TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
helle b
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

Re: TV-Serier

#6691 Indlæg af helle b » 19 mar 2020 22:56

Jeg har set ‘I am not okay with this’. Loved it. Nærmest geniale musikvalg. Havde helt glemt en gammel favorit ‘Somewhere in my heart’ med Atzec Camera. Den er fluks kommet på mit forårsmix.
Fond but not in love

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#6692 Indlæg af Pete Rock » 21 mar 2020 16:14

Ungfugl skrev:
18 mar 2020 14:08
Mr Hands skrev:
18 mar 2020 14:02
martinmosh skrev:
18 mar 2020 13:04
Ungfugl skrev:
18 mar 2020 13:03
Jeg er halvvejs igennem The Outsider på HBO. De første afsnit havde lidt samme stemning som True Detective. Mystisk mord, foregår i sydstaterne. Der kommer noget overnaturligt ind i billedet, her hvor jeg er nået til, men den er baseret på en roman af Stephen King, så det giver vel meget god mening. 8/10 so far.
Jeg syntes den blev ufattelig kedelig omkring 3-4 afsnit og kørt i dødvande... sidste afsnit jeg så (nr 8?) samlede dog lidt fart igen.
Meget dødvande ja, vel nok en 4-5 afsnit for lang.
Jeg endte med at følge den til dørs, mest fordi Ben Mendelsohn er så overdrevet fed.
Spoiler:
Det var jo egentlig bare IT en gang til. Fed shootout scene dog!
Woops, skulle have skrevet her.
Alle serier er jo 4-5 afsnit for lange nu. Det lave tempo ville nok være mere irriterende hvis man ikke var på barsel/i karantæne. Jeg synes den er udmærket, dejligt at se Ben M. i en mere spændende rolle, selvom han her fem afsnit inde stadig er for straight til min smag. Ben skal sgudda ikke spille Scully, come on! Hvorfor er der ikke flere der hyrer ham til at spille smadret, syg i bøtten, junkie?! Forholdene mellem karaktererne, Ralph og konen, Holly og ham der fyren fra Dayton, er ret godt skildret, hvilket tit mangler i den her type serier. Det eneste der generer mig lidt er at tematiseringen af uskyldigt dømte mennesker ikke forholder sig til at det er et almindeligt forekommende fænomen i USA. Det kunne være fedt hvis twistet var at der ikke var noget monster, udover politiet der havde fusket med DNA'et og vidnerne.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#6693 Indlæg af Langley » 21 mar 2020 21:49

Jeg brugt tilvænningsperiode til den nye liv til stort set ikke andet end serier. Her er hvad jeg har set

Lang post fra ensomhedens fort om 'Gomorrah' , 'Wire', 'Zero Zero Zero', 'Avenue 5', 'Good Omens' og 'The Expanse':
Jeg får så endelig set en del serier. Helst om nogen, der har større problmer end jeg Jeg ser derfor 'Gomorrah' som jeg er blevet ret vild med. Ligesom 'the Wire' bruger den også narko til at tegne et portræt af en by hvor det går alle rigtig skidt. Men her Napoli i stedet for Baltimore og hvor det i Wire er økonomi, klasse og 'the game' som knuser folk, så det i Gomorrah' tørsten efter magt, ære, hævn og 'giften', der får folk til at kvæle deres koner og myrde deres fædre. De spiller måske ikke helt godt, men der er fuld knald på lokalkoloritten i Napolibugten, dialekterne og skildringen af camorraens Napoli. En psykologisk bevidst voldsopera i masser af denim, læder og guld.
Jeg ser også ‘Zero Zero Zero’ som også er Roberto Savianos barn. Han er den undersøgende journalist, der i dag lever under jorden på flugt fra mafiaen på grund af sin reportagebog 'Gomorrah'. ‘Zero, Zero Zero’ er en slags ‘Gomorrah' i globaliseret udgave hvor vi følger fem tons kokain fra kartellet i Mexico, over en korrupt amerikansk shipping familie i New Orleans - og frem til dens destination hos Ndrangheta’en i Calarbrien. Undervejs taber alle mere end de vinder og gør ting de fortryder og som ikke kan gøres om. Nok her af titlen der peger på, at kriminalitet og korruption er et nulsumsspil. Den er smukt fotograferet - især bymiljøerne i Monteray og Dakar gør indtryk og bedre spillet end ‘Gomorrah' og hvis det er noget at udsætte, så er det at thriller formatet med en stram historie får nogle gevaldige huller undervejs når den skal strækkes over en hel sæson. Danske Janus Metz har instrueret et par afsnit, der foregår i Senegal, og det har han gjort godt.

Jeg genser også ‘The Wire’ samtidig og det eneste jeg har at tilføje til den, udover at den stadig holder max, er, at den faktisk også er et af de bedste moderne portrætter af den, så omtalte, pressede moderne maskulinitet. Kvindeportrætterne har alle dage været ‘Wire’s svage side. Men til gengæld er mandeportrætterne og skildringen af hvordan mænd går til grunde i et moderne samfund uovertruffen. McNulty, Frank Sobotka, Stringer Bell - alle går de til grunde i deres forsøg på at lave op til de idealer, de selv og andre opstiller for dem.
I en helt anden genre følger jeg ‘Avenue 5' - Armando Lannucci nyeste epos ud i fornærmelser, skænderier, karaktermord og skødesløs nihilisme. Lannucci skrev ‘The Thick of it’, en opdateret udgave af ‘Yes Minister’, men i stedet for en embedsmand som mørkets fyrste var det her en spindoktor modelleret over Alister Campbell tilsat skotske aner og en sky at de mest vederstyggelige eder og forbandelser man kunne tænke sig på engelsk. Der var legendarisk nok tilknyttet en ‘bandekonsulent’ på produktionen til liiiige at gøre det hele ekstra krænkende. Så lavede han ‘Weep’ hvor de ikke bander så meget og den virkelig sjove og markante sorte politiske komedie ‘Stalins Død’, Nu har han så kastet sig over den sære genre' sci fi komedien'. Vi følger et rumkrydstogt med et par tusinde helt almindelige krydstogtpassagerer som vi kender dem - parret der skændes, den nævnenyttige, ejendomsmægler typen, den fordrukne kaptajn osv - men togtet blive slået ud af kurs, så de her mennesker, som alle hader hinanden og deres egen situation skal være spærret inde sammen i 3.5 år. Væg til væg skænderier og fornærmelser og vrængen af alt det laveste i mennesket lagt frem til spot og spe i meget velformede replikker.

‘Good Omens’ fanger jeg på Amazon Prime og den er jeg virkelig begejstret for og nok det bedste jeg ser for tiden. Den er skrevet af en af mine yndlings fantasy/tegneserieforfattere Neil Gaiman, som mange vil kende fra 'The Sandman' - tegneserien om Ole Lukøje som superhelt. Der ligger også hans ‘American Gods’ på Amazon. Men den var for skraldet med alt for meget sex og vold og alt for lidt af den særlige finurligt filosofiske Gaiman charme. Den særlige britiske charme er til gengæld rigeligt tilstede i ‘Good Omens’. Plottet er simpelt men brilliant: Vi følger venskabet, siden verdens skabelse, mellem en godmodig meget britisk engel - og foodie - og en rock ‘ n roll dæmon - der elsker Velvet Underground- fra et sted i Londons soho. Nu da Dommedag står for døren, så skal antikrist fødes og - ligesom Damien i ‘Omen’- skal barnet vokse op i magtens indereste cirkler. Desværre bliver barnet forbyttet og får en fredelig opvækst i en idyllisk engelsk landsby. Englen og dæmonen har samtidig forelsket sig i verden og i menneskeheden, så de vil finde antikrist før dommedag begynder og stoppe krigen mellem Himmel og Helvede og så begynder en slags kosmisk forviklingskomedie. Det lyder fjollet men som altid hos Gaiman får han de tungeste ideer til at flyve og får tvistet det hele, så det onde ikke er så skidt endda og det gode også har sine dårlige sider.

