Vin-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
radio

Re: Vin-tråden

#11 Indlæg af radio » 02 jan 2009 22:40

Jeg drak en fin, fin Barolo nytårsaften - og franskmændene burde fratages deres ret til at lave vin med shiraz, det grænser jo til blasfemi det de laver med den drue.

Brugeravatar
Fowler
Geografisk sted: Frederiksberg

#12 Indlæg af Fowler » 05 jan 2009 10:05

Nu laver franskmændene altså også deres "shiraz" vine på Syrah druen... :wink:

Brugeravatar
æsmet

#13 Indlæg af æsmet » 06 jan 2009 19:29

Jeg har købt en rigtig god bag-in-box. Isla Negra High Tide Cabernet Sauvignon Colchagua Valley 2007. Chilensk. Jeg nyder den nu sammen med et glas saltede, syltede agurker.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Loftárása
Geografisk sted: Risskov
Kontakt:

#14 Indlæg af Loftárása » 06 jan 2009 19:42

Distingvist, du må sgu egentlig være sindssyg. Jeg køber slet ikke fransk vin længere, men holder mig til vin fra netop Chile, Washington State, Argentina og især Californien, når jeg er på jagt. Du får ikke noget valuta for pengene for fransk vin på samme måde, som du gør med de fleste oversøiske. Det har baggrund i de senere års relativt\meget pauvre høst i Frankrig, og sådan er det bare. Dermed ikke sagt, at franskmænd ikke kan lave vin. De tager bare for mange penge for det. Giv mig Mondavi frem for dyrt, fransk eller italiensk sprøjt anytime. Det er simpelthen noget vås, at man ikke kan få ordentlig, oversøisk vin til gode penge. Men hey, hvis du foretrækker primitivo frem for zinfandel, bliver vi nok bare ikke enige.
Bondemanden, han har altid travlt.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#15 Indlæg af krea » 23 jan 2009 22:46

For nu at sige ordentlig farvel til Silver Jews drikker jeg en Vallée du Rhone fra Costiéres de Nimes, eh, tror jeg nok. Jeg har aldrig været god til at gennemskue de der etiketter udover at jeg for det meste kan genkende druen. Men jeg aner hat om det og gider næsten ikke sætte mig ind i det udover det helt basale. Der var tre for 100 i Netto i starten af måneden, og det var et godt køb. God let kraftig rødvin, der er nem at drikke uden mad.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
æsmet

#16 Indlæg af æsmet » 23 jan 2009 22:52

Jeg drikker noget bag-in-box. Noget billigt chilensk sprøjt. Og hører The Joos selvfølgelig.

Du vil ikke med på bar, Krea?

Brugeravatar
krea

#17 Indlæg af krea » 23 jan 2009 23:09

æsmet skrev:Jeg drikker noget bag-in-box. Noget billigt chilensk sprøjt. Og hører The Joos selvfølgelig.

Du vil ikke med på bar, Krea?
Det er fristende, men der er langt til Amager herfra. Og jeg bestemmer selv musikken her. Lukker Jaguar ikke tidligt? Jeg var der for et par uger siden, hvor de lukkede da vi kom. Jeg tror ikke klokken var mere end to, men i og med jeg først tog hjem kl. 9, kan min tidsfornemmelse selvfølgelig have forskubbet sig. Er det der I tager hen?

Brugeravatar
æsmet

#18 Indlæg af æsmet » 23 jan 2009 23:12

Altså. Jeg vil gerne på Jaguaren i dag med Bitten, og de lukker først klokken fire om fredagen. Jeg kan ikke lige finde ud af det med de andre. Måske der er nogen. Egentlig vil jeg også gerne andre steder hen...noget nærmere dig måske?

Brugeravatar
krea

#19 Indlæg af krea » 23 jan 2009 23:16

Uh, nu lokker du. Jeg laver lige hurtig research.

Ok, hvis I stadig bor, hvor jeg tror, I bor, så er ca. midt i mellem os lige ved Søerne. Så vi ses på Søpavillionen om en halv time og håber Dodos and the Dodos Jam spiller? Forslag?

Hvad med den der bar nede på Islands Brygge, hvor de nogle gange kun spiller Neil Young? Hvad hedder den? Og har den stadig en halv guld på fad til absurd billig penge? Himmler og crew ville nok helst at det her foregik pr. pms, men det kan jo være at drengene ude på slusen keder sig i hinandens selskab og får lyst til at stjæle en husbåd og sejle den ned til badebassinet.

Callus

#20 Indlæg af Callus » 27 jan 2009 10:29

En god og billig hvidvin vil jeg sige du finder i fakta!

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er en frascati, på 12% og koster 25 kr.!

Besvar