De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

Re: De bedste computerspil

#2941 Indlæg af kasper kål » 21 dec 2017 17:31

naunyn skrev:
eini skrev: Another World: 20th Anniversary Edition
Another World er sådan et spil, der har en ret interessant stemning, men fordi det er tyve år gammelt, så vil jeg nærmest anbefale at se en Let's Play video på youtube, i stedet for rent faktisk at spille det. Det føles, som et forsøg på at lave en mere filmisk version af det gamle Prince of Persia og det gav sikkert mening dengang, men det er virkelig anti-sjovt at spille i dag.
Uenig! Jeg ville dog til enhver tid spille det i originalversionen, synes ikke det virker så godt med den opdaterede grafik.

Brugeravatar
naunyn

#2942 Indlæg af naunyn » 21 dec 2017 17:34

Jeg havde slet ikke set den nye grafik, men ja, den er godt nok hæslig i forhold til den gamle. Det bløde look klæder det godt nok ikke. Så lige netop den del, kan jeg godt være med enig i!

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#2943 Indlæg af Kinky Robot » 22 dec 2017 10:09

@eini

Lutter klassikere!

Mht Another World har jeg spillet det her for nyligt på PS4. Om det stadig holder i dag? I dunno...men jeg hyggede mig da. Jeg har faktisk ikke spillet det siden jeg havde min A-600. Altså man skal jo virkelig holde af trial-and-error formatet for at spille AW. Det forstår jeg godt kan virke trættende på folk. Specielt når det kommer til nogle at platform elementerne. Men der er slet ingen tvivl om at spillet bør hyldes som et af de mest inspirerende spil ever.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#2944 Indlæg af kasper kål » 22 dec 2017 10:27

Dokumentaren der følger med jubilæumsudgaven er i øvrigt fin. Ellers kan en god post mortem altid anbefales:

Brugeravatar
Antimatter

#2945 Indlæg af Antimatter » 22 dec 2017 12:28

Så fik jeg endeligt spillet Thimbleweed Park som var ren konge, men udover Delores og Franklin lykkes det ikke med at fortælle hovedpersonernes historie. De to agenter har knapt nok nogen. Ransome har en stærkt baggrundshistorie med forbandelsen og den følgende deroute, men der bliver lagt en masse tråde ud og så får de bare lov at ligge der.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#2946 Indlæg af krea » 22 dec 2017 13:22

Kinky Robot skrev:
krea skrev:Det tror jeg nok. Det hedder bare Zero?
Yes. Det er det. Glæder mig til at høre om dine oplevelser når du først kommer i gang.

Let Opa Opa guide you to fame and fortune!
Hvor langt skal man spille for at åbne op for arkadehallen? Kunne godt overveje at gøre det og så se hvornår jeg får tid til at spille historien færdig.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#2947 Indlæg af krea » 22 dec 2017 13:45

Mr. Bungle skrev:
krea skrev:@mary jane: jeg har også ventet på tilbud da jeg synes normalprisen er lidt høj. Håber at der kommer tidligt januarsalg i slut-december.
Jeg købte en del spil på bud, da jeg fik min PS4 juleaften sidste år. Hvis man kigger på slutdatoerne på tilbuddene i shoppen lige nu, så lader det også til, at vi får et jule- eller januarudsalg lige om lidt.
Det er i gang nu!
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Antimatter

#2948 Indlæg af Antimatter » 22 dec 2017 15:15

Fik omsider spillet To The Moon der er en 2.5/6er Mere interaktiv novelle end spil, og historien er ikke stærk nok til at bære det. Ideen med at rejse baglæns gennem en karakters erindringer har potentiale, men det bliver lynhurtigt ensformigt, når tableauerne ligner hinanden og klicheerne er smurt så tykt på. Det værste er dialogerne. Spillet sætter en højtidelig og sørgmodig tone som bliver ødelagt af at hver replik skal indeholde en joke eller et barnligt ping-pong skænderi mellem karaktererne. Selv når John sidder og spiller klaver på sin kones dødsleje. Det er hverken morsomt eller realistisk. Sikke en skuffelse. Hvis det her går for at være god historiefortælling i et computerspil må det være fordi standarden er ufatteligt lav generelt. Ved nærmere eftertanke vil jeg gerne ændre det til 1.5/6. 1 for konceptet og 0.5 for de flotte baggrunde.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
tankero

#2949 Indlæg af tankero » 22 dec 2017 22:10

Er der andre end mig, der fører så kedelige og begivenhedsløse liv, at de følger med i speedrunning? Det har været en vild måned for GoldenEye N64, siger jeg bare. Fire untieds, dels den vildeste WR nogensinde (Dam Agent 0:52), dels et fucking Archives sweep. Jobst konger ud. Gooses speedlore-projekt er fantastisk. Alt kører for #Eliten lige nu.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#2950 Indlæg af Kinky Robot » 23 dec 2017 09:36

krea skrev:Hvor langt skal man spille for at åbne op for arkadehallen? Kunne godt overveje at gøre det og så se hvornår jeg får tid til at spille historien færdig.
Den er åben fra starten. Men Super Hang-On og Fantasy Zone skal unlockes som sidemission. Kiryu kan unlocke Super Hang-On og Goro kan unlocke Fantasy Zone. Den eneste man skal gøre er at battle den søde japanske SEGA dame i arkaden. Altså både i Tokyo og Osaka. Tjeck evt. completion list hvor det alt sammen står i.
¯\(ツ)/¯

Besvar