"Dahlgårds Tivoli" på Dr.dk

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Venus In Furs

"Dahlgårds Tivoli" på Dr.dk

#1 Indlæg af Venus In Furs » 16 maj 2008 10:50

Jeg vil godt benytte lejligheden til at gøre opmærksom på Danmarks Radios udmærkede projekt, Bonanza. Her gives via internettet adgang til en lang række ældre programmer, alle af høj kvalitet.
I denne forbindelse vil jeg specielt gerne henlede opmærksomheden på dokumentarserien ”Dahlgårds Tivoli”. Her følger vi livet i et omrejsende tivoli, på godt og ondt. Programserien er båret oppe af et højt kvalitetsniveau, samt faglig stærk journalistik. Med dyb respekt for de medvirkende skildres autentiske menneskelige skæbner, ægte dramaer, samt dagligdagens gang – alt sammen præsenteret med en hjertevarme og medmenneskelig indsigt, der er sjældent set. Især persongalleriet gør netop denne dokumentarserie til en helt specielt og lærerig kulturel oplevelse af de helt store. Der er således mulighed for at følge charmerende Jans forsøg på at spise to lagkager, Martins og Dianas stormfulde kærlighedsforhold og den ældre, viise Siggus livsbekræftende tilgang til sit livs efterår.
Tilbage står således en opfordring herfra om at læne dig godt tilbage, finde popcornene frem og nyde dette glædelige gensyn!
Dyrt drøbelsnit dræner dollardyngen

Brugeravatar
haile lassie
Spotify: 113262106

#2 Indlæg af haile lassie » 16 maj 2008 10:53

Afsnittet, hvor de allesammen køber matchende bøllehatte og buffalo-støvler, er det største, mennesket har skabt.
MASTER OF THREADS

Brugeravatar
Dronekræmmeren

#3 Indlæg af Dronekræmmeren » 16 maj 2008 10:56

Og når I nu alligevel er der, må I ikke misse udsendelsen om Valomanden.
Den største Sorg i Verden her
Er dog at miste Drone, Man har kær

Brugeravatar
tlahoun
Kontakt:

#4 Indlæg af tlahoun » 16 maj 2008 11:00

Ja! Begge programmer er af høj høj kvalitet. Flere freaks på tv!

Brugeravatar
Boriz
Spotify: 113178764
Geografisk sted: Aalborg - Lige som Christianshavn, bare lavere.
Kontakt:

#5 Indlæg af Boriz » 16 maj 2008 17:42

Flere freaks? Så se evt. det med Kresten Poulsgaard der danser rundt til et Fremskridtspartimøde, iført cowboytøj og synger "Jeg har min hest jeg har min lasso".

/Troels
Da Stine blev gravid med en fyr fra sit sækkepibeorkester, blev hun frosset ud af resten af bandet.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#6 Indlæg af eini » 16 maj 2008 18:02

Se i virkeligheden bare alle de klip, du kan finde, med Kresten Poulsgaard. Der er et par stykker.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
fabriz

Re: "Dahlgårds Tivoli" på Dr.dk

#7 Indlæg af fabriz » 23 feb 2009 19:40

uha - problemer fra start i afsnit 6, de to venner Jan og Johnny har slåsset fordi Jan har kaldt en af de polske medarbejdere Mr. Bean, det synes Johnny ikke om og så må han jo give Jan et par flade.
En anden af de ansatte er sur på alle de andre, fordi de har brugt alt det varme vand, så han må bade i koldt.
Det største problem er dog at lastbilen med radiobilsbanen er kørt fast i mudderet.

Jylland <3

Afsnittet med bøllehatte og Buffalos er megafedt - de har også matchende Adidas-jakker med det store hvide logo på ryggen.
Jan scorer i øvrigt første gang som tivoliarbejder, første aften han har bøllehatten på.

Brugeravatar
00Void

#8 Indlæg af 00Void » 23 feb 2009 19:48

Jan minder om for mange fra min folkeskole.
fire hang out with me

Brugeravatar
PerH

#9 Indlæg af PerH » 23 feb 2009 19:57

HAHA! havde tænkt på at oprette en Dalles tråd. Det er fantastisk. Jeg så lige Jan Lund udenfor pizzariaet i min vestjyske hjemby den anden dag. Jeg vinkede, han vinkede tilbage.

Min favorit er klart Martin Svingdør :D

Har I i øvrigt tænkt på de slående ligheder mellem mange af Angora-figurene og Dahlgårds ditto? Leif Dahlgård = Henning Primdahl, Johnny = Baune, Bo = Karsten Mølby, Raymond = Cliff fra Rockerne .. måske ikke helt, men der er tydelig inspiration.

Leif Dahlgård "Det kan godt være de er uddannede ingeniørere, men jeg har erfaringen"

Et andet højdepunkt er der hvor Martin Svingdør får smækket en dør(?) lige i maven. Martin Svingdør i mere end én forstand.

Brugeravatar
Loftárása
Geografisk sted: Risskov
Kontakt:

#10 Indlæg af Loftárása » 23 feb 2009 20:54

Hahahaha, det er fandeme fantastisk. Afsnit tre, hvor der er jalousi, Miss Topløs med to af de mest blæste duller, jeg nogensinde har set og en Dahlgaard-søn, der er ved at tude over at se sin gamle karrussel, 'fra dengang, der var karrusseller til, er helt vildt skægt.
Bondemanden, han har altid travlt.

Besvar