TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Post Reply
La Mouche
Spotify: 113192036

Re: TV-Serier

#5871 Post by La Mouche » 08.01.2018 16:18:18

Jeg var også LIDT skeptisk overfor romanen i sin tid, det føltes lidt som fraklip fra mesterværket "Sandman vol 7: Brief Lives", som også (bl.a.) handlede om gamle guder der gik rundt på jorden. Brief Lives er meget mere kompakt, der sker noget interessant hele tiden.

Stranger Pilot

#5872 Post by Stranger Pilot » 09.01.2018 21:26:58

Mr Hands wrote:Jeg ser noget det hedder Detectorists.

Det er instrueret og skrevet af Mackenzie Crook som var inde i Gareth i The Office UK. Han spiller selv med sammen med Toby Jones, som er ham den underlige lille mand der af og til dukker op på film. Var overrasket over at Lynch ikke hev ham med ind i Twin Peaks. Et virkeligt stærkt makkerpar.

Titlen dækker over de her folk som går rundt i naturen med deres metaldetektorer og leder efter guld i de grønne skove. Inden for den verden er der så lidt uenighed om hvorvidt man nu er skattejæger eller fritidsarkæolog. Masser af location og flot engelsk natur.

Det er vel noget komedie drama, som så drejer rundt om de her to fyre, der vader rundt og stopper op for at grave coladåser og kapsler op af jorden, imens de snakker om løst og fast. Så sker der lidt drama i privaten af og til. Og måske finder de noget i jorden. Det er venligt og rart, med nogle ret skægge bipersoner. Lydsiden består af fingerspils folk og sådan. Kan varmt anbefales, hvis man er klar på noget der ikke har så skide travlt.
Den har jeg også hørt gode ting om. Det er iøvrigt Johnny Flynn der har lavet soundtracket:

Apropos, så har Johnny Flynn har en af hovedrollerne i Lovesick, hvor 3. sæson lige er kommet på Netflix - virkelig fin britisk romantisk komedie.

foxtrot

#5873 Post by foxtrot » 09.01.2018 21:48:22

Lovesick holder! Første sæson var dog klart bedst.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Jallan

#5874 Post by Jallan » 09.01.2018 22:17:13

eini wrote:
Fisker Thomas wrote:
eini wrote:Jeg har til min egen overraskelse lige ædt hele The End of the F***cking World: Jeg havde aldrig forventet at en netflix-serie med den titel og den pitch (to teenagere, han er psykopat og hun er nymfoman, sammen stikker de af hjemmefra) kunne være andet end ren lort, men den er virkelig virkelig god. Jessica Barden er en stjerne. Usædvanligt godt klippet. Også et eksempel på en serie der lige så godt kunne være en film, men som giver fuldt ud mening i serieformatet.
På mange måder forekommer den mig ret film-som-serie-agtig. Men emnerne taget i betragtning er det nok nemmere at lave den som serie end at få den i biografen.

Er to afsnit inde og synes, den kan noget, men også at replikkerne i kombination med nærbillederne af ansigtsudtryk under replikleveringen bliver sådan ret kalkuleret. Den prøver ikke engang at skjule, at nu trykkes der på en knap. Og bipersonerne - drengens far, pigens klamme stedfar og ham ex-soldaten, der selvfølgelig er skabsbøsse, fx - er godt nok nogle karikaturer.

Man skal sluge nogle meget britiske og lidt for cutesy kameler, men så synes jeg også, den fungerer.

Er det i øvrigt ikke urealistisk, at sådan en aspirerende seriemorder er aseksuel? Burde hans voldstrang og trang til at slå dyr ihjel ikke være tæt knyttet til seksualiteten? Det siger de seriemorderbøger, jeg har læst i.
Til det sidste: Jo. Men det er der også en mening med..
Jeg gav det 5 minutter og vil gerne vide om jeg skal se videre, hvis jeg umiddelbart hader det so far. Gider ikke se halvdelen af sæsonen for at finde ud af det, men nogle gange skal man jo lige over et eller andet. Synes karaktererne virker skrækkelige og dialogen/monologen dårlig.
KONGECUP DIKTATOR

Jallan

#5875 Post by Jallan » 12.01.2018 14:40:14

Dark var da til gengæld super god. Fik lige binget :wink:
KONGECUP DIKTATOR

Lang

#5876 Post by Lang » 13.01.2018 18:41:48

Jeg bliver mindet om at jeg elsker tyske kvinder og meget rart at se noget på tysk med tyske spillere, tysk lilleby, tysk attitude osv . Men ellers ved jeg ikke. Synes ikke det gotiske fungerer så godt og tidsrejse delen viker lidt for kalkuleret som Stranger Things der minder om, også led af.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Jallan

#5877 Post by Jallan » 13.01.2018 18:52:44

Jeg synes det virkede meget mere ærligt og langt mindre kalkuleret end Stranger Things, som var virkelig dårligt sidste sæson. For Stranger Things er det centralt at det refererer til en masse popkultur, og det er virkelig en serie der forsvinder så meget op i sin egen røv, at man ikke rigtig kan få øje på handlingen. Den oplevelse havde jeg slet ikke med Dark.
KONGECUP DIKTATOR

Lang

#5878 Post by Lang » 15.01.2018 11:07:45

Jo måske. Den her en god nerve trods de der 80er retro props. Har ikke set den færdig endnu og bereder mig på at blive skuffet men måske glædelige overrasket hvis plottet viser sig at være nogenlunde ligeså sindrigt som 'Primer' som klart er min yndlings nyere scifi film

Fisker Thomas

#5879 Post by Fisker Thomas » 15.01.2018 11:15:36

Jallan wrote:
eini wrote:
Fisker Thomas wrote:
eini wrote:Jeg har til min egen overraskelse lige ædt hele The End of the F***cking World: Jeg havde aldrig forventet at en netflix-serie med den titel og den pitch (to teenagere, han er psykopat og hun er nymfoman, sammen stikker de af hjemmefra) kunne være andet end ren lort, men den er virkelig virkelig god. Jessica Barden er en stjerne. Usædvanligt godt klippet. Også et eksempel på en serie der lige så godt kunne være en film, men som giver fuldt ud mening i serieformatet.
På mange måder forekommer den mig ret film-som-serie-agtig. Men emnerne taget i betragtning er det nok nemmere at lave den som serie end at få den i biografen.

Er to afsnit inde og synes, den kan noget, men også at replikkerne i kombination med nærbillederne af ansigtsudtryk under replikleveringen bliver sådan ret kalkuleret. Den prøver ikke engang at skjule, at nu trykkes der på en knap. Og bipersonerne - drengens far, pigens klamme stedfar og ham ex-soldaten, der selvfølgelig er skabsbøsse, fx - er godt nok nogle karikaturer.

Man skal sluge nogle meget britiske og lidt for cutesy kameler, men så synes jeg også, den fungerer.

Er det i øvrigt ikke urealistisk, at sådan en aspirerende seriemorder er aseksuel? Burde hans voldstrang og trang til at slå dyr ihjel ikke være tæt knyttet til seksualiteten? Det siger de seriemorderbøger, jeg har læst i.
Til det sidste: Jo. Men det er der også en mening med..
Jeg gav det 5 minutter og vil gerne vide om jeg skal se videre, hvis jeg umiddelbart hader det so far. Gider ikke se halvdelen af sæsonen for at finde ud af det, men nogle gange skal man jo lige over et eller andet. Synes karaktererne virker skrækkelige og dialogen/monologen dårlig.
Jeg synes egentlig, den bliver markant bedre henad vejen, især da dialogen holder op med at være så kæk, og karaktererne forudsigeligt nok udvikler sig. Jeg endte med at være glad for den på trods af indledende skepsis.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Lang

#5880 Post by Lang » 15.01.2018 11:18:57

Hvilket litterært univers er det egentlig 'Dark' planker fra? Blandingen af okkult stemning og scifi minder mig om sådan noget britisk 60er horror ala Quatermass and the Pit,

Post Reply