Endelig ser jeg Expanse 2+3. Der er ikke så meget at tilføje udover at jeg bliver ved med at se næste episode selvom det er virkelig, virkelig dårligt. Det havde måske nogle meget god præmisser med seriøs politisk scifi modelleret over den amerikanske uafhængighedskrig, men de spiller af helvede til, dialogen er åndet, og fremfor at gå opdagelse i sine egne ideer og karakter, så degenerer det til cliff hanger på cliff hanger i en slags rum-katastrofe opera. Mao: Et tiltrængt spild af tid.

Brugeravatar
Langley

#6694 Indlæg af Langley » 23 mar 2020 15:34

WestWorld 3: Jeg kommer til at se det men jeg kommer også til at fortryde det.

Brugeravatar
mary jane

#6695 Indlæg af mary jane » 23 mar 2020 15:47

Langley skrev:
23 mar 2020 15:34
WestWorld 3: Jeg kommer til at se det men jeg kommer også til at fortryde det.
De der behind the scenes-trailere der kører på 'tuben for tiden siger vist det hele. Altså, wtf?

EDIT: Slog mig lige at Westworld muligvis er den koldeste serie nogensinde.

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#6696 Indlæg af tårer » 24 mar 2020 16:53

Jeg har råhygget med Manhunt: Unabomber. En helt fjong serie med masser af bomber og politifolk på arbejde. Jeg synes at den portrætterer onkel Ted på en ok sympatisk måde. Han bliver ikke dæmoniseret i serien. Man skal selvfølgelig ikke sende bomber rundt til folk, men selve kernen af hans væsen, hvor han flytter ud i skoven for at være i fred etc, det er skam ok sympatisk portrætteret.
:wink:
ps: Jeg mener det seriøst, det med at man ikke skal sende bomber rundt. Det er sgu vigtigt at pointere.

edit: Nu har jeg også set serien "Den gale sandhed" om Unabomberen. Det er fire afsnit som giver en dokumentarisk vinkel på forløbet. CIA-folk bliver interviewet, Teds bror og hans kone bliver interviewet, John Zerzan bliver interviewet, psykologer bliver interviewet. Det er en udmærket serie.
Senest rettet af tårer 25 mar 2020 23:51, rettet i alt 1 gang.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#6697 Indlæg af Jensth » 24 mar 2020 17:58

tårer skrev:
24 mar 2020 16:53
:wink:
ps: Jeg mener det seriøst, det med at man ikke skal sende bomber rundt. Det er sgu vigtigt at pointere.
Ok. Point taken. :wink: :wink:
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Langley

#6698 Indlæg af Langley » 25 mar 2020 21:36

David Simons serialisering af Phillip Roths 'Plot Against America? Orker næsten ikke? Men burde jeg ?

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#6699 Indlæg af Pete Rock » 25 mar 2020 22:14

Vi har jo ikke noget bedre at lave. Jeg venter til at alle afsnit er ude, dog.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
palesaint

#6700 Indlæg af palesaint » 25 mar 2020 23:08

Hvis du kan vente, må du jo næsten have noget bedre at lave p.t.?
Nuanceret had og den venlige læsning.
Jon A skrev:
08 okt 2009 15:34
Jeg drømte jeg blev kærester med Palesaint. Han havde købt en rigtig fin båd og ville sy gamle stofmærker på sejlet, så den kom til at se lidt bombet ud, sådan så der ikke var nogen der taggede på den. Det var lidt akavat når vi sku snave, det blev lidt hurtigt og venskabeligt i det, men det var meget fint at sidde der på Bryggen i solen og snakke ved hans båd.

Besvar