De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: De bedste computerspil

#3091 Indlæg af Mr. Bungle » 20 mar 2018 11:20

krea skrev:
Mr. Bungle skrev:Mit indtryk af Fortnite er, at det eneste, der for alvor er værd at spille er deres Battle Royale-mode, hugget fra Playerunknown's Battleground. Har ikke selv prøvet det, fordi det der med at bygge shit midt i en kamp med 100 spillere virker rimeligt...lamt.
Jeg synes at det er ok sjovt. Har spillet et par timer alene og et par timer med nogle af mine elever.

Til forskel fra næsten alle andre online multiplayer-shooters, så har man faktisk en chance for at klare sig relativt godt i Battle Royale-modet som n00b. Jeg tror det var mit 3. eller 4. spil alene hvor jeg endte på en 3. plads ved at snige mig frem og gemme mig i en lastvogn, hvilket var overraskende nervepirrende. Som hold er det mere fun and games, hvis man hopper direkte hen til et af de mest befolkede locations på kortet for at score godt loot, men man kan også køre den taktisk og tage mindre huse og finde loot dér. Jeg har ikke fået styr på byggedelen, og den er selvfølgelig nødvendig for at man kan vinde endgame, men jeg synes da I skulle give det et skud. Det er jo gratis. Om ikke andet for at kunne droppe intertekstuelle popkultursreferencer i skolegården. Det er på ingen tid blevet det mest sete på Twitch over LOL, CS:GO og PUBG. Det er ret godt gået af Epic Games.
Klartklart, jeg har jo heller ikke prøvet det, så hvad ved jeg. Er helt med på, at Fortnite hitter stort især blandt yngre gamere – overhørte et par drenge, hvor den ene lige måtte understrege over for den anden, at de altså ikke skulle spille Fortnite, nu hvor der var homie-tid. Hvis jeg havde et posse af folkeskole/gymnasievenner med voice chat ville jeg da sikkert også bygge snigskyttetårn og maskingeværsdæmninger i ét væk.

Men Yakuza 0, mand! Jeg har lige sikret mig Complete Dominance i mit første hood som hårdfør ejendomsmægler i Kamurocho – næste stop er Osakas natte- og underliv.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#3092 Indlæg af Tonic Satan » 20 mar 2018 11:31

Jeg har fået hentet Bloodborne, som jeg glæder mig til, så nu skal jeg bare lige turde gå i gang. Jeg fik jo en RIGTIG SNES til fødselsdag i sidste måned, så når lortet bliver sat ordentligt til skal der godt nok games Mario big time.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Mr. Bungle

#3093 Indlæg af Mr. Bungle » 20 mar 2018 11:37

Jeg har jo stadig ikke taget mig sammen til at få gennemført Bloodborne, men det er lige før, jeg vil tilbyde mig selv som blidt guidende bisidder, når du beslutter dig for at gå i gang med det, TS. Drømmer lidt om et setup, som det de kører med i Prepare To Try-videoerne. Måske med Kinky Roboto og/eller andre interesserede og noget bong.

Brugeravatar
naunyn

#3094 Indlæg af naunyn » 20 mar 2018 23:19

Jeg kan varmt anbefale at gå i gang med Bloodborne lige nu. Der er virkelig meget gang i summons og det virker ekstremt let at få hjælp, hvis man sidder fast. Jeg er gået i gang med at gennemføre det for fjerde gang, og denne gang kørt en del spillere igennem de første fire bosser de sidste par dage. Jeg downloadede det (og købte dlc'et, da det var på tilbud), så jeg kan spille Bloodborne uden at sætte discen i! Mit dovenhedsniveau er vist makset ud nu.

(Jeg har dog også invaderet et par spillere, der tydeligvis ikke har spillet det før denne måned og massakreret dem. Det var dog knap så tilfredsstillende, som at hjælpe folk videre, men det flueben skulle også krydses af)

Men Tonic Satan skal bare i gang, og Mr. Bungle skal bare gennemføre det. Bloodborne er nemlig verdens bedste spil!

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3095 Indlæg af Kinky Robot » 21 mar 2018 08:26

Mr. Bungle skrev:Stor tak til Kinky-san for anbefalingen.
Velbekomme! Det glæder mig, at du har lige så meget optur som jeg over Yakuza. Og så kan jeg da lige forsøde din tilværelse lidt mere med, at Kiwami 2 rammer vesten til august og 6 kommer til april. 2018 bliver i sandhed Year of The Dragon. Fucking konge, mand.

Jeg har sguda helt glemt, at Dark Souls: Remastered kommer til maj! Tak til KreaTor for den reminder. Videogames! They are here!!!!

Alt hvad der bliver sagt om Bloodborne i denne tråd #forstårogstøtter jeg to the max. Jeg er efterhånden lidt af en veteran. Har spillet siden release og har vel lavet ca. 5-6 playthroughs i alt incl. The Old Hunters. Jeg er total klar på Svinger assistance, hvis nogen har brug for det. Om det er på Mr. Bungles sofa med bajere and basscigar, eller på indernettet. Jeg er til det hele. Så hit me up. My body is ready. Samme gælder Mon Hun.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Poste

#3096 Indlæg af Poste » 21 mar 2018 10:37

Jeg rev fuldstændig mit hår ud af Bloodborne. Det er sikkert en genreting, men man mister jo fucking alt, når man dør, det gør undertegnede ofte, og jeg kan ikke, som det latterlige menneske jeg er, overskue at miste alt efter timevis grinding, aften efter aften. Min folkeskolekammerat kunne ikke engang overskue at carry mig. Det var håbløst. I må have et ufatteligt stort overskud, at dø og dø igen, eller måske dør I bare aldrig!

De der små notater fra andre spillere på snøvlet dansk man stødte på fra tid til anden var imidlertid ret søde og opmuntrende.

Brugeravatar
Mr. Bungle

#3097 Indlæg af Mr. Bungle » 21 mar 2018 11:01

Hvor langt nåede du ind i det, sådan cirka, og hvilke(t) våben bruger du? Jeg forstår godt, at det kan være frustrerende, hvis man bare dør konstant. Kurven i spillets første område er ret nådesløs, og man er og føler sig meget underpowered. Det hjælper nu en hel del, når man først får nogle levels og opgraderet sit våben. Jeg brugte Hunter's Axe, så lidt Kirkhammer, og nu mainer jeg nærmest udelukkende Ludwig's Holy Blade. Min udfordring lige nu er, at jeg står foran to forskellige boss fights i omegnen af en rimeligt led skov, og jeg kan åbenbart ikke få de bedste shortcuts ind i skallen, så det virker som noget af en betonklods at skulle kravle over.

Brugeravatar
Poste

#3098 Indlæg af Poste » 21 mar 2018 13:17

Mr. Bungle skrev:Hvor langt nåede du ind i det, sådan cirka, og hvilke(t) våben bruger du? Jeg forstår godt, at det kan være frustrerende, hvis man bare dør konstant. Kurven i spillets første område er ret nådesløs, og man er og føler sig meget underpowered. Det hjælper nu en hel del, når man først får nogle levels og opgraderet sit våben. Jeg brugte Hunter's Axe, så lidt Kirkhammer, og nu mainer jeg nærmest udelukkende Ludwig's Holy Blade. Min udfordring lige nu er, at jeg står foran to forskellige boss fights i omegnen af en rimeligt led skov, og jeg kan åbenbart ikke få de bedste shortcuts ind i skallen, så det virker som noget af en betonklods at skulle kravle over.
Det er faktisk ret længe siden, men tror jeg havde en økse og/eller en kæde af en slags? Jeg fik kæmpe optur, da jeg overlevede en hel eftermiddag for bagefter helt at miste livsmodet på ny. Men det er vel en del af spillets tiltrækningskraft, den her nådesløse “dør du, så dør du”-mekanik? Alt på spil. Er det ikke lidt det samme i Dark Souls? Tror, jeg har brug for noget mere barmhjertighed 8)

Brugeravatar
Mr. Bungle

#3099 Indlæg af Mr. Bungle » 21 mar 2018 13:40

Hmm, jeg tror ikke helt, jeg forstår. Tog du aldrig tilbage og brugte dine dyrebare Blood Echoes i Hunter's Dream? For så forstår jeg da godt, hvis du har kastet med controlleren :lol:

Jo, det er nøjagtigt det samme i Dark Souls. Det er selvfølgelig en del af de spils tiltrækningskraft, men for mig personligt handler det mere om nydelsen i spillenes kampsystemer blandet med elementet af udforskning. Altså i den forstand, at man kan mærke, at man simpelthen bliver en bedre spiller (hehe) i takt med mængden af spiltid. Soulsborne-spillene går helt ind under huden på dig (og mig!), og her er Bloodborne nok i virkeligheden det mest intense af de spil i rækken, jeg har prøvet – har endnu Dark Souls 1 til gode, men remaster på vej!

Brugeravatar
Poste

#3100 Indlæg af Poste » 21 mar 2018 16:00

Mr. Bungle skrev:Hmm, jeg tror ikke helt, jeg forstår. Tog du aldrig tilbage og brugte dine dyrebare Blood Echoes i Hunter's Dream? For så forstår jeg da godt, hvis du har kastet med controlleren :lol:

Jo, det er nøjagtigt det samme i Dark Souls. Det er selvfølgelig en del af de spils tiltrækningskraft, men for mig personligt handler det mere om nydelsen i spillenes kampsystemer blandet med elementet af udforskning. Altså i den forstand, at man kan mærke, at man simpelthen bliver en bedre spiller (hehe) i takt med mængden af spiltid. Soulsborne-spillene går helt ind under huden på dig (og mig!), og her er Bloodborne nok i virkeligheden det mest intense af de spil i rækken, jeg har prøvet – har endnu Dark Souls 1 til gode, men remaster på vej!
Jeg tror, jeg brugte de der Blood Echoes op ret tidligt! Havde man ikke kun et begrænset antal? Ej, men jeg kan slet ikke huske det. Du får mig næsten til at åbne lortet op igen nu hehe.

Kan godt følge den massive tilfredsstillelse, det er, når man rammer alt rigtigt efter den lange dødmættede træning. Jeg fyrer Bloodborne på min liste over ting, jeg skal prøve igen i hvert fald!

Besvar