TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: TV-Serier

#6781 Indlæg af Jallan » 06 apr 2020 19:33

FNL er så super konge, og faktisk næsten sikker på at 2nd vil elske den.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#6782 Indlæg af Pete Rock » 06 apr 2020 19:35

Jallan skrev:
06 apr 2020 19:33
FNL er så super konge, og faktisk næsten sikker på at 2nd vil elske den.
Enig, og man behøver ikke gå op i Football (overhovedet, som i overhovedet slet ikke!!!) for at holde af den.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Sille...sille...

#6783 Indlæg af Sille...sille... » 07 apr 2020 21:11

secondtoughestintheinfant skrev:
04 apr 2020 17:15
Et af de mere vamle moderne tv-fænomener er serier som Shtisel og Unorthodox, der renskurer og glansbilledgør ultraortodoks kultur til hattedamesegmentet. Magter det slet ikke.
Kan du uddybe? Godt nok er Unorthodox dårlig, men den renskurer da ikke miljøet - det virker ret skod (eller mener du, stereotypiseringen er en renskuring?). Og Shtisel er jo bare Jane Austen placeret i et særligt, afgrænset miljø. På mange måder minder den om Big Love, bare i et andet sekterisk miljø. Hvad er det for et glansbillede, du tænker på?

Må man slet ikke skildre det ultraortodokse miljø i fiktion, fordi der er risiko for renskuring? Hvad med andre miljøer af den slags - amish eller, som nævnt, fundamentalistiske mormoner, eller Jehovas vidner eller? Er det ikke netop perfekt til fiktionsfortælling på film, fordi det hele er så afgrænset og koncentreret - et mikrokosmos, hvor man kan røre rundt og se, hvad der sker?
whose fool are you?

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#6784 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 apr 2020 22:24

Jeg ved ikke, om man kan sige, den renskurer miljøet, men den bagatelliserer og overfladiggør kulturen nærmest helt og aldeles. Det, man ser, er ikke repræsentativt for noget som helst, og hele den der "ultraortodokse er bare helt almindelige mennesker med en speciel kultur"-vibe er virkelig kedelig. Men altså, det har jo selvfølgelig også helt basalt noget at gøre med, at serierne er dårlige. Og du har ret i alt det, du skriver: Det ultraortodokse miljø i Shtisel er ren semantik. Og serierne må selvfølgelig gerne findes, og folk må gerne bruge kulturen som en doven generator for drama, det er ikke nær det.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#6785 Indlæg af PeterEllermann » 17 apr 2020 07:25

Jeg har set Devs færdig.
Noget værre skrammel.
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#6786 Indlæg af makrel » 17 apr 2020 08:54

PeterEllermann skrev:
17 apr 2020 07:25
Jeg har set Devs færdig.
Noget værre skrammel.
Skuespillet var ren lort, som et kritikpunkt herinde også har været. Løftet op af Nick Offerman, men generelt meget, meget slapt, ja. Men jeg synes at grundpræmissen for serien var fed, og det blev mere og mere uhyggeligt. Jeg sad og tænkte flere gange mod slutningen, at det fandeme er fedt med scifi og den måde det kan fucke helt sindssygt op med nuværende opfattelser af ting.
Spoiler:
Slutningen har jeg det lidt ambivalent med. Synes den var smuk på en måde, men fandeme også let købt. Det havde været lidt federe hvis Forest havde siddet fast i Deus.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#6787 Indlæg af Langley » 17 apr 2020 15:31

Ok nu bliver jeg nødt til at se den også. Jeg slææææber mig gennem Westworld fordi sc-fi men fuack det er skidt

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#6788 Indlæg af makrel » 17 apr 2020 16:01

Langley skrev:
17 apr 2020 15:31
Ok nu bliver jeg nødt til at se den også. Jeg slææææber mig gennem Westworld fordi sc-fi men fuack det er skidt
Det der gør den fed er at den ikke har alt muligt vanvids-cgi, der er lidt, men det er simpelt. Det er mere dialogen og tankerne bag der er fede, og de giver bare anledning til tanker. Stor fan af sådan noget.

Edit: Men det der gør den ufed er skuespillet og meget flade personer. Og så har jeg det ambivalent med slutningen, der lige skal synkes og evt. ses igen sammen med serien i en så uafbrudt periode som muligt.
Senest rettet af makrel 17 apr 2020 16:06, rettet i alt 1 gang.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#6789 Indlæg af Langley » 17 apr 2020 16:06

Jo som udgangspunkt elsker jeg også STORE IDEER som er udført lidt ubehjælpsomt. Så du har solgt den til mig.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#6790 Indlæg af Pete Rock » 17 apr 2020 16:23

Pete Rock skrev:
04 apr 2020 19:29
Devs er virkelig dårligt, btw, her to afsnit inde. Den der overgearede og idealiserede brug af the Bay Area er fornærmende, især for os der har prøvet at bo i byen. Selvfølgelig er den ene hjemløse man ser super velfungerende - jeg tror i øvrigt der stikker noget under med ham, men det er fucked uanset. Selvfølgelig bor hovedpersonens eks-kæreste lige ved siden af Lombard St, det har han helt sikkert råd til. Selvfølgelig er hendes lejlighed urealistisk stor og lækker, fatter han ikke at selv tech-folkene må bo i et kosteskab? Fuck af med dit lort, Alex Garland.
Called it, men det var da også super predictable. Det er svært at forestille sig en verden (høhø) hvor Devs slutter på en ringere måde. Alt det andet lort vi har snakket om bliver suppleret med plot-pointer der ikke bliver fulgt til dørs, og handle-måder der ikke giver mening. Noget af det ringeste lort jeg har set i lang tid. Det eneste gode var musikken, og så at den var skudt på UC Santa Cruz's smukke campus, som er et besøg værd hvis man er i the Bay Area.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar