Kinky Robot wrote:Det er flydende og let at eksekverer uden at man skal tænke for meget over det.
Det her var det vigtigste. I demoen synes jeg ikke kontrollen var så responsiv, den var lidt flydende, som om der ikke var vægt i ens slag, og det virkede lidt ligemeget hvad man gjorde. Måske havde de ikke integreret vibration dengang, som de forhåbentlig har nu, så man kan mærke at man hugger sit sværd ned i en drages ryg?
Desuden er det godt at høre at kampene kan vare op til 50 minutter. Jeg forstod ikke den der tidsbegrænsning der var på i demoen, hvor man kun havde 20 minutter til at færdiggøre bæstet. Det tager vel den tid det tager. Med mindre dragejagten skal forestille at være en del af et underholdningsprogram på tv.
Kingdom Come venter jeg nok også med til næste år, så det er så bugfrit som muligt. Endnu en udvikler der er blevet presset til at sende produktet for tidligt på gaden
Coolshop kom til at sende Far Cry 5 for tidligt, så jeg modtog det allerede i går. Det er skidesjovt som ethvert Far Cry 5-spil. Der opstår lynhurtigt kaos, og man kan hurtigt blive afbrudt i en mission ved at nogle andre kommer forbi og begynder at plaffe. Alt er usikkert. Historien er nok den mest gennemarbejdede i serien, nu er jeg langt fra færdig, så lad os se om det holder ved. Familien bag den kristne dommedagskult Eden's Gate er et godt eksempel på en flok ubehagelige, kristne psykopat-tosser. Og man kommer virkelig til at hade dem, fordi de i deres lejre hele tiden brager sådan noget jubelidiotisk, kristent hymnefolk ud fra kæmpe højttalere som man skal høre på, mens man sniger sig rundt og tager dem ud en for en. Til gengæld er der på den anden radiokanal i bilen masser af god, sund amerikansk guitarrock, et bredt udsnit fra 70'erne over 80'erne og til i dag. Og det er jo perfekt når man kører rundt i det amerikanske landbrugsland hvor man har mulighed for at køre køer ned med en traktor.
Miljøet er lige så fedt, som jeg havde håbet. Der er enkelte stille sekvenser hvor man går rundt på en farm med insekter i baggrunden, mens man leder efter nedgangen til en preppers beskyttelsesrum for at loote det for våben og penge. De stille sekvenser bliver flere efterhånden som man får ryddet ud for kristne tosser i et område. På en måde indfrier spillet det miljø som Redneck Rampage forsøgte tilbage i 90'erne. Her kan man også drikke sig stiv og muligvis ryge sig skæv. Der er i hvert fald en pose oregano i våbenhjulet hvorom der står at det smager overraskende godt i en kage. Og med seriens tidligere store fokus på euforiserende stoffer ville det ikke ligefrem overraske.
Der er mange små forbedringer, der ligesom i Origins, gør spillet til en bedre oplevelse, men det føles desværre heller ikke radikalt nok til at give én fornemmelse af at det har ændret sig markant. Man har en masse samarbejdspartnere til rådighed, nogle med særlige specialiteter, og man kan endda kontrollere flere ad gangen. Det giver spillet en mere taktisk dimension, som er ret fed. Man kan beordre sin hund, Boomer, til at tage en mand ned, mens man selv tager ham ved siden af ned. Men de kan ikke dø for bestandigt, som de kunne i Far Cry 2, hvis man ikke reddede dem i tide. Det gør at man bliver mere ligeglad med dem. Desuden kan man sprænge pengebokse i flere bygninger, men de tilhører ofte de folk, man hjælper, så det virker lidt psykopatisk at gøre det. Og fuldstændig uden for karakter i og med ens karakter er fra politiet. Det har heller ikke nogle konsekvenser. Jeg tog 36$ fra Mary Mays kasseapparat i hendes bar, mens hun stod og så på. Hun sagde ikke noget til det. Dér mærker man virkelig at spillet handler mest om at have det sjovt, og det skal fungere som en konkurrent til GTA5, i stedet for at være en rpg-shooter.
Og så kan man jo fiske, hvilket er lige så godt som forventet. Man kan købe fire forskellige fiskestænger, de dyreste til større fisk, så langt er jeg ikke endnu, og man kan vælge mellem 5-6 forskellige slags fluer alt efter hvad man fisker efter. Desuden er det semirealistisk i og med at man skal trække linen den modsatte retning af fiskens svømmeretning for at trætte den og vide hvornår man skal give line og hvornår man skal trække ind. Bedste fiskespil i et spil siden Stardew Valley.
På mange måder er det den bedste version af Far Cry-serien. De har skruet på alle de rigtige knapper, men jeg ville ønske at de ikke kun stjal rpg-elementer, men integrerede det mere med historien. Den amerikanske natur og provinslivet i farmerland med masser af paranoide preppers og kristne tosser rammer den myte/fordom, jeg har om den del af USA perfekt.
... så det' go'nok ...