hvad er der i fjernsynet-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
junebug
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: hvad er der i fjernsynet-tråden

#991 Indlæg af junebug » 28 mar 2018 22:08

Tre hurtige fra dr.dk:

Jeg er også helt vild med Løvens Hule. Så hvis der er nogen der kan skaffe sæson 1 fra DR er jeg totalt på!
Må jeg i øvrigt anbefale at man tjekker de andre udgaver ud. Jeg har, i desperation over ventetiden mellem danske afsnit, taget hul på både den irske, den engelske og den canadiske version. Og det virker sgu!

De Perfekte Piger, ja. Suk. Jeg kan kun ryste på hovedet når fire helt og aldeles yndige unge damer har det så skidt over deres ganske nydelige fremtoning. Og så vidt jeg kan forstå er hele den der mobbeting rykket ind i cyberspace, hvilket må være det primære problem. Jeg synes at jo mere jeg ser til den her generation født efter 1990, desto gladere er jeg for at jeg kan huske en verden før internettets frembrusen. Er det bare mig, eller virker størstedelen af dem ikke bare helt vildt overdrevet ambitiøse?! Jeg undrer mig seriøst over hvornår de morer sig. Måske består morskaben for dem i at have den perfekte fremtoning, men jeg kan slet ikke relatere til det. Hvis det er den morale programserien vil nå frem til, så nailer de den. (Sikke meget jeg vrøvler, pointen er: jeg føler med de unge stakler, og har ikke lyst til at se flere afsnit!)

Men den der Liberty, den skal jeg aldrig se et minut mere af. 14 minutter af afsnit 1 var hvad jeg kunne holde til. Desværre. Jeg ville egentlig gerne give Ejersbo et skud, for jeg har engang været hjemme hos ham, og han virkede sympatisk. Men ååh, hvor er det dog tungt og langsomt...
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#992 Indlæg af Tonic Satan » 29 mar 2018 00:29

Jensth skrev:Sociale medier ødelægger unge mennesker. :sad:
Så afgjort. Godt, man lige slap forbi med skindet på næsen. Det er slemt nok for voksne.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
fabriz

#993 Indlæg af fabriz » 29 mar 2018 09:43

De perfekte piger er hvad man får ud af målstyret undervisning. De er så hjernevaskede med mål, at de ikke kan se, at det er dét, der er deres problem, og i stedet opsætter ugentlige mål, med indbygget progression naturligvis, for at blive bedre og mere tilfredse mennesker. Hjerteskærende.

Sæt dem i en biograf med tændstikker på øjnene, som i A Clockwork Orange, og lad dem se Slacker og Clerks i 24 timer.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#994 Indlæg af eini » 01 apr 2018 14:30

Det er måske også værd at bemærke kønsforskellen i de aktuelle repræsentanter for ungdommens forfald: Drengene tror at de skal opnå noget (penge, succes, magt), pigerne tror de skal være noget. Det er nok også derfor, pigerne bliver mest syge i hovedet (var det 25% af kvinder mellem 16 og 24, der har psykiske problemer i dag?). Hvis ikke man kan adskille sine ambitioner fra sin væren, har man aldrig fri, man er hele tiden under vurdering, skellet mellem ydre og indre bliver porøst, og så bliver man sindssyg.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#995 Indlæg af Jensth » 01 apr 2018 17:06

Jeg tror drengene har lige så store vanskeligheder, men der er et større skyggetal hos den fordi de ikke i samme grad taler om det.

Brugeravatar
Antimatter

#996 Indlæg af Antimatter » 02 apr 2018 00:31

Stort set alle de frustrationer de unge piger giver udtryk for har jeg i perioder oplevet i mit eget liv. Det var det mest skræmmende.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#997 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 apr 2018 18:34

Buch'en <3
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
simonvt

#998 Indlæg af simonvt » 02 apr 2018 19:04

Han må ha' et satans godt stofskifte, man kan slet ikke se på ham at han spist så meget pizza.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#999 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 apr 2018 19:27

Det er jo fordi, det også er vigtigt at løbe en tur en gang imellem, som han forklarer i enten den her eller en af de andre fantastiske videoer.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
kjb
Geografisk sted: Ydre NB

#1000 Indlæg af kjb » 06 apr 2018 10:00

Buch går planken ud i et 10 min uredigeret rant mod Selsing, eller filosof Rune som han nu hedder.

https://dms.licdn.com/playback/C4E05AQH ... H7hB8XeA00

Der er desværre betalingsmur om selve anmeldelsen.

Besvar