De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: De bedste computerspil

#4091 Indlæg af Kinky Robot » 30 jan 2019 08:51

krea skrev:
29 jan 2019 12:07
Ok. Jeg ved ikke rigtig om det er noget jeg skal glæde mig til. Det jeg har set, af et gammel N64?-spil, så temmelig uinteressant ud.
Så du kender slet ikke til Wii titlerne?

Kingdom Hearts 3 er ude nu. Internettet går amok. Men er der nogen herinde som spiller KH?
Enola Gay skrev:
17 dec 2018 12:32
Kontorprutteren er overmennesket, der sætter sin egen værdigmæssige dagsorden.

Brugeravatar
naunyn

#4092 Indlæg af naunyn » 30 jan 2019 09:22

krea skrev:
29 jan 2019 09:38
Ingen chok over at Nintendo omstrukturerer holdet omkring Metroid Prime 4, så det slet ikke er tæt på at udkomme?

Er Nintendo-veteranerne ligeglade med Metroid?
For mit vedkommende, er det kun det første Metroid Prime spil, som virkelig har fanget mig i Prime serien. Dét første Metroid Prime er så også et virkelig godt spil. Jeg ved ikke, om der er for meget backtracking i Metroid Prime moderne øjne, men da det kom var det noget af det flotteste, som jeg havde spillet. Jeg er stadig imponeret over, at det lykkes Retro Studios at overføre 2D Metroid til 3D. Soundtracket i spillet er i øvrigt helt fantastisk.

Jeg var dog virkelig skuffet over Metroid Prime 2, som i min optik bare var grimmere på alle måder end det første, samt tilføjelsen af ting, som en multiplayer og ammunition på "grund våben" blot var med til at udvande visionen. Derfor har min egen hype omkring Metroid Prime 4 også været ret lille, da jeg var svært skuffet over Metroid Prime 2 og aldrig har spillet Metroid Prime 3.

Jeg var dog meget positivt overrasket over Metroid: Samus Returns til 3DS, så jeg håber lidt at det betyder, at Retro laver et 2D Metroid, nu de lavde Donkey Kong Tropical Freeze, som er noget nær den bedste 2D platformer for denne generation. Det er godt nok MercurySteam, der lavde Metroid: Samus Returns, men jeg tror virkelig at Retro kunne lave noget vildt med en 2D Metroid.
Kinky Robot skrev:
29 jan 2019 10:37
Men jeg er efterhånden så vandt til, at Metroid spil udkommer én gang hver 15år, så jeg kan godt overkomme at vente lidt længere.
Jeg tjekkede lige op på det, men der har faktisk været ret godt gang i Metroid serien de sidste mange år. Siden 2004, er der blevet udgivet otte Metroid spilm hvilket betyder det næsten er den mest aktive periode. Et af dem er endda Metroid Zero Mission, som i min optik er det bedste Metroid spil.

Brugeravatar
Kinky Robot

#4093 Indlæg af Kinky Robot » 30 jan 2019 11:52

naunyn skrev:
30 jan 2019 09:22
Jeg tjekkede lige op på det, men der har faktisk været ret godt gang i Metroid serien de sidste mange år. Siden 2004, er der blevet udgivet otte Metroid spilm hvilket betyder det næsten er den mest aktive periode. Et af dem er endda Metroid Zero Mission, som i min optik er det bedste Metroid spil.
Okay, det er totalt gået min næse forbi. Men det er da rart at vide at Nintendo ikke sylter den franchise. Jeg prøvede for nyligt at spille Metroid til NES igen. Det var umådeligt svært at vende tilbage til, og jeg måtte sgu give op. Det er simpelhen for gammelt til at jeg kan sætte pris på det. Specielt når man kan spille Super Metroid eller Axiom Verge.
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4094 Indlæg af Jallan » 30 jan 2019 12:01

Kæft jeg gad godt spille Resident Evil 2, men det er fandeme dyrt :shock: Sidst jeg gav fuld pris for et spil var Divinity: Original Sin 2 ca. samme tid sidste år, men det var fuld pris ca. 350kr og i forvejen føltes det ekstremt dyrt. 410kr for Resident Evil 2 MED min humble bundle 10% rabat :lol: Mama mia.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Kinky Robot

#4095 Indlæg af Kinky Robot » 30 jan 2019 12:05

Sjovt, jeg synes faktisk at det er billigt. Normalt koster nye spil 550,-. Dermed ikke sagt, at det ikke er pricey. Jeg er bare så vandt til at nye titler koster knapper. Med mindre det er remasters. De er koster altid mindre.

EDIT

Her taler jeg om PS priser, naturligvis
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4096 Indlæg af krea » 30 jan 2019 12:46

Kinky Robot skrev:
30 jan 2019 08:51
krea skrev:
29 jan 2019 12:07
Ok. Jeg ved ikke rigtig om det er noget jeg skal glæde mig til. Det jeg har set, af et gammel N64?-spil, så temmelig uinteressant ud.
Så du kender slet ikke til Wii titlerne?

Kingdom Hearts 3 er ude nu. Internettet går amok. Men er der nogen herinde som spiller KH?
Nej, min første Nintendo-maskine var den 2DS jeg købte forrige sommer, så alle de der Nintendo-IP'er er nye for mig udover at jeg jo kender dem fordi de er populærkultur.

