De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: De bedste computerspil

#3141 Indlæg af Kinky Robot » 02 maj 2018 07:14

Sorry for fravær her på det seneste. Jeg var lige i #studiemode.

DS skal selvfølgelig købes multiplatform. Jeg er utrolig glad for, at de har givet det the 60fps treatment. Bare se på DS II, og hvor meget mere konge det lige blev efter at det fik samme behandling.

Og når vi lige er ved de 60fps: Jeg er lige begyndte at spille Yakuza 6 som desværre ikke er 60fps. SEGA er gået efter højere resolution frem for frames, og det har jeg det sgu ret stramt med. Efter at have spille Ø og Kiwami, hvis framerate er en sten kold locked 60, virker de 30 fanme choppy. Ikke noget gamebreaking, bare virkelig choppy. Kampene føles stive og kluntet i forhold til ovennævnte. Det ærgre mig sgu. Ellers er det et ræddig godt spil indtil videre. Skal nok aflægge rapport når jeg kommer lidt længere ind.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#3142 Indlæg af krea » 02 maj 2018 16:42

Øh... de kører netværkstest på Dark Souls Remaster frem til 8. maj...
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Kinky Robot

#3143 Indlæg af Kinky Robot » 02 maj 2018 20:39

krea skrev:
02 maj 2018 16:42
Øh... de kører netværkstest på Dark Souls Remaster frem til 8. maj...
Yeeeeeeaaaah....jeg har downloadet client fra PSN. Den åbner for stresstest d. 11/12 maj 8)
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#3144 Indlæg af Pete Rock » 02 maj 2018 20:52

Ret sikker på jeg består den stresstest. :?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3145 Indlæg af Jallan » 03 maj 2018 10:24

30 FPS
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
secondtoughestintheinfant skrev:Jallan

Brugeravatar
Kinky Robot

#3146 Indlæg af Kinky Robot » 03 maj 2018 17:21

Pete Rock skrev:
02 maj 2018 20:52
Ret sikker på jeg består den stresstest. :?
Så svært er det altså heller ikke. DS handler mere om tålmodighed end høj diff. Men det er da klart, at hvis man er et syggo hothead der hader at dø én enkelt gang, er det måske en god idé at blive væk.

EDIT

Efter at have spille Y6 et par dage har jeg efterhånden lært at leve med de 30fps. Som sagt er det ikke noget der ødelægger den overordnede oplevelse. Det føles bare lidt spøjst. Men absolut til at leve med. Historien, minigames, game mechanics, VO er alt sammen røv godt.

Mini story spoiler
Spoiler:
Beat Takeshi er en KÆMPE chef i spillet!
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea

#3147 Indlæg af krea » 03 maj 2018 22:00

Bla bla bla, du undgår det vigtigste: hvilke arkade-spil kan jeg spille?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Kinky Robot

#3148 Indlæg af Kinky Robot » 04 maj 2018 00:01

krea skrev:
03 maj 2018 22:00
Bla bla bla, du undgår det vigtigste: hvilke arkade-spil kan jeg spille?
Nå ja. Klart. Det er jo trods alt det vigtigste.

Here goes.

Nye spil

Virtua Fighter 5
Puyo Puyo

Golden Oldies

Fantasy Zone
Hang On
Space Harrier
Out Run

Det er dem jeg er stødt på indtilvidere. Ingen Mesu-King eller Ufo Catcher desværre. Elskede Mesu-King :| . Store patter og sten-saks-papir mechanics. 10/10.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea

#3149 Indlæg af krea » 04 maj 2018 09:05

Det lyder ellers fedt, det der Mesu-King. Jeg er jo ikke engang kommet i gang med 0. Spillede de første par timer, kunne ikke finde gem-knappen og gik ud fra at der var et autosave-system. Det var der ikke. Det dræbte det lidt for mig, for jeg bryder mig virkelig ikke om cutscenes, men det virker som om mange japanske spiludviklere elsker dem. Alle skulle gøre som Half-Life-spillene, men selv om de er 20 år gamle, er der ufattelig mange der ikke fatter det endnu.

Jeg har i øvrigt spillet Owlboy on and off på min Switch. Sindssygt smukt spil og god historie. Det er nemt i starten og bliver pludselig ret svært.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Kinky Robot

#3150 Indlæg af Kinky Robot » 07 maj 2018 08:03

krea skrev:
04 maj 2018 09:05
kunne ikke finde gem-knappen
Man saver ved at gå hen til en telefonboks.
krea skrev:
04 maj 2018 09:05
Jeg har i øvrigt spillet Owlboy on and off på min Switch. Sindssygt smukt spil og god historie. Det er nemt i starten og bliver pludselig ret svært.
Jeg har også gået og luret på det. Men for søren hvor synes jeg den grafisk stil er lame. Virkelig uinspirerende.
¯\(ツ)/¯

Besvar