De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: De bedste computerspil

#4101 Indlæg af Mr. Bungle » 31 jan 2019 10:14

Jallan skrev:
30 jan 2019 14:31
Mr. Bungle skrev:
30 jan 2019 13:19
Jallan skrev:
30 jan 2019 12:01
Kæft jeg gad godt spille Resident Evil 2, men det er fandeme dyrt :shock: Sidst jeg gav fuld pris for et spil var Divinity: Original Sin 2 ca. samme tid sidste år, men det var fuld pris ca. 350kr og i forvejen føltes det ekstremt dyrt. 410kr for Resident Evil 2 MED min humble bundle 10% rabat :lol: Mama mia.
Det koster akkurat det samme som en lang række andre AAA-titler på Steam? Altså, jeg køber nærmest heller aldrig spil til fuld nypris, fordi nærig. På PS netbutikken koster spillet knap 100 kroner mindre end de fleste store nye titler, nemlig 469 ¯\_(ツ)_/¯

I Japan er det endnu værre, der koster nye Playstation-spil vist omkring 100 dollars. Jeg fornemmer også, at der findes en del spilbranchetyper, som mener, at spil faktisk er for billige i Vesten – et synspunkt der særligt dukker op i den løbende debat om fagforeninger i udviklerbranchen.
Køber kun spil på tilbud. Altså, kan da godt præcisere at jeg med dyrt mener: Mere end jeg kan/vil betale for et computerspil (især når det kun er digitalt) og ikke: Et urimeligt prisniveau i forhold til produktionsomkostningerne :)
Det var ikke for at være (unødigt) pedantisk. Men det er da lidt vildt at tænke på, at jeg også købte nye PC-spil som Grim Fandango og Jazz Jackrabbit 2 til den nette sum af 400 kroner, da de kom ud, og der fik man endda en kæmpe papkasse og som regel også en farvetrykt manual med osv. I modsætning til nærmest alle andre medier har computerspil holdt deres pris uden inflation de sidste hvad, 20-25 år?
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4102 Indlæg af Jallan » 31 jan 2019 11:00

Ja, det er vildt nok. Så sygt at tænke på at Porsche Challenge har kostet 549kr til PS1. Haha, det er jo det vildeste scam nogensinde.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#4103 Indlæg af Tonic Satan » 31 jan 2019 21:02

Kinky Robot skrev:
30 jan 2019 14:39
Erlings Spillehal. En sand legende
Det der fik mig af en eller anden årsag til at tænke på den her, som jeg stærkt går ud fra, at alle aktive i denne tråd har læst mindst en gang.

Billede

Massivt indtryk på den purunge satan. Jeg vil sgu snart læse den igen, vil jeg.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4104 Indlæg af krea » 01 feb 2019 12:34

Tonic Satan skrev:
31 jan 2019 21:02
Kinky Robot skrev:
30 jan 2019 14:39
Erlings Spillehal. En sand legende
Det der fik mig af en eller anden årsag til at tænke på den her, som jeg stærkt går ud fra, at alle aktive i denne tråd har læst mindst en gang.

Billede

Massivt indtryk på den purunge satan. Jeg vil sgu snart læse den igen, vil jeg.
Haha, den havde jeg glemt alt om. Det er noget med at de bliver spærret inde i spillehallen, og det er den store og vigtigste maskine i hallen der er koblet op på udluftningen, så når der ikke er nogen der spiller på maskinen, stopper udluftningen, så derfor må ham der er boss til spillet blive ved med at spille og slå rekord på maskinen? Eller husker jeg forkert?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Tonic Satan

#4105 Indlæg af Tonic Satan » 01 feb 2019 13:18

Fuldstændigt korrekt. Handlingen forsvinder ind i spillet engang imellem. Og så æder de hele tiden sådan noget neonfarvet slik, der hedder laser-stænger eller sådan noget. Elskede fandeme Dennis Jürgensen.
Antimatter skrev:

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#4106 Indlæg af Jonas » 01 feb 2019 14:03

Men det er jo netop ikke champen, der spiller Djævelens Hule. Det er en eller anden slap dengse, som har lavet en masse wax-on-wax-off-metatræning med karaterock-soundtrack for at kunne imponere de dér tvillingepiger, som stjæler af kassen på deres caféjob for at få blink til maskinerne. Dem hvor den ene styrer joysticket, og den anden banker på knapperne. Der er noget twincest-agtigt over det.
Two guys walk into a bar. The bartender walks over. Another guy walks out of the bar. People are just walking around.

Brugeravatar
Tonic Satan

#4107 Indlæg af Tonic Satan » 01 feb 2019 14:22

Nåja, tvillingerne....

Det er dog i øvrigt et vanvittigt grimt cover til genudgivelsen. Det gamle er alt, der er fedt.

Billede
Antimatter skrev:

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#4108 Indlæg af kasper kål » 02 feb 2019 15:01

Sidder og spiller California Games. Det er lidt ligesom når man engang imellem spiller fodbold. Man var god engang, men nu er man helt smadret efter 2 minutter og kan ikke lægge en aflevering over 10 meter.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#4109 Indlæg af PeterEllermann » 02 feb 2019 15:37

MIZARSTÆNGER!!!! :o :o :o :o :o 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Den bog er ultrahård! Hele det der med "hov, der mangler lige 100 kr fra mors pung", og så står man nede i #Kælderen og bipper familiens husholdningsbudget op.
Alle i bogen har en eller anden hustle, hvor de skal skaffe penge for at fodre maskinerne.
Spoiler:
For slet ikke at tale om det afgørende semipostapokalyptiske plot, hvor indgangen til Djævelens Hule bliver smadret, og ventilationen i hulen bliver styret af, om der bliver spillet på Hule-maskinen!!!
På top tre over Jürgensens bedste sammen med Benny og Brian med sennep og ketchup og Kadavermarch?
Frugtprovokatøren - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Start med Starfire

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#4110 Indlæg af Kinky Robot » 04 feb 2019 12:05

Jeg har gennemspillet Resident Evil 2s hovedkampagner. Altså første run med Leon og Claire.

Uden tvivl det bedste remake af et spil jeg har prøvet indtilvidere. Man kan man virkelig se hvor meget tid og effort Capcom har lagt i spillet, både grafisk og gameplay mæssigt, men også mht. fanservice. En hårfin balance når det kommer til at opdaterer en så vellidt titel som RE 2. De kunne have fucket det op så slemt, men de har ramt plet og undgår stort set alle de faldgrupper der ligger i at lave sådan et spil. Well fucking done.

Jeg skriver naturligvis gerne anmeldelse hvis herskabet ønsker det.
Spoiler:
Billede
Sagde du svin?!?!
Enola Gay skrev:
17 dec 2018 12:32
Kontorprutteren er overmennesket, der sætter sin egen værdigmæssige dagsorden.

Besvar