De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint

Re: De bedste computerspil

#3181 Indlæg af palesaint » 25 maj 2018 14:45

Jallan skrev:
24 maj 2018 16:01
PC MASTER RACE
Fedt ordspil. Det har jeg først opdaget nu.
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3182 Indlæg af Kinky Robot » 26 maj 2018 12:18

Jallan skrev:
25 maj 2018 11:11
Det virker heeeeeelt sygt at de ikke har opdateret bare menuen ja. Det fatter jeg virkelig ikke. Men det ér jo en ret uambitiøs remaster. Man kan fast travel, når man får det der lord vessel. Som jeg husker det er det meget late game.
Nåh ja. Det er sådan det er. Ja, jeg fatter simpelthen heller ikke, at man ikke har givet det lidt Quality of Life. Og til den pris, mand!!!!! Sygt! Bamco got greedy.

Nå, men noget helt andet er, at mit yndlings hate target har udgivet et nyt spil. Detroit: Become Human er ude nu, og det ligner naturligvis alle andre lorte spil som David Cage har lavet. At Sony stadig poster penge i den mands dårlige game designs er mig en evig gåde. Hans spil er jo basically verdens dyreste walking simulators. Cage har stadig ikke fattet, at spil uden game mechanics ikke er særligt sjove. Og Detroit ser ud til ikke at være en skid anderledes. Tilsat hvad der ligner et sub-par blodfattigt Hollywood sci-fi plot, har du endnu endnu en Cage big budget stinker. Jeg håber seriølle snart, at Sony stopper med at funde hans lort og investerer i andre studios der har højerer ambitionsniveau end at fortælle cringy middle-og-the-road historier.

"I've always felt that 'game over' is a state of failure more for the game designer than from the player." David Cage
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#3183 Indlæg af kasper kål » 27 maj 2018 17:19

Jeg er sådanset enig i det meste, men Omikron: The Nomad Soul er stadig et mesterværk.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3184 Indlæg af Jallan » 28 maj 2018 10:46

Nu er jeg rimelig snart igennem DS og det har helt sikkert været fedt, at genspille et af de mest revolutionerende spil i nyere tid, men det har flere bad design choices end jeg husker. Udover at selve usability delen som UI og ingen fast travel bare er en kæmpe joke, så er det klart et spil, hvor man godt kan mærke at de ikke selv heeeelt har styr på, hvilken del af spillet det er der reelt er fedt. Det mest klare eksempel er, at de tydeligvis har forstået (vel også på baggrund af Demon's Souls) at spillet er fedt fordi det er svært. Det de så ikke helt til fulde har forstået er, at det er fordi combat er så fedt og bossfights er så awesome.

Blighttown føles fx stadig som et unødvendigt frustrerende område, selvom det kører i 60fps. Det sjove ved Dark Souls er jo ikke at gå balance på en eller anden pind, og så blive skudt i ryggen af en giftpil, efterfulgt af en healthbar der bare dræner. Men alligevel er de klart værste eksempler sådan noget som Sen's Fortress og Crystal Cave. Hele det der platform element i Sen's Fortress er så ufatteligt uinteressant, og i Crystal Cave har man lige nøjagtig 20 prism stone til at navigere de der usynlige broer. 3. gang man falder i døden har man virkelig ikke en git gud følelse, så meget som man bare vender øjne af igen at skulle lave hele det run. Det er en anden ting, hvor man virkelig kan mærke de ikke helt havde ramt balancen. Der er ekstremt mange boss runs, der er virkeligt kedelige. Man skal løbe såååå langt, nogen gange fuldstændig uden for fare, for at komme til de bosser. Der er virkelig bare alt for meget logistik. Har flere gange taget mig selv i at stå ved Firelink Shrine og skulle bruge et eller andet fra en Merchant og så bare tænke virkelig længe over hvordan fuck jeg overhovedet kommer derhen, og så konstatere at det da nok lige er et run igennem i hvert fald et par områder. Det er ikke svært, bare tidskrævende.

Men derfor er det jo også ret fedt, at have 2 og 3, der bare nailer alle de der fejl 100p. I retrospekt er det sgu ret vildt, hvor meget de har fintunet designet i de nyere spil, og hvor meget bedre man sikkert kan regne med at fremtidige souls-like spil bliver. Alene co-op delen i sådan noget som Nioh er jo så sindssygt meget bedre. Det er i øvrigt stadig en ting der bare ikke giver mening i nogen DS spil. Hvorfor skal man sætte sit summon sign foran en boss gate for så bare at løbe rundt i et område man har clearet 100p? Det har jeg virkelig aldrig fattet, og som konsekvens tror jeg aldrig jeg er blevet summoned.
'I for unge til ironi' :lol:

Brugeravatar
Kinky Robot

#3185 Indlæg af Kinky Robot » 28 maj 2018 21:11

@Jallan

Forstår, støtter og e9.

Dark Souls 2 er nok stadig min favorit. Jeg synes Drangleic er et sindsygt fedt rige at udforske, og jeg elsker den trøstesløse/depressive setting. Noget som de andre spil ikke har på samme måde. Udover det forbedre spillet stort set alt hvad DS gør forkert. Også selvfølgelig også det faktum, at det er det mest udfordrene i serien. Eller, det synes jeg i hvert fald. 3 var rimelig meget et breeze i forhold til. Specielt hvad der angår bosses.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3186 Indlæg af Jallan » 29 maj 2018 11:12

1 er klart, klart, klart det sværreste imo. Men mest fordi det har så obnoxious design choices. Enig med at 3 er en breeze, men det kan også noget særligt. Det er det jeg har spillet mest.
'I for unge til ironi' :lol:

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#3187 Indlæg af kasper kål » 29 maj 2018 21:55

Bethesta troller helt vildt på Twitch lige nu...

https://www.twitch.tv/bethesda

Brugeravatar
Kinky Robot

#3188 Indlæg af Kinky Robot » 30 maj 2018 07:57

kasper kål skrev:
27 maj 2018 17:19
Jeg er sådanset enig i det meste, men Omikron: The Nomad Soul er stadig et mesterværk.
Det har jeg ikke spillet. Det er før Heavy Rain, right?

kasper kål skrev:
29 maj 2018 21:55

Hvad var det som de teasede? Jeg kan ikke finde noget om det på diverse sites.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#3189 Indlæg af kasper kål » 30 maj 2018 08:27

Kinky Robot skrev:
30 maj 2018 07:57
kasper kål skrev:
27 maj 2018 17:19
Det har jeg ikke spillet. Det er før Heavy Rain, right?
kasper kål skrev:
29 maj 2018 21:55

Hvad var det som de teasede? Jeg kan ikke finde noget om det på diverse sites.
Jep. Open world sci-fi action adventure. Featuring David Bowie.

De er skam stadig i gang. Det mest gængse bud er en Fallout 3 remaster. Det bliver dog afvist af diverse branche-insidere. Mit personlige bud er Fallout Online, men hvem ved.
Senest rettet af kasper kål 30 maj 2018 08:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kinky Robot

#3190 Indlæg af Kinky Robot » 30 maj 2018 08:33

Weird. Deres Twitch kanal er død når jeg åbner linket.
¯\(ツ)/¯

Besvar