De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: De bedste computerspil

#4121 Indlæg af Mr. Bungle » 10 feb 2019 21:44

Kinky Robot skrev:
10 feb 2019 13:37
Noget helt andet:

Apex Legend er landet kan jeg se. Nu har jeg på ingen måde nogen interesse i at spille nogen som helst form for Battle Royal spil. Præmissen siger mig absolut ingenting. Men jeg synes, at det er spændende at følge med i, hvor meget det blower up. Mon AL kommer til at være en seriøs konkurrent til Fortnite? Free to play og en visuel mere "moden" stil. Jeg tror godt at det kunne gå hen og blive en seriøs contender. Jeg kan se at Mr. Bungle har været lidt i gang. Hvad er dine førstehåndsindtryk?
Apex Legend eksploderer lige nu, fordi det er et virkeligt godt spil. Det destillerer en masse genrekonventioner – jeg har personligt kun erfaring med Fortnite, men Internettet lader mig vide, at AL også henter elementer fra de andre store, PUBG og Blackout – og pakker det ulasteligt ind i en brugerflade*, der næppe er set meget bedre i en kompetitiv multiplayer-shooter, siden genren blev opfundet. Det er skabt af folkene bag Titanfall 1-2, og hvis man har spillet dem (2'eren kan anbefales, et desværre lidt overset spil), så har man en rimeligt fin idé om, hvordan AL føles sådan fra øjeblik til øjeblik – godt! Det kører glimrende på PS4, og på nær lidt periodiske serverproblemer er der intet at udsætte på spillets performance. Nåja, og så er spillet gratis, og der er ingen pay-to-win-tendenser i sigte. Jeg er ret begejstret her et par dage inde, men lad os nu se, hvor længe jeg holder fast.

*Et af ALs helt store scoops er kommunikationen med de andre holdkammerater. Modsat alle andre shootere er det ikke strengt nødvendigt at have stemme-chat for at klare sig. I spillet er der nemlig indbygget en ekstremt fleksibel tag-funktion, som lader dig eller dine medspillere tagge nærmest alt – lokationer, grej, fjender, sågar åbne døre kan tagges og tjene som advarsel. Det hele kører (potentielt) glidende, og selve håndteringen af tags osv. er egentlig blot endnu et trin på spillets skill-stige. Det er lidt omstændeligt at forklare alle mulighederne på skrift, men det er et enormt overbevisende system, de har fået skruet sammen, og jeg tør godt vædde på, at netop den del af spillet er en stor del af forklaringen bag den eksplosivt voksende spillerbase.
Senest rettet af Mr. Bungle 11 feb 2019 12:45, rettet i alt 2 gange.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Death Panda

#4122 Indlæg af Death Panda » 10 feb 2019 22:47

Jonas skrev:
10 feb 2019 21:06
Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg har aldrig haft en dims, som jeg ikke har hacket, rootet, jailbreaket, whatever. Og jeg har aldrig haft problemer, men det er måske værd lige at stoppe op. Er der nogen herinde, der erfaringer med det? Tænk sig at skulle jailbreake sin Switch for at spille Skyrim med mods. I 2019. Nintendos måde at håndtere deres platform på provokerer mig helt ekstremt. De er endnu mere lame end Apple.
Jeg har hacket min Switch, og det er virkelig simpelt. Dog kræver det at konsollen er fra det tidlige-ish produktion run, da de senere produktioner har en hardware revision som fikser det exploit hacket udnytter.

