TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: TV-Serier

#6451 Indlæg af makrel » 19 aug 2019 11:59

Ikke optimalt, men i går da de værste tømmies of doom havde lagt sig, kom jeg i tanker om Mr. Robot, og at jeg manglede sæson 3. Fik da så lige slugt 6 afsnit, puh..
Altså det er jo enormt svært holde de plot twists ved lige, og synes desværre også lidt at det er feset lidt af ballonen med dem, men det er stadigvæk sygt spændende. Shit :shock:
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#6452 Indlæg af Rock Action » 19 aug 2019 12:15

Langley skrev:
19 aug 2019 11:40
Hvordan går det for Mindhunter se 2 synes vi?
Synes, det er majet høj kvalitet. Var ret bange for den serie ville sutte ligesom ALLE sæsoner af True Dic gør. Amerikanere har svært ved at håndtere den slags sobert, men det lykkedes rigtig flot i Mindhunter. Med hensyn til 2. sæson så kan jeg godt nok ikke genkende så meget af Atlanta child murders, fra da jeg hørte 'Atlanta Monster' true crime podcasten, men hey, kan være det kommer.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
mary jane

#6453 Indlæg af mary jane » 19 aug 2019 13:04

Der går lige lovlig meget romansj i The Terror: Infamy (fraværet af samme var en af forcerne ved første sæson) her to afsnit inde, men formlen med at spæde dystre historiske hændelser op med overnaturlige elementer fungerer bare pissegodt. Har meget høje forventninger til de kommende afsnit.

Brugeravatar
eini

#6454 Indlæg af eini » 19 aug 2019 13:06

Langley skrev:
Efter første afsnit: Gigantisk skuffelse. Man kan godt mærke at forfatterholdet er skiftet ud. Yikes noget bras. Jeg bliver dog ved med at se den fordi jeg gerne vil se Manson.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#6455 Indlæg af Rock Action » 19 aug 2019 13:28

eini skrev:
19 aug 2019 13:06
Langley skrev:
Efter første afsnit: Gigantisk skuffelse. Man kan godt mærke at forfatterholdet er skiftet ud. Yikes noget bras. Jeg bliver dog ved med at se den fordi jeg gerne vil se Manson.
Ej ok, det forstår jeg slet ikke. 1. afsnit af - især - nummer to sæson er traditionelt set bøvlede ift. at der skal etableres kontekst for såvel nye som gamle seere. Og Manson-delen synes jeg netop er unødvendig amerikaner fluff, omend det nu fungerer ret godt.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
tlahoun
Kontakt:

#6456 Indlæg af tlahoun » 19 aug 2019 14:05

mary jane skrev:
19 aug 2019 13:04
Der går lige lovlig meget romansj i The Terror: Infamy (fraværet af samme var en af forcerne ved første sæson) her to afsnit inde, men formlen med at spæde dystre historiske hændelser op med overnaturlige elementer fungerer bare pissegodt. Har meget høje forventninger til de kommende afsnit.
Jeg syntes faktisk den er ret kedelig indtil videre, desværre. Havde ellers høje forventninger... Håber de kan få sparket mere gang i den i de kommende afsnit. Men ham hovedkarakteren Chester er godt nok kedelig.

Har det meget bedre med Mindhunter. Er 2 og et halvt afsnit inde.

Skal se første afsnit af The Righteous Gemstones i aften - den kan ikke skuffe! Ny serie af og med Danny Mcbride + John Goodman bl.a., som en slags religiøse ledere.

Brugeravatar
Poste

#6457 Indlæg af Poste » 19 aug 2019 15:39

Jeg knuselskede første sæson af The Terror. Har kun set første afsnit af anden sæson og er lige ved at stemple ud allerede. Er manuskriptet ikk helt, helt råddent? På papiret virker det jo som en suverænt idé med lidt verdenskrig, nogle eksil-japanere og overnaturligheder. Den første sæson forekom mig at være subtilt og helt igennem konge skrevet, mens anden sæson starter så rystende klichefuldt (ikk som et meningsfuldt greb), at man bliver helt paf. :wtf: Og så skal dialogen tilsyneladende udpensle hver en fucking lille ting. Uanset hvad skal jeg nok se andet afsnit og måske tredje i hvert fald.
Spoiler:
Det bedste var næsten, da farmand forklarede sin søn om at være 'en mand' – det bestod ikke i den bil, han havde arbejdet hele sit liv for at få råd til, men i han netop havde arbejdet hele sit liv for noget, han ville ha... og så ham wifebeateren der mister forstanden :clap:

Brugeravatar
eini

#6458 Indlæg af eini » 19 aug 2019 17:11

Rock Action skrev:
19 aug 2019 13:28
eini skrev:
19 aug 2019 13:06
Langley skrev:
Ej ok, det forstår jeg slet ikke. 1. afsnit af - især - nummer to sæson er traditionelt set bøvlede ift. at der skal etableres kontekst for såvel nye som gamle seere. Og Manson-delen synes jeg netop er unødvendig amerikaner fluff, omend det nu fungerer ret godt.
Helt enig i at Manson er unødig amerikanerfluff, ikke desto mindre var det det eneste der gav mig lyst til at se videre. Virkelig klodset og uklart skrevet afsnit. Allerede ved sangvalget under introsekvensen var jeg nervøs for at den trods alt tilstrækkeligt komplekse psykologi fra sæson 1 var røget sig en tur, og resten af afsnittet bekræftede kun den angst. Det er en serie der handler om den moderne verdens forhold til psykisk sygdom og ondskab, så hvordan den selv forholder sig til de ting, er afgørende. Derudover var det også bare elementært kedeligt, alt for meget ekspositionsdialog og for uklare set-ups. Men det er også rigtigt at første afsnit af sæsoner næsten altid er noget bavl, så jeg giver den en chance.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#6459 Indlæg af Langley » 19 aug 2019 22:23

Du har nok ret. To lyspunkter er hender der Anne Torv hører tili lækre mennesker tråden OG afsnit 2 sluttede med TUSK med Fleetwood

Billede

Brugeravatar
mary jane

#6460 Indlæg af mary jane » 19 aug 2019 22:36

Poste skrev:
19 aug 2019 15:39
Jeg knuselskede første sæson af The Terror. Har kun set første afsnit af anden sæson og er lige ved at stemple ud allerede. Er manuskriptet ikk helt, helt råddent? På papiret virker det jo som en suverænt idé med lidt verdenskrig, nogle eksil-japanere og overnaturligheder. Den første sæson forekom mig at være subtilt og helt igennem konge skrevet, mens anden sæson starter så rystende klichefuldt (ikk som et meningsfuldt greb), at man bliver helt paf. :wtf: Og så skal dialogen tilsyneladende udpensle hver en fucking lille ting. Uanset hvad skal jeg nok se andet afsnit og måske tredje i hvert fald.
Spoiler:
Det bedste var næsten, da farmand forklarede sin søn om at være 'en mand' – det bestod ikke i den bil, han havde arbejdet hele sit liv for at få råd til, men i han netop havde arbejdet hele sit liv for noget, han ville ha... og så ham wifebeateren der mister forstanden :clap:
Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, især i det med dialogen. Puha, Chester har nogle slemme momenter i andet afsnit. Og at det er langt fra lige så dragende og mystisk, som man kunne have ønsket sig oven på første sæson, men denne omgang læner sig også op af nogle lidt mere konkrete begivenheder, så det har sikkert også haft indflydelse på manuskriptet. Tredje afsnit, hvor de er i interneringslejr, vil vise, om det hele falder til jorden, men det er ikke min fornemmelse.

Billede

Besvar