TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
O. J. Sampson
Geografisk sted: Rødovre Centrum

Re: TV-Serier

#5981 Indlæg af O. J. Sampson » 26 feb 2018 14:33

Jeg har lige set første sæson af Bloodline. Den er lidt træg, bruger flash back på en ret uheldig måde og der er lidt for meget "blod er tykkere end vand"-familieklicheer, men jeg endte med at synes meget godt om den alligevel. Især på grund af Ben Mendelsohn, hold kæft hvor er han god i stort set alt han er med i.

Brugeravatar
wonderfulspam
Geografisk sted: Kbh

#5982 Indlæg af wonderfulspam » 26 feb 2018 15:59

Jeg brød mig ikke specielt meget om sæson 1 af Bloodline. Mendelsohn var glimrende, og jeg holder meget af Kyle Chandler, Linda Cardellini og Sissy Spacek, men plottet og især dialogen var simpelthen for ringe. Jeg tror ikke der var en eneste scene uden Danny, der interesserede mig, for at være helt ærlig. Og når de to efterfølgende sæsoner fik sløje anmeldelser, har jeg svært ved at finde motivationen til at se den færdig.

Jeg har til gengæld endelig fået set femte sæson af The Americans (eminent, som forventet) og fjerde og sidste sæson af Rectify. Hold kæft, hvor er Rectify en vild serie. Måske det bedste eksempel på at vi lever i tv-seriens guldalder. For 20 eller bare 10 år siden må det have virket utænkeligt, at man kunne lave en fire sæsoner lang tv-serie, hvor der nærmest ingenting sker.

Nu glæder jeg mig til nye afsnit af UnREAL med et stille håb om at den kan vende tilbage til første sæsons dyder og blive den gode slags trainwreck.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#5983 Indlæg af Langley » 26 feb 2018 16:03

Hvad synes vi om Altered Carbon? Jeg kan godt lide det sleazy og det beregnende i hyldesten til 80er sci-fi action og universet er også ok men den er ofte for dårligt skrevet til at løfte sin filosofiske ambitioner og der mangler især gode bifigurer. Udover Poe er de jo røvsyge alle sammen. Især prequel delen er slem.

Kålen synes den er alle tiders. Andre der vil forsvare den?
We're off to the land of hot middle-aged women.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#5984 Indlæg af kasper kål » 26 feb 2018 20:42

Ja, jeg elsker den ubetinget, men samtidig kan jeg også godt se hvorfor mange har det modsat. Den ér vitterligt ret ekstrem i sin brug af diverse sci-fi-standarder. Alt er lissom skruet op på elleve.

Jeg frygter lidt for kommende sæsoner eftersom de efterfølgende bøger i serien droppede hardboiled noir-stilen til fordel for fuldblods millitæristisk science fiction, men nu må vi se.

O. J. Sampson
Geografisk sted: Rødovre Centrum

#5985 Indlæg af O. J. Sampson » 26 feb 2018 21:08

wonderfulspam skrev:Jeg brød mig ikke specielt meget om sæson 1 af Bloodline. Mendelsohn var glimrende, og jeg holder meget af Kyle Chandler, Linda Cardellini og Sissy Spacek, men plottet og især dialogen var simpelthen for ringe. Jeg tror ikke der var en eneste scene uden Danny, der interesserede mig, for at være helt ærlig. Og når de to efterfølgende sæsoner fik sløje anmeldelser, har jeg svært ved at finde motivationen til at se den færdig.
Jeg er egentlig enig i kritikpunkterne, men synes egentlig de positive ting er nok til at opveje seriens problemer. Jeg synes serien kommer op i gear i slutningen af første sæson, og det første afsnit af anden sæson er godt.
Spoiler:
Selvom det selvføglig er uden Mendelsohn (er det overhovedet en spoiler??)
Jeg kan også rigtig godt lide seriens setting

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

#5986 Indlæg af Piverenseren » 26 feb 2018 23:27

Altered Carbon er ren klokker og fløjter serveret af den nye ypperste-bøv Joel Kinnamans (den hidtidige world champ bøv Keanu Reeves er nu nr. 2, efter et meget flot Alex Fergusonsk run) helt imodståelige dårlige meh replikker. Havde store forventninger og nu har jeg kun kiks med smag tilbage.

Har dog kun set første afsnit. Rigeligt, vil jeg mene. Giv mig min sko tilbage!
Faunapassage

Brugeravatar
Mr Hands

#5987 Indlæg af Mr Hands » 27 feb 2018 09:40

I guds eget land sender de This Is Us. Og fuck hvor er det skide godt drama. Vi tuder til hvert et afsnit. Det er helt straight up Bruce Springsteen everyday folk, som holder hjulene igang og tumler med de små ting. Der leges en masse med fortællergreb og fortid/nutid og de spiller ret fint det meste af tiden. Dette foto løfter tæppet for lidt af dramaet om familien Pearson med trillingerne:
Billede
Ham fyren i midten er faren og jeg har ikke set ham før tror jeg, men han spiller helt fantastisk.
De er mest voksne, så hav ej frygt for ulideligt børneskuespil
Billede

Det skal ses i selskab, ikke alene

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#5988 Indlæg af Tonic Satan » 27 feb 2018 09:47

Piverenseren skrev:den nye ypperste-bøv Joel Kinnamans
:lol:

Han gik godt nok også ind og ypperbøvede House of Cards fra første afsnit. Men ven VikingCrown kan godt lide den, og hvis kålen også er på, så giver jeg den et skud. Uhm, bøvet sci-fi.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#5989 Indlæg af Langley » 27 feb 2018 10:02

Bøvet + masser af ass ' n tittes. Herunder let skelende Martha Higaredas som kommer fint derop af og næsten kan gøre Sarah Connor og Lt. Ripley selskab

Billede
We're off to the land of hot middle-aged women.

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

#5990 Indlæg af Piverenseren » 27 feb 2018 12:37

Kender I det, at man burde kunne lide alt ved en person, fordi flot udenpå og de rigtige interesser™, men så snart personen åbner munden er al tanke om erigeret penis forstummet. Sådan er det at se Altered Carbon. Det er drab på eros.
Faunapassage

Besvar