Der var en eller anden herinde der fik talt mig fra at kaste mig ud i Kingdom Hearts-spillene. Det er stadig et univers der er sært fascinerende fordi det virker så absurd, som noget der ikke burde fungere.

Hvad angår spilpriser, synes jeg også 410 kr. for et spil til PC lyder dyrt. PC-priserne er da normalt de laveste. Mon ikke det falder i pris ret hurtigt? Inden for et halvt år? Er det ikke meget normalt?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#4097 Indlæg af Mr. Bungle » 30 jan 2019 13:19

Jallan skrev:
30 jan 2019 12:01
Kæft jeg gad godt spille Resident Evil 2, men det er fandeme dyrt :shock: Sidst jeg gav fuld pris for et spil var Divinity: Original Sin 2 ca. samme tid sidste år, men det var fuld pris ca. 350kr og i forvejen føltes det ekstremt dyrt. 410kr for Resident Evil 2 MED min humble bundle 10% rabat :lol: Mama mia.
Det koster akkurat det samme som en lang række andre AAA-titler på Steam? Altså, jeg køber nærmest heller aldrig spil til fuld nypris, fordi nærig. På PS netbutikken koster spillet knap 100 kroner mindre end de fleste store nye titler, nemlig 469 ¯\_(ツ)_/¯

I Japan er det endnu værre, der koster nye Playstation-spil vist omkring 100 dollars. Jeg fornemmer også, at der findes en del spilbranchetyper, som mener, at spil faktisk er for billige i Vesten – et synspunkt der særligt dukker op i den løbende debat om fagforeninger i udviklerbranchen.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4098 Indlæg af krea » 30 jan 2019 14:08

Jeg synes egentlig også det giver mening med en mere dynamisk prissætning af spil. Der er trods alt ret stor forskel på hvor mange mandetimer der er lagt i hvert spil. Det var vel ikke urimeligt hvis Red Dead Redemtion 2 havde kostet 800 kr? Man betaler jo trods alt også flere penge for en helaftensfilm i biografen. Ikke at det er direkte sammenligneligt, men dog et argument for at man sagtens kan tillade sig at have prisdifferentiering på AAA-titler ligesom der er en ret dynamisk prissætning på indie-titler der jo koster alt fra 40-400 kr.

In other news... hvis man har brug for at spille Pacman, kan jeg godt anbefale Namco Museum til Switch. Jeg var lidt tilbageholden da versionen til PS4 ikke er særlig præcis i styringen, men den er langt mere responsiv i Switch-versionen. Min kæreste, der viser sig at have spist pænt mange spøgelser på en ferie til Öland engang i 80'erne, har også godkendt versionen. Det var hende der gjorde opmærksom på at timingen var off i PS4-versionen. Jeg troede bare det var mig der var dårlig. Og så får man jo Dig Dug og Galaga med i købet.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4099 Indlæg af Jallan » 30 jan 2019 14:31

Mr. Bungle skrev:
30 jan 2019 13:19
Jallan skrev:
30 jan 2019 12:01
Det koster akkurat det samme som en lang række andre AAA-titler på Steam? Altså, jeg køber nærmest heller aldrig spil til fuld nypris, fordi nærig. På PS netbutikken koster spillet knap 100 kroner mindre end de fleste store nye titler, nemlig 469 ¯\_(ツ)_/¯

I Japan er det endnu værre, der koster nye Playstation-spil vist omkring 100 dollars. Jeg fornemmer også, at der findes en del spilbranchetyper, som mener, at spil faktisk er for billige i Vesten – et synspunkt der særligt dukker op i den løbende debat om fagforeninger i udviklerbranchen.
Køber kun spil på tilbud. Altså, kan da godt præcisere at jeg med dyrt mener: Mere end jeg kan/vil betale for et computerspil (især når det kun er digitalt) og ikke: Et urimeligt prisniveau i forhold til produktionsomkostningerne :)
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Kinky Robot

#4100 Indlæg af Kinky Robot » 30 jan 2019 14:39

krea skrev:
30 jan 2019 12:46
Der var en eller anden herinde der fik talt mig fra at kaste mig ud i Kingdom Hearts-spillene. Det er stadig et univers der er sært fascinerende fordi det virker så absurd, som noget der ikke burde fungere.
Ligesom dig er jeg også utroligt fascineret af serien. Måske i virkeligheden mest seriens hardcore fans, som virker som de mest af krogen fans på nettet. Et hardcore mix af psyko-anime fans, Disney apostle og basement dwellers. Hver gang jeg støder på et kommentarspor vedrørende KH er det altid den sygeste dumpster fire, hvor series rabiate fans går fuldstændig agurk hvis folk driller dem. Det finder jeg virkligt underholdende og utroligt fascinerende. For hvordan kan man går så sindsygt meget op i noget som er for pre-teenagere? Det kan jeg slet ikke wrappe mit hoved omkring. Jeg forstår godt fankultur og hvorfor fans nu engang er fans, men det her giver absolut ingen mening for mig

Fru Krea lyder jo til at være en kæmpe Pacman chef. En værdig modstander for Dan Appel som var kongen af Pacman i Erlings Spillehal. En sand legende
Enola Gay skrev:

Besvar