De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Tonic Satan

Re: De bedste computerspil

#3131 Post by Tonic Satan » 10.04.2018 17:50:57

Det var det, jeg lige kunne finde.
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Antimatter

#3132 Post by Antimatter » 10.04.2018 17:53:05

Kan da bare downloades på Steam.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Tonic Satan

#3133 Post by Tonic Satan » 10.04.2018 18:05:23

Tak, men det sparede jeg væk.
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Half_Noise

#3134 Post by Half_Noise » 11.04.2018 11:29:33

krea wrote:Hvad gør Switch- og PS4-ejere? Hvilken platform køber I Dark Souls Remastered til?

Jeg tænker PS4 for at få bedre opløsning + jeg tvivler på at det bliver særlig fedt at spille on the go.

Har I andre overvejelser? Hitler? Halfnoise? K-bot?
Jeg er ikke 100p på at jeg overhovedet køber det, men hvis jeg gør, så bliver det uden tvivl til PS4. Det slår mig på ingen vis som et Switch-spil, og jeg tænker heller ikke det er særligt fedt at spille på Switch uden en Pro Controller, så spørgsmålet er også hvor meget man overhovedet kommer til at spille det on the go.

Jeg tænker over, om jeg skal til at gå i gang med Bloodborne. Jeg er gået lidt i stå i MHW, men mangler at klare Tempered Jho, så det skal lige klares først. De må gerne snart tilføje lidt flere monstre, så er jeg klar igen.

Det seneste stykke tid har jeg og en homie co-oppet os igennem Salt And Sanctuary. Det holder fandeme! Jeg er vild med kombinationen af metroidvania og soulslike i 2D. Jeg er så småt kommet igang med Shadow Complex og har også Guacamelee i min backlog, så jeg tænker også lidt på om jeg måske skulle tage en ordentlig røvfuld metroidvanias og måske slutte af med lige at runde historiens bedste af slagsen, Symphony of the Night.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Death Panda

#3135 Post by Death Panda » 11.04.2018 14:46:10

Half_Noise wrote:jeg måske skulle tage en ordentlig røvfuld metroidvanias og måske slutte af med lige at runde historiens bedste af slagsen, Symphony of the Night.
I så fald vil jeg godt slå et slag for The Mummy Demastered på switchen.
Metroidvania med lidt Contra feel oveni.

hitler

#3136 Post by hitler » 11.04.2018 18:01:19

krea wrote:Hvad gør Switch- og PS4-ejere? Hvilken platform køber I Dark Souls Remastered til?

Jeg tænker PS4 for at få bedre opløsning + jeg tvivler på at det bliver særlig fedt at spille on the go.

Har I andre overvejelser? Hitler? Halfnoise? K-bot?
Jeg skal fandeme ikke spille det spil igen. Men generelt vil jeg altid købe til Switch først, hvis det er muligt. Det er jo bomben at kunne have spillet med rundt.
J Spaceman wrote:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

krea
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643

#3137 Post by krea » 14.04.2018 19:06:14

Du har ret. Måske er det det jeg gør. Kan du ikke lide det? For lidt som Fallout 2?

Jeg gennemførte Far Cry 5 i går efter at have gennemført alle fiske-challenges. Slutningen gjorde mig deprimeret. Den var godt nok dyster.

Så i dag startede jeg en ny karakter i Bloodborne for at muntre mig selv op. Nakkede The Cleric i første hug. Master K-bot er en god læremester. Men jeg fik også hjælp af fader Gascoigne. Så slog jeg ham ihjel. Men det tog noget længere tid. Jeg var lige ved at have ham, manglede bare ét sværdslag, så fik han mig. Det blev jeg så frustreret over at jeg ringede efter hjælp så han kunne blive stedt til hvile. På mange måder er Soulsborne klart det spil hvor det giver bedst mening for mig at spille multiplayer.

God dag på kontoret.
... så det' go'nok ...

krea

#3138 Post by krea » 14.04.2018 22:33:34

PUBG som e-sport er fedt! Det starter som golf og så hopper golfspillerne ind i stock cars og så bliver det massakre.
... så det' go'nok ...

krea

#3139 Post by krea » 17.04.2018 12:40:35

Ok, jeg snakker bare med mig selv så.

Jeg er rimelig fucking begejstret for Bloodborne. Det er utrolig godt. Måske er det også fordi jeg ikke får tørret min røv så voldsomt af bosserne som jeg oplevede i DSIII, måske fordi jeg bare er blevet bedre. Jeg går roligt, opfyldt af zen, gennem områderne og tømmer dem for fjender og skatte. Universet, level- og monsterdesign, kampmekanik, det fungerer suverænt. Nakkede Heksen i Hemwick i går, og hold nu kæft det var fedt, fordi den boss fight vendte op og ned på hvad jeg har været vant til at møde i Soulsborne-serien (ja, ok, det har selvfølgelig været begrænset indtil videre). Det Blodsultne Bæst fik også en kniv for struben, så jeg fik lige en smag for at grave i grotterne inden jeg gik i seng i går aftes. Jeg tror muligvis jeg er ved at blive besat af det spil. Den her video (indeholder spoilers) peger på flere af de ting der gør spillet så utrolig gennemført.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cJf_JR481SM&t[/youtube]

Nu er jeg helt sikker på at jeg køber DS remastered til PS4, for præcisionen, timingen vil jeg aldrig kunne opnå med Switch on the go. Jeg oplever problemer med venstre styrepind i Crypt of the Necrodancer, og det ville jo bare være en kæmpe frustration i DS.

Edit: Jeg ved ikke hvordan jeg får tuben til at virke.
... så det' go'nok ...

naunyn

#3140 Post by naunyn » 18.04.2018 15:06:24

Bloodborne er i min optik højdepunktet af hele Souls-tingen. Det skræller på mange måder en masse unødvendigt fyld af (hej adaptability fra Dark Souls II) og gentænker ting, så det føles nyt og intenst. Mekanisk synes jeg det er bedre end Dark Souls spillene, men det er måske simpelthen fordi det er hurtigere og på en del måder mere arkade-agtigt.

Jeg har selv været i gang med at genspille det og i et forsøg på ikke at dumpe mine eksaminer, har jeg lagt det på hylden igen. Selvom jeg lige nåede at klare Ludwig fra DLC'et uden nogen summons på et blood level 63. Det var ret fedt. Jeg kan sagtens relatere til besættelsen omkring det spil.

Jeg anbefaler varmt dlc'et, som udover en mærkelig sværhedsgradskurve (starter svært, bliver lettere og bliver så vanvittig svært), er det bedste DLC fra From Software, som jeg har spillet.

Apropos Dark Souls Remastered. For første gangs spillere vil jeg sige, at en fjernsynsoplevelse er sagen. Jeg føler dog, at Switch versionen muligvis bliver mere tro til originalen, da den forsøger at ramme de 30 fps, som original spillet. Jeg tror muligvis 60 fps kan ændre flowet i en retning, der både kan være positiv, men også negativ, da det er så metodisk et spil. Hvis det bliver en god remaster, så køber jeg sikkert både ps4 versionen og switch versionen.

Post Reply