Indlæg af Lasse R » 21 jan 2006 01:00

mit bud er, at plakaten måler 60·45 cm. sådan forholder det sig i hvert fald, hvis de angivne mål er i tommer, hvilket lyder sandsynligt.
edit: [oh, casper var der også]

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#9 Indlæg af Casper » 21 jan 2006 01:06

Lasse R skrev:mit bud er, at plakaten måler 60·45 cm. sådan forholder det sig i hvert fald, hvis de angivne mål er i tommer, hvilket lyder sandsynligt.
edit: [oh, casper var der også]
Aha. Det er i USA. Det sætter helt nye standarder for alt. Skide russere.
Du er et du, før du er et jeg

Lasse R

#10 Indlæg af Lasse R » 21 jan 2006 01:41

:( - undskyld.
jeg ved ingenting. men tilbage til emnet, kan man få en ramme til eet frimærke?

Besvar