De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Post Reply
Kinky Robot

Re: De bedste computerspil

#3171 Post by Kinky Robot » 24.05.2018 07:31:21

@nyren @noisen

På baggrund er jeres utrolig gode argumenter bør jeg nok revuderer min Castlevania ranking. Jeg ved ikke hvorfor Rondo of Blood altid bliver glemt hos mig. For det er rigtig nok sindsygt godt. Jeg venter lige tilbage med en top 10 2.0. Jeg er stadig ret sikker på at SoTN er højt placeret. Men nyren har nogle gode pointer vedr sværhedgrads. Tænke tænke.

Bloodlines er egentligt ganske okay. Lidt stenet da man har mulighed for at vælge 2 forskellige karakterer i spillet. John Morris som egentligt bare er Simon Belmont, og Eric La Carde som har et langt spyd og kan udfører nogle absurde long jumps! Meget nyttigt i Level 3 hvor man skal "klatre" op i det skæve tårn i Pisa :shock:! Sværdhedsgraden er rimelig meget old-school Castlevania. Ret svært fra Level 3 og fremefter. Men med Bloodlines får den lige et notch op på sværhedsgraden da man ikke har evigt continues. Noget som stort set alle andre Castlevania spil har. Det er selvfølgelig fedt hvis man er en hård nyser og/eller Castlevania veteran. Men for alle andre er niveauet nok for højt. Level design, boss fights og visuel/audio præsentation er god som altid. Jeg kan godt lide hele idéen om at man rejser rundt i Europa og slayer i forskellige byer. Plus at hver location har sit egen signatur look. Som f.eks i Grækenland er der lagt vægt på hele Akropolis looket med store søjler. Det fungerer godt men måske også fordi man er så vandt til at være indelåst i Draculas støvede slot.

@krea
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme i gang med Labo. Jeg tror vitterligt bare ikke at jeg har gryn nok. Kender jeg Nintendo ret så er det skidt ikke billigt.

Og så får Yakuza 3, 4 og 5 ALLE remaster turen! Det betyder at man ville kunne spille hele sagaen på sin PS4! Jeg er beyond lykkelig
¯\(ツ)/¯

krea

#3172 Post by krea » 24.05.2018 08:20:31

naunyn wrote:
23.05.2018 13:22:35
Apropos Labo, så ser det sjovt ud, men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal bruge det til.
Næ, jeg ved heller ikke om man nødvendigvis leger så meget med det efterfølgende. Tror man skal se det lidt som at købe en pakke lego. En del af fornøjelsen er at bygge det.
Kinky Robot wrote:
24.05.2018 07:31:21
@krea
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme i gang med Labo. Jeg tror vitterligt bare ikke at jeg har gryn nok. Kender jeg Nintendo ret så er det skidt ikke billigt.

Og så får Yakuza 3, 4 og 5 ALLE remaster turen! Det betyder at man ville kunne spille hele sagaen på sin PS4! Jeg er beyond lykkelig
Labo er faktisk ikke så dyrt. Variety kit hvor du kan bygge fjernstyret bil, motorcykel, hus, fiskestang og klaver koster det samme som et nyt spil, 500 kr. Det synes jeg egentlig er ret rimeligt.

Og vildt nok med Yakuza. Det må betyde at serien har fået et reelt gennembrud i Vesten med Yakuza 0, så de har solgt en hel del.
... så det' go'nok ...

Jallan

#3173 Post by Jallan » 24.05.2018 13:40:44

Så er DS remaster kommet ud og åbenbart totalt fucked pga hackere, der invader, one-shotter en og så får en banned :roll: :roll: :roll: Well done From software :lol:
'I for unge til ironi' :lol:

kasper kål

#3174 Post by kasper kål » 24.05.2018 14:54:03

PC Engine-udgaven af Rondo of Blood er klart det bedste Castlevania jeg har spillet, men det er heller ikke ret mange.

Jallan

#3175 Post by Jallan » 24.05.2018 15:01:21

ER DER I ØVRIGT IKKE ANDRE PC MASTER RACE PÅ SVINGNINGER? VENLIGST ADD MIG PÅ STEAM!

HEDDER: xul_solar

yossarian
Spotify: 113344089

#3176 Post by yossarian » 24.05.2018 21:09:20

Yossarian Junior har LABO robot-rygsækken og den var sjov nok at bygge og den fungerer tilsyneladende OK, men spilværdien er tilsyneladende begrænset.
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Kinky Robot

#3177 Post by Kinky Robot » 25.05.2018 07:36:34

Jallan wrote:
24.05.2018 13:40:44
Så er DS remaster kommet ud og åbenbart totalt fucked pga hackere, der invader, one-shotter en og så får en banned :roll: :roll: :roll: Well done From software :lol:
Avs. Men til From Softwares forsvar vil jeg sige, at det ikke er dem der har stået for remasteren. Det er et andet studio. Jeg er sgu også lidt skuffet over, at spillet koster 320kr. Det synes jeg er en anelse pebret når man tænker på, hvor lidt der gjort ud af #pakken.
kasper kål wrote:
24.05.2018 14:54:03
PC Engine-udgaven af Rondo of Blood er klart det bedste Castlevania jeg har spillet, men det er heller ikke ret mange.
Uden tvivl den bedste. SNES porten er ikke i nærheden af PC-Engine udgaven, og Chronicles remaket har en rædselsfuld art style. Giant Bombs Dan Ryckert skriver på Twitter, at Bloodstained prequelen Curse of The Moon er sindsygt fedt. Der skulle gerne blive lagt et Quick Look op i dag på deres site.
¯\(ツ)/¯

Jallan

#3178 Post by Jallan » 25.05.2018 09:23:47

Det er rigtigt. Det er vist også allerede fixet nu, men godt nok en sur starter for dem med 1100 mixed reviews på Staem. Avs. Købte det self alligevel (ejede det ikke til PC anyway), og spillede sådan ok langt. Hold nu kæft, hvor er det vildt at man ikke kan fast travel mellem bonfires fra starten. Gik lidt for hurtigt ned og smadrede gaping dragon, og glemte totalt at gå ned i skoven. Nu skal jeg så GÅ hele vejen tilbage GENNEM alle fjender osv. Hahaha.

Men det er godt nok sjovt, hvor absurd meget nemmere det er, når man har spillet meget Dark Souls. Tror vitterligt jeg nåede længere på 4 timer end jeg gjorde på 40 timer første gang jeg spillede Dark Souls back in the day. Jeg kunne svagt huske at Zweihander lå nede på kirkegården, så den nappede jeg lige. Så hen og få Drake Sword og så er man sådan ok godt kørende.

Kinky Robot

#3179 Post by Kinky Robot » 25.05.2018 10:03:33

Jallan wrote:
25.05.2018 09:23:47
Hold nu kæft, hvor er det vildt at man ikke kan fast travel mellem bonfires fra starten. Gik lidt for hurtigt ned og smadrede gaping dragon, og glemte totalt at gå ned i skoven. Nu skal jeg så GÅ hele vejen tilbage GENNEM alle fjender osv. Hahaha.
Tager jeg helt fejl når jeg siger, at man får et fast travel tool efter at man har givet Soul of a Firekeeper til, ja, Firekeeperen? Sådan husker jeg det i hvert fald. Men der er mange ting ved OG Darks Souls der får det til at virke ret gammelt. Humanity systemet, Kindle systemet, menu systemet fungerer ikke særligt godt i forhold til 2 og 3. Jeg undre mig virkeligt over at det ikke har fået en overhaul.
¯\(ツ)/¯

Jallan

#3180 Post by Jallan » 25.05.2018 10:11:45

Det virker heeeeeelt sygt at de ikke har opdateret bare menuen ja. Det fatter jeg virkelig ikke. Men det ér jo en ret uambitiøs remaster. Man kan fast travel, når man får det der lord vessel. Som jeg husker det er det meget late game.

Post Reply