De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
naunyn

Re: De bedste computerspil

#3101 Indlæg af naunyn » 22 mar 2018 00:07

Jeg kan godt forstå problematikken ved at komme igennem starten af Bloodborne. Bloodborne starter sært, da man reelt set enten skal dø i starten (hvilket er ret let), eller kæmpe sig frem til den første lampe ved hjælp af de bare næver, for at få lov til at vælge blandt de tre start våben. Spilleren er også nødt til enten at kunne komme til første bossen, eller finde en genstand, der hedder Madman's Knowledge for at få en indsigt og derved få mulighed for at tale med dukken, der gør at man kan gå et level op. Det er bøvlet, men heldigvis er resten af spillet ret ubøvlet - i al fald i forhold til det.

På det punkt er det originale Dark Souls overraskende meget mere velkommende. For mit eget vedkommende, så lykkedes det mig at gå "forkert" første gang, jeg spillede Bloodborne. Jeg endte simpelthen ved anden bossen, før jeg overhovedet havde fundet første bossen - jeg tror muligvis, jeg er den eneste, der har haft flere problemer med Cleric Beast end Father Gascoigne.

Så for en, der ikke har spillet andre spil fra From Software før, så forstår jeg godt frustration og forvirringen i start området.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#3102 Indlæg af krea » 22 mar 2018 09:21

Nu må I tage jer sammen! Bloodborne er da let nok. Det kan klares på lidt over en halv time.

I øvrigt har jeg mere lyst til at gå i gang med det igen frem for at starte på Monster Hunter World. Jeg ved ikke helt hvorfor. De store monstre og den farverige verden burde tiltale mig, men jeg har en underlig apati overfor spillet. Hvordan føles selve kampmekanikken sammenlignet med alle tings målstok i den afdeling, Soulsborne?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#3103 Indlæg af Mr. Bungle » 22 mar 2018 11:35

Ja, heyZeuzHeresToast er da totalt en makker. Hans GDQ-run var også ret underholdende:

Noget væsentligt mere nervepirrende er no hit-runs. Det er selvfølgelig en genre, der gør sig bedst som live-stream pga. usikkerheden, men stadig:

Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3104 Indlæg af Kinky Robot » 24 mar 2018 09:56

krea skrev:I øvrigt har jeg mere lyst til at gå i gang med det igen frem for at starte på Monster Hunter World. Jeg ved ikke helt hvorfor. De store monstre og den farverige verden burde tiltale mig, men jeg har en underlig apati overfor spillet. Hvordan føles selve kampmekanikken sammenlignet med alle tings målstok i den afdeling, Soulsborne?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mon Hon H8!
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea

#3105 Indlæg af krea » 24 mar 2018 12:24

Kinky Robot skrev:
krea skrev:I øvrigt har jeg mere lyst til at gå i gang med det igen frem for at starte på Monster Hunter World. Jeg ved ikke helt hvorfor. De store monstre og den farverige verden burde tiltale mig, men jeg har en underlig apati overfor spillet. Hvordan føles selve kampmekanikken sammenlignet med alle tings målstok i den afdeling, Soulsborne?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mon Hon H8!
Ingen H8. Jeg undrer mig jo også selv over min apati overfor spillet. Men kan du ikke lige sige noget om kampmekanikken så? Det er ret afgørende for mig i et spil hvor du bruger det meste af din tid på at jagte og kæmpe med monstre, og hvor der ikke er specielt meget historie.

På det sidste har jeg spillet blockbustere. Jeg har gjort Mario Odyssey færdigt, selvom man jo reelt ikke bliver færdig med spillet før man har indsamlet alle måner. Det er et usædvanligt sjovt spil, fuldstændig på syre, og jeg forstår virkelig hvorfor Mario har været platformsnormen gennem 30 år. Level design er sublimt, og den der nye hattemekanik er ubegribelig sjov og opfindsom. En af mine venner var ovre med sin 4-årige søn, som selvfølgelig var helt skudt i spillet, og jeg lød jo som en mentalt forstyrret da jeg skulle forsøge at forklare plottet.

Derudover har jeg spillet Uncharted 4, og det er nok meget godt at Nate går på pension. Jeg tror det er det bedste spil i serien, men hold op hvor er jeg træt af at kravle på afsatser. Og boss-fighten er seriøst en af de mest irriterende quick time event-agtige sekvenser, jeg nogensinde har oplevet. Dø! Den der mere personlige historie om hans ægteskab med Elena fungerer dog utrolig godt, og dér har de virkelig lært af The Last of Us. En af de indledende scener i Nate og Elenas hjem og deres daglige gænge ramte ret godt hvordan et hyggeligt, velfungerende parforhold er. Måske en af de følelsesmæssigt mest velfungerende sekvenser, jeg har set i et spil.

Og så er jeg vendt tilbage til Doom, som jeg efterlod ca. halvvejs for over et år siden. Suveræn shooter. Når man er i zonen og bare blæser gennem den ene dæmon-påkaldelse efter den anden, men alligevel bliver overmandet og endda ender med at have meget lidt helbred tilbage for så lige at save en Cyberdemon over, vende kampen og mose gennem de sidste dæmoner. Vild blodrus. Men jeg strandede på den sidste boss i går aftes. Han er godt nok kedelig ift. til de to andre boss-fights. Han er jo bare en patronsvamp med nogle voldsomt ødelæggende angreb, som man kun bliver ramt af hvis man laver fejl. Hold kæft, hvor kan man fyre meget krudt i ham uden der sker en skid. De fleste af hans angreb er jo relativt nemme at undgå. Jeg er skuffet. Men han skal da selvfølgelig nedlægges i dag. Det bliver bare mere arbejde end fornøjelse. Og det er det præcis modsatte af hvad resten af spillet er.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#3106 Indlæg af kasper kål » 24 mar 2018 12:42

Har I set at Microsoft, Nvidia og Epic har annonceret real time ray tracing grafik? Det er godt nok next level fremtidsagtigt.

Ps. Jeg spiller bare modded Terraria og Kingdom Come: Deliverence.

Brugeravatar
krea

#3107 Indlæg af krea » 24 mar 2018 13:27

kasper kål skrev:Har I set at Microsoft, Nvidia og Epic har annonceret real time ray tracing grafik? Det er godt nok next level fremtidsagtigt.
Ja, jeg læste lige om det på Gameinformer:

Jeg er ikke sikker på at jeg kan se den afgørende forskel.
kasper kål skrev:Kingdom Come: Deliverence.
Hvordan er det? Modtagelsen har været noget blandet. Og har du egentlig spillet Surviving Mars? Det ser lovende ud.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
hitler
Geografisk sted: nazist

#3108 Indlæg af hitler » 24 mar 2018 13:57

Downloader Monster Hunter nu. Hvis det er et dårligt spil, går jeg amok.
J Spaceman skrev:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#3109 Indlæg af Tonic Satan » 24 mar 2018 15:05

Jeg spiller mit første Deus Ex-spil, Mankind Divided. Et kvarters prolog og et rimeligt uoverskueligt styresystem. Skulle jeg være startet med et tidligere?
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#3110 Indlæg af kasper kål » 24 mar 2018 16:04

krea skrev:
kasper kål skrev:Har I set at Microsoft, Nvidia og Epic har annonceret real time ray tracing grafik? Det er godt nok next level fremtidsagtigt.
Ja, jeg læste lige om det på Gameinformer:

Jeg er ikke sikker på at jeg kan se den afgørende forskel.
kasper kål skrev:Kingdom Come: Deliverence.
Hvordan er det? Modtagelsen har været noget blandet. Og har du egentlig spillet Surviving Mars? Det ser lovende ud.
Ja, der kommer naturligvis til at gå nogle år før der er regnekraft til real time-grafik på Hollywood-niveau, men bare det at man kan generere 'rigtig' 3d grafik i real time i stedet for at bruge alle mulige snydetricks til at lade som om er et paradigmeskift af rang. Vel det største der er sket for computerspilsgrafik siden de første 3d-kort kom på markedet.

Kingdom Come er en helt vildt rodet affære. En milliard bugs og ting der ikke virker ordentligt. Og ikke alle quests er lige interessante. Der er også en del mini games og lignende der er vildt irriterende, men det kan moddes. Men elsker verdenen og dybden i spillet. Man føler vitterlig at man render rundt i 1403 i Bøhmen. Så alt i alt et rodet men alligevel anbefalelsesværdigt spil, som jeg dog nok ville vente et halvt års tid med at spille, så man slipper for de værste bugs.

Besvar