Tjeck evt. her https://gbatemp.net/threads/switch-info ... ns.481215/

Online funktionaliteten ryger dog 100% med mindre man laver en emunand til CFW, det har jeg dog ingen erfaring med.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#4123 Indlæg af Kinky Robot » 13 feb 2019 09:43

@Apex Bungle

Det lyder jo virkeligt som om, at de er parate til at hapse en god slat spillere fra Fortnite. Min bror og nevø, religiøse Fortnite spiller, har spillet det som gale efter at det udkom. De er også meget begejstrede. Gad vide hvad Epics counter-move bliver? Mon de vil tage nogle af AL funktioner og implementerer dem i Fortnite? Under alle omstændigheder bliver det spændede. Selvom det er en smule træls, at alle gamesites lige pt er totalt oversvømmet med battle royal relaterede nyheder. Man har på fornemmelsen, at en del nyheder går tabt tabt i strømmen.

Jeg har gennemført The Evil Within. Puha, det er et spil der er svært at elske. Så mange dårlige design valg at man ryster opgivende på hovedet. Hvilket virkeligt er en skam da spillets har så mange andre kvaliteter.
Enola Gay skrev:
17 dec 2018 12:32
Kontorprutteren er overmennesket, der sætter sin egen værdigmæssige dagsorden.

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#4124 Indlæg af Mr. Bungle » 13 feb 2019 10:56

Jeg forestiller mig, at der nok er en del rollinger, der ikke "får lov" at spille Apex Legends pga. den grafiske stil sammenlignet med det væsentligt mere tegnefilmsagtige Fortnite. De udgør en pænt stor del af spillerbasen, er min erfaring. Til gengæld kan det jo være, at AL får overbevist en masse lidt ældre computerspillere, der ellers ikke har givet genren en chance før nu. Map-designet er, ja, royalt, og det rammer generelt virkelig plet på mange punkter, der tiltaler mig. Når serverne for alvor kommer op at rulle på PS4, kan man også se frem til nærmest ingen load-tid mellem hver enkelt "run", og det betyder som altid ret meget i et spil, hvor liv og død (især liv) er så flygtige fænomener.

Jeg synes s'gu', at Respawn har lavet et forbilledligt stykke arbejde med Apex Legend. Gør mig ikke så meget, at de får noget shine pt. – og for lige at få tråden tilbage på sporet, så er der jo Nintendo Direct lige om lidt!
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4125 Indlæg af Jallan » 13 feb 2019 11:57

Hvad spiller man, når man ligger med influenza? Jeg synes ikke rigtig kan komme på noget fedt, for hver gang jeg tænker på et eller andet så kan jeg ikke overskue det.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: De dovne abers land

#4126 Indlæg af Antimatter » 13 feb 2019 11:58

Jeg spiller altid Stone Soup hvis det skal være noget hurtigt. Det er simpelt nok til at du kan starte op på 5 minutter og svært nok til at ødelægge resten af din dag.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Kinky Robot

#4127 Indlæg af Kinky Robot » 13 feb 2019 12:12

Jallan skrev:
13 feb 2019 11:57
Hvad spiller man, når man ligger med influenza? Jeg synes ikke rigtig kan komme på noget fedt, for hver gang jeg tænker på et eller andet så kan jeg ikke overskue det.
Stardew Valley måske? Point n' click adventures? Det kan umuligt slå din krop ud balance.
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
Poste

#4128 Indlæg af Poste » 13 feb 2019 12:18

Stardew Valley <3 Eller Football Manager :mrgreen:
Eller Papers Please (østeuropæisk grænsekontrol), hvis ikk det er for hårdt!

Brugeravatar
Kinky Robot

#4129 Indlæg af Kinky Robot » 13 feb 2019 12:22

Mr. Bungle skrev:
13 feb 2019 10:56
eg forestiller mig, at der nok er en del rollinger, der ikke "får lov" at spille Apex Legends pga. den grafiske stil sammenlignet med det væsentligt mere tegnefilmsagtige Fortnite. De udgør en pænt stor del af spillerbasen, er min erfaring.
Men der er da ikke noget blood n' guts i AL? Jeg var for øvrigt i Fields (gys!) forleden for at købe et 15m langt netkabel. Har lige fået 100mbit forbindelse, så der skal maxes helt ud. Fuck trådløst. Anyway, grundet vