De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kinky Robot
Indlæg: 2417
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: De bedste computerspil

#3111 Indlæg af Kinky Robot » 26 mar 2018 09:04

Kinky Robot skrev:Ingen H8. Jeg undrer mig jo også selv over min apati overfor spillet. Men kan du ikke lige sige noget om kampmekanikken så? Det er ret afgørende for mig i et spil hvor du bruger det meste af din tid på at jagte og kæmpe med monstre, og hvor der ikke er specielt meget historie.
Den er egentlig ret simpel. Alle angreb er bygget op omkring et 2 knap combo system. Det gælder også for ranged attack som f.eks med buen. Det er simpelt og man lærer lynhurtigt hvilke angreb der er bedst i den pågældende situation. Man kan kun bære et våben af gangen så det med at finde det der bedst passer til den pågældende hunt eller ekspedition. Kamp i praksis fungerer som mange andre 3rd pers rpgs ala souls. Et mix af lights, heavys, charged og et par specials. Rimelig standard. Det er flydende og let at eksekverer uden at man skal tænke for meget over det. Det handler mest om at lærer monstrenes angrebs mønstre og spamme dem med angreb. Men hvis man spiller med f.eks buen minder det mere om HZD. Måske bare en anelse mere clunky. Selve kampen mod monstre er der hvor ting bliver skægt. En monster fight er i princippet en boss fight der tager i mellem 30 - 50 min. Undervejs vil man opleve forskellige random encounters som f.eks når 2 monstre i samme område støder på hinanden. Lige pludselig står man som en lus mellem 2 negle og vidne til et episk brawl mellem Deviljho og en Rathian. Det giver én en følelse af at hele naturen omkring én er i "live" og alting kan ske. Det også muligt at ligge fælde for monstre, ligge i baghold og springe frem og overaske dem, mounte dem hvis man hopper ned på dem, eller laver et sneak attack på dem mens de sover i deres lair. Mulighederne er mange. Udover det er muligt at co-op i et squad af 4 spillere online. Men har man enebarns tendenser og bare vil køre den solo, kan også får hjælp af NPC i spillet.

Håber du blev lidt klogere. Jeg ville gerne skrive en mere udførlig guide til MH men der er simpelthen så ground to cover, at det bedre kunne betale sig at give spillet sin egen tråd. Ellers er jeg sikker på, at den legendariske hunter Noise er mere end villig til at oplyse dig!

Jeg vil også meget gerne lave et Twitch stream hvis du gerne vil se lortet i praksis.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Kinky Robot
Indlæg: 2417
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: De bedste computerspil

#3112 Indlæg af Kinky Robot » 26 mar 2018 09:11

hitler skrev:Downloader Monster Hunter nu. Hvis det er et dårligt spil, går jeg amok.
:lol: . Hvad så hvis du elsker det? Hvad sker der så?
kasper kål skrev:Kingdom Come: Deliverence.
Jeg har virkelig min tvivl mht at gå i gang med det. Mest pga:

1. Det ligner et hot mess af jankyness med syggo mange bugs
2. Daniel Vavra lyder til at være så meget en kæmpe cunt at jeg ikke gider at købe hans produkt.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea
Indlæg: 8240
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: De bedste computerspil

#3113 Indlæg af krea » 27 mar 2018 11:38

Kinky Robot skrev:Det er flydende og let at eksekverer uden at man skal tænke for meget over det.
Det her var det vigtigste. I demoen synes jeg ikke kontrollen var så responsiv, den var lidt flydende, som om der ikke var vægt i ens slag, og det virkede lidt ligemeget hvad man gjorde. Måske havde de ikke integreret vibration dengang, som de forhåbentlig har nu, så man kan mærke at man hugger sit sværd ned i en drages ryg?

Desuden er det godt at høre at kampene kan vare op til 50 minutter. Jeg forstod ikke den der tidsbegrænsning der var på i demoen, hvor man kun havde 20 minutter til at færdiggøre bæstet. Det tager vel den tid det tager. Med mindre dragejagten skal forestille at være en del af et underholdningsprogram på tv.

Kingdom Come venter jeg nok også med til næste år, så det er så bugfrit som muligt. Endnu en udvikler der er blevet presset til at sende produktet for tidligt på gaden :roll:

Coolshop kom til at sende Far Cry 5 for tidligt, så jeg modtog det allerede i går. Det er skidesjovt som ethvert Far Cry 5-spil. Der opstår lynhurtigt kaos, og man kan hurtigt blive afbrudt i en mission ved at nogle andre kommer forbi og begynder at plaffe. Alt er usikkert. Historien er nok den mest gennemarbejdede i serien, nu er jeg langt fra færdig, så lad os se om det holder ved. Familien bag den kristne dommedagskult Eden's Gate er et godt eksempel på en flok ubehagelige, kristne psykopat-tosser. Og man kommer virkelig til at hade dem, fordi de i deres lejre hele tiden brager sådan noget jubelidiotisk, kristent hymnefolk ud fra kæmpe højttalere som man skal høre på, mens man sniger sig rundt og tager dem ud en for en. Til gengæld er der på den anden radiokanal i bilen masser af god, sund amerikansk guitarrock, et bredt udsnit fra 70'erne over 80'erne og til i dag. Og det er jo perfekt når man kører rundt i det amerikanske landbrugsland hvor man har mulighed for at køre køer ned med en traktor.

Miljøet er lige så fedt, som jeg havde håbet. Der er enkelte stille sekvenser hvor man går rundt på en farm med insekter i baggrunden, mens man leder efter nedgangen til en preppers beskyttelsesrum for at loote det for våben og penge. De stille sekvenser bliver flere efterhånden som man får ryddet ud for kristne tosser i et område. På en måde indfrier spillet det miljø som Redneck Rampage forsøgte tilbage i 90'erne. Her kan man også drikke sig stiv og muligvis ryge sig skæv. Der er i hvert fald en pose oregano i våbenhjulet hvorom der står at det smager overraskende godt i en kage. Og med seriens tidligere store fokus på euforiserende stoffer ville det ikke ligefrem overraske.

Der er mange små forbedringer, der ligesom i Origins, gør spillet til en bedre oplevelse, men det føles desværre heller ikke radikalt nok til at give én fornemmelse af at det har ændret sig markant. Man har en masse samarbejdspartnere til rådighed, nogle med særlige specialiteter, og man kan endda kontrollere flere ad gangen. Det giver spillet en mere taktisk dimension, som er ret fed. Man kan beordre sin hund, Boomer, til at tage en mand ned, mens man selv tager ham ved siden af ned. Men de kan ikke dø for bestandigt, som de kunne i Far Cry 2, hvis man ikke reddede dem i tide. Det gør at man bliver mere ligeglad med dem. Desuden kan man sprænge pengebokse i flere bygninger, men de tilhører ofte de folk, man hjælper, så det virker lidt psykopatisk at gøre det. Og fuldstændig uden for karakter i og med ens karakter er fra politiet. Det har heller ikke nogle konsekvenser. Jeg tog 36$ fra Mary Mays kasseapparat i hendes bar, mens hun stod og så på. Hun sagde ikke noget til det. Dér mærker man virkelig at spillet handler mest om at have det sjovt, og det skal fungere som en konkurrent til GTA5, i stedet for at være en rpg-shooter.

Og så kan man jo fiske, hvilket er lige så godt som forventet. Man kan købe fire forskellige fiskestænger, de dyreste til større fisk, så langt er jeg ikke endnu, og man kan vælge mellem 5-6 forskellige slags fluer alt efter hvad man fisker efter. Desuden er det semirealistisk i og med at man skal trække linen den modsatte retning af fiskens svømmeretning for at trætte den og vide hvornår man skal give line og hvornår man skal trække ind. Bedste fiskespil i et spil siden Stardew Valley.

På mange måder er det den bedste version af Far Cry-serien. De har skruet på alle de rigtige knapper, men jeg ville ønske at de ikke kun stjal rpg-elementer, men integrerede det mere med historien. Den amerikanske natur og provinslivet i farmerland med masser af paranoide preppers og kristne tosser rammer den myte/fordom, jeg har om den del af USA perfekt.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 5546
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

Re: De bedste computerspil

#3114 Indlæg af kasper kål » 27 mar 2018 13:10

Godt at høre at det holder! Apropos fiskning, så tjek Russian Fishing 4 ud, hvis du vil have en realistisk spiloplevelse.

Brugeravatar
naunyn
Indlæg: 850
Tilmeldt: 15 nov 2007 15:15

Re: De bedste computerspil

#3115 Indlæg af naunyn » 27 mar 2018 13:20

@krea

I forhold til snakken om forskellene mellem Bloodborne og Monster Hunter er den vigtigste, at man har væsentligt mindre i-frames i Monster Hunter, end i Bloodborne. Det ændrer en del af flowet, da vinduet for at dodge ændres og i Monster Hunter bliver det i højere grad et spørgsmål om placering, end et spørgsmål om at time sine dodges, som i Bloodborne.

Hastigheden er modsat i de to spil. Bloodborne er et ret hurtigt spil, der hæmingsløst belønner den blodtørstne. Blandt andet ses dette ved regain systemet, hvor at når man modtager skade, kan man, ved at give nok skade, nå at heale en stor del af det tabte liv.

Hos Monster Hunter er der også en orange bar i ens healthbar, som kan regeneres, efter man har taget skade. Dette kræver dog, at man ikke modtager et slag i mens den langsomt fylder op igen. Det rammer måske meget godt forskellene i de to.

Bosskampene er kortere i Bloodborne og intense på en anden måde. Jeg vil gerne sige mere intense i Bloodborne, men jeg er større Bloodborne fan, end Monster Hunter. I Monster Hunter er det en længere process og en jagt i højere grad. Der er et andet flow, da monstrene til tider flygter, eller bare bliver træt af en. Hvor at Bloodborne er en lukket arena med nogle ret aggressive bosser.
Der er heller ikke noget level system i Monster Hunter, hvilket der er i Bloodborne.

Som robotten siger, så er Monster Hunter reelt set bare en boss kamp, hvor at Bloodborne i min optik er den naturlige 3D udvikling af spil, som Castlevania: Symphony of the Night. Det fylder væsentligt mere at gå på opdagelse i Bloodborne, selvom at Monster Hunter World virkelig har forberedt dette aspekt, da dens små verdner er mere levende end før og ikke segmenteret, som tidligere spil i serien.

Jeg har forsimplet kaldt Monster Hunter serien for Dark Souls uden historie, men kun med bosskampe. Jeg synes stadig den sammenligning har sin berettigelse. Monster Hunter og Dark Souls har et tempo, der er mere ens, end Bloodborne og Monster Hunter.
Jeg er dog sikker på, at From Software har taget lidt inspiration fra Monster Hunter til Souls serien.

Kontrollen i Monster Hunter World har dog ikke ændret sig fra betaen. Jeg kan ikke lige teste det med slagene, men den er stortset ens. Kontrollen er netop flydende og slet ikke så stram i det, som den er i Bloodborne. Det er ikke fordi det ikke responsivt, men det er mere, som at være fanget i en budding, hvor alt tager den tid det tager, mens Bloodborne er som at være en cirkus artist i top form. Kontrollen bliver dog mere intuitiv i Monster Hunter, jo flere timer man spiller det.

Samtidigt kan man ikke på samme måde stoppe en animation I Monster Hunter, når man går i gang med et angreb. Jeg ved ikke helt, hvor meget angrebs cancling der egentligt er i Bloodborne, men det føles, som at man låser sig til flere frames i Monster Hunter, end i Bloodborne.

Det blev vist en lige lovlig lang omgang. Jeg kan ret godt lide Monster Hunter World og jeg anbefaler det gerne, men jeg tror i dit tilfælde, vil jeg hellere anbefale at samle det op på tilbud, end til fuldpris.

Bloodborne er dog mit favorit spil, så jeg synes jo selvfølgelig at der er i den kurv, at du skal lægge dine påskeæg først.

Jeg gennemførte hoveddelen af Celeste i sidste uge, som var en rigtig fin oplevelse. Jeg mangler nogle b-side baner og den slags. Til trods for historien ikke rørte mig overhovedet, så synes jeg spillet var en virkelig god oplevelse med virkelig flot pixel grafik.

Brugeravatar
tårer
Indlæg: 833
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

Re: De bedste computerspil

#3116 Indlæg af tårer » 27 mar 2018 14:25

krea skrev:
tårer skrev: Og det er ikke kun fordi jeg respekterer dyr.
Hvordan har du det egentlig med Monster Hunter World? Det er vel nærmest et WWF-mareridt. Her er en masse sjældne monstre. Det er ok at du dræber dem, så du kan sy dig en ny hat eller et par støvler af dyret, så du kan dræbe flere sjældne monstre. Ok, det er godt nok for at redde de økosystemer, monstrene hærger, men alligevel, kan et par bedøvelsespile ikke klare ærterne?
Ja, her bliver jeg muligvis trollet. Men du får et svar #frahjertet. Det var nok bare forestillingen om sådan en virtuel bjørn og det at lige klikke et par gange indtil den lå ned i det virtuelle græs. Det virkede sgu som en lidt sølle idé om underholdning. Så er det jo federe at kæmpe som en ligemand, altså med slagvåben og stikvåben fremfor skydevåben. Måske hvis Far Cry 5 smed et par virtuelle geparder efter spilleren, sådan at deres anløb føltes som projektiler, så var man jo ligesom på niveau i spillet... og ikke bare en sociopat med en shotgun, der vil ud og lægge bjørne ned, Trump-administration style.

MHW er ikke noget jeg spiller. Prøvede betaen og var ikke helt engageret i det. Men altså monstre =! dyr ("monstre does not equal dyr"). Både det at gameplayet handler mere om nærkamp og konstant risiko-afvejning... men også det at MHW lægger op til at man bekæmper noget skadeligt... hvorimod FC5 bare smider det ind for morskabens skyld, og fordi udviklerne vil lære 10-årige drenge at stjæle pels fra en random ulv.

Sikke en rant!!!! Beklager meget. Her er en Steam-anmeldelse af Far Cry 5... og den loggede jeg ind her for at dele, for den viser at spillet måske alligevel har noget gyldent gameplay at byde på.

Billede
krea skrev: Familien bag den kristne dommedagskult Eden's Gate er et godt eksempel på en flok ubehagelige, kristne psykopat-tosser. Og man kommer virkelig til at hade dem, fordi de i deres lejre hele tiden brager sådan noget jubelidiotisk, kristent hymnefolk ud fra kæmpe højttalere som man skal høre på, mens man sniger sig rundt og tager dem ud en for en.
Er de aggressive og onde, eller bare 'irriterende gode'? Hvis musikken irriterer kan man jo bare stoppe med at stalke deres landsbyer. Så jeg er ikke helt med mht hvorfor det er særskilt fedt at plaffe lige den type fjender. Kunne man forestille sig et Far Cry om liberal-California hvor fjenden var 'psykopat-oversocialiserede' college liberals, der ville tvinge hele verden til at tweete lolkatte fra iPhones og have kandidat-grader i moderne dans og gå med Neil DeGrasse Tyson t-shirts, krus og kasketter? Ville måske være mere kunstnerisk modigt end "fuck rednecks".

Nåmen her ser du et ægte computerspil.

"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
krea
Indlæg: 8240
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: De bedste computerspil

#3117 Indlæg af krea » 28 mar 2018 12:52

naunyn skrev: Kontrollen i Monster Hunter World har dog ikke ændret sig fra betaen. Jeg kan ikke lige teste det med slagene, men den er stortset ens. Kontrollen er netop flydende og slet ikke så stram i det, som den er i Bloodborne. Det er ikke fordi det ikke responsivt, men det er mere, som at være fanget i en budding, hvor alt tager den tid det tager, mens Bloodborne er som at være en cirkus artist i top form. Kontrollen bliver dog mere intuitiv i Monster Hunter, jo flere timer man spiller det.
Tak for udførlig forklaring. Det var som frygtet. Så venter jeg nok bare til GOTY-edition.

kasper kål skrev:Godt at høre at det holder! Apropos fiskning, så tjek Russian Fishing 4 ud, hvis du vil have en realistisk spiloplevelse.
Russian Fishing, så tænker jeg noget med at drikke en halv flaske vodka og smide med dynamit. Men jeg er sjældent til rendyrkede simulatorer. Jeg lurer altid på Farming, Forestry, Trucking Simulator osv., men jeg ved godt at jeg nok ikke kommer til at spille det så meget. Det fungerer bedre som minigame som afbræk i et andet spil.

tårer skrev:
krea skrev:
tårer skrev: Og det er ikke kun fordi jeg respekterer dyr.
Hvordan har du det egentlig med Monster Hunter World? Det er vel nærmest et WWF-mareridt. Her er en masse sjældne monstre. Det er ok at du dræber dem, så du kan sy dig en ny hat eller et par støvler af dyret, så du kan dræbe flere sjældne monstre. Ok, det er godt nok for at redde de økosystemer, monstrene hærger, men alligevel, kan et par bedøvelsespile ikke klare ærterne?
Ja, her bliver jeg muligvis trollet. Men du får et svar #frahjertet. Det var nok bare forestillingen om sådan en virtuel bjørn og det at lige klikke et par gange indtil den lå ned i det virtuelle græs. Det virkede sgu som en lidt sølle idé om underholdning. Så er det jo federe at kæmpe som en ligemand, altså med slagvåben og stikvåben fremfor skydevåben. Måske hvis Far Cry 5 smed et par virtuelle geparder efter spilleren, sådan at deres anløb føltes som projektiler, så var man jo ligesom på niveau i spillet... og ikke bare en sociopat med en shotgun, der vil ud og lægge bjørne ned, Trump-administration style.

MHW er ikke noget jeg spiller. Prøvede betaen og var ikke helt engageret i det. Men altså monstre =! dyr ("monstre does not equal dyr"). Både det at gameplayet handler mere om nærkamp og konstant risiko-afvejning... men også det at MHW lægger op til at man bekæmper noget skadeligt... hvorimod FC5 bare smider det ind for morskabens skyld, og fordi udviklerne vil lære 10-årige drenge at stjæle pels fra en random ulv.
krea skrev: Familien bag den kristne dommedagskult Eden's Gate er et godt eksempel på en flok ubehagelige, kristne psykopat-tosser. Og man kommer virkelig til at hade dem, fordi de i deres lejre hele tiden brager sådan noget jubelidiotisk, kristent hymnefolk ud fra kæmpe højttalere som man skal høre på, mens man sniger sig rundt og tager dem ud en for en.
Er de aggressive og onde, eller bare 'irriterende gode'? Hvis musikken irriterer kan man jo bare stoppe med at stalke deres landsbyer. Så jeg er ikke helt med mht hvorfor det er særskilt fedt at plaffe lige den type fjender. Kunne man forestille sig et Far Cry om liberal-California hvor fjenden var 'psykopat-oversocialiserede' college liberals, der ville tvinge hele verden til at tweete lolkatte fra iPhones og have kandidat-grader i moderne dans og gå med Neil DeGrasse Tyson t-shirts, krus og kasketter? Ville måske være mere kunstnerisk modigt end "fuck rednecks".
Jeg troller dig ikke. Jeg synes den slags spørgsmål er relevante i en kulturindustri der er så stor og påvirker så mange, også relativt unge mennesker. Far Cry-serien har altid haft et problem med etikken. I Far Cry 4 plaffede man jo rask væk tigre, ja, man blev ligefrem opfordret for at opgradere sit udstyr, uden der blev sat spørgsmålstegn ved at skyde truede dyrearter. Det sagt, synes jeg nu dyrene i Far Cry hurtigt tager livet af én. Der er pumaer og wolwerines i 5'eren, som på kort tid kan flænse dig. Så overpowered er man heller ikke. Generelt dør man nemt i Far Cry hvis man ikke er varsom.

Dommedagskulten er aggressive og onde og bestemt ikke gode. I mange huse og på gårdene ser man blodstriberne og ligene fra beboere der ikke ville lade sig rense. Apropos dyr er der også en hundekennel hvor de helt åbenlyst bare har slagtet hundene. Deres guddommelige rensning af synder udføres ret fysisk. Så ja, de er entydigt onde, også for entydigt. Og du har fuldstændig ret i at det er det sikre fjendebillede. Man taler til en venstreorienteret ungdom der tager afstand fra kristne værdier, der er også en del punk på radioen faktisk, man lefler for det publikum der godt kan lide voldelige computerspil, typerne der også drikker sig fulde og ryger sig skæve, fuldstændig samme segment som GTA5, de samme der holder af Simpsons, South Park og Family Guy. Det er eksplicit og unuanceret satire. Den her journalist peger også på nogle af spillets plotmæssige problemer. Der bliver spillet sikkert fordi det er en forretning der skal tjene millioner. Det er en dum sommerblockbuster. Det er ret åbenlyst at de har tænkt over racerne, de har endda også husket asiaterne, jeg har f.eks. valgt at spille som en asiatisk kvinde. Jeg vil ikke afsløre for meget af historien, men i det voldssystem der bliver fremstillet, kan jeg ikke forstå at voldtægt ikke bliver nævnt med et eneste ord. Det ville være et oplagt emne at tage op, og det ville også være sensationelt og provokerende, hvilket spillet jo helt klart spiller på. Men dér tror jeg simpelthen at de spiller sikkert.

Det er et problem for spilindustrien i det hele taget. De tør mindre end selv blockbuster-Hollywood. Ja, der er indie-udviklerne der prøver andre ting, men de er få, og det er stadig temmelig unuanceret ift. computerspils potentiale. Nu har der været flere spil der omhandler psykisk sygdom, men symptomatisk nok reproducerer de en forældet tankegang om at det kun er kvinder der har psykiske problemer, eksempelvis Celeste, Hellblade og Night in the Woods. Jeg forstår det ikke. Man kunne lave så mange vilde ting med det medie, men det sker i meget begrænset omfang. Men det har selvfølgelig også noget med spillerne at gøre. De fleste spiller bare for at have det sjovt, til dels mig selv inklusiv. Det er en kvalitet der bliver fremhævet igen og igen i youtube-videoer og anmeldelser. Er spillet sjovt? Det er jo ikke et spørgsmål man stiller litteratur eller film, med mindre det er en komedie. Og hvis det ikke er sjovt, kan det ikke sælge. Og de fleste af dem der er interesserede i dybere spiloplevelser, spiller ikke fordi det jo ikke er "rigtig" kunst. Antager jeg på baggrund af kulturdækningen af computerspil. Det her er en gammel pointe, men der var næsten ingen dansk mediedækning af Playdeads 4, FIRE, BAFTA-priser for Inside, som ellers netop er ekstremt kunstnerisk og udøver en intelligent kritik af overvågningssamfund og vores behandling af massemennesket som en ressource. Hvis det havde været Susanne Bier, havde det jo næsten fået en breaking news. Det ville i hvert fald have været prioriteret i nyhedsdækningen. Det er deprimerende, men det vender forhåbentlig med tiden. Flere opdager dets potentiale, og yngre generationer vokser op med spil som et naturligt medie at forholde sig til, så forhåbentlig vil de også forholde sig til det som relevant kunst, når de bliver voksne.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Mr. Bungle
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 14 aug 2006 14:02
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: De bedste computerspil

#3118 Indlæg af Mr. Bungle » 28 mar 2018 14:29

Ang. de politiske aspekter i Far Cry 5, så kommer Austin Walker fra Waypoint (tidligere fra Giant Bomb) med nogle interessante pointer i sin anmeldelse. Jeg har ikke umiddelbart planer om at spille Far Cry 5, men det er helt klart en spændende diskussion, det her med hvordan AAA-titlerne varetager deres, tjae, demokratiske funktion – især når de forsøger at spejle IRL-tilstande med svingende held.

I det hele taget kunne man ønske sig en mere seriøs dækning af kulturfænomenet, netop fordi det i sidste ende kunne føre til mere (og flere) kritiske forbrugere. Det kræver nok et generationsskifte – fysisk og mentalt – på redaktørtaburetterne, men det er svært at forestille sig, at computerspil i bred forstand forbliver henlagt til nichesiderne i al evighed. Omvendt – hvis computerspil ikke engang vil tage sig selv alvorligt, hvorfor skulle alle mulige andre så?
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Kinky Robot
Indlæg: 2417
Tilmeldt: 20 feb 2011 16:39
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: De bedste computerspil

#3119 Indlæg af Kinky Robot » 29 mar 2018 09:42

Tårer AKA concious gamer :lol: .

Jeg kommer ikke på noget tidspunkt til at spille Far Cry 5. Men jeg hader også Ubi Soft og alt hvad de overhovedet smider på gaden. Det eneste Ubi spil jeg kan lide er Mario + Rabbids. Desuden er jeg stadig meget optaget med MH:W. Hvilket jeg nok bliver ved med at være indtil Yakuza 6 og Dark Souls: R kommer. Har hjulpet SimonVT en smule i Bloodborne. Specifikt Father G. Fun! Selvom mit build måske var liiiiige OP nok (lvl 136).

Hvergang Kålen beretter om fisker simulatoren fra Rusland bliver jeg underligt draget og intereseret i det. Jeg ville ønske, at det vat til PS4. Og det er i øvrigt et af mine eneste kritikpunkter vedr. MH. Fiske delen sucks. Alt for simpelt og ikke nogen udfordring overhovedet.

I øvrigt er jeg ret interesseret i at høre hvordan det går for Hitler i MH. Kan vi lige få en rapport fra marken?
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#3120 Indlæg af Half_Noise » 29 mar 2018 10:15

E9 i fiskedelen. En eller anden dag laver de et reelt minigame ud af det. Det bliver den dag jeg går over til udelukkende at leve mit liv gennem Monster Hunter. Hvor langt er Kinky Jagras ved at være? Jeg går rundt og prøver at farme mig lidt Streamstones, men det går ikke så hurtigt for tiden. Jeg er ret hype over inklusionen af Deviljho, men virkelig træt af, at jeg ikke nåede at klare Tempered 'Jho. Den skulle minde om lige præcis den 'Jho vi alle husker og frygter.

Jeg kører fortsat mit Hammerbuild så langt som muligt, men er begyndt at bruge en del mere tid på Charge Blade, Lance og Insect Glaive når jeg jager mindre fjender end lige Tempered Elder Dragons. CB er bare mega sjovt at spille, specielt når man begynder at ramme guardpoints, Lance er det fedeste at spille mod chargers som Diablos. Man counter bare løs hele dagen. IGs styrke har jeg ikke rigtigt fundet helt frem til endnu, ud over at det er fedt at nærmest flyve rundt og tæve løs på monstre. God til mounting og til at få monstre ned på jorden, men jeg ved ikke helt om jeg mangler lidt dps. Nu skal jeg også lige ordentligt i gang med mit IG build og lige lære at spille våbnet ordentligt.

Jeg er klar på at spille online de fleste aftener, så folk siger bare til!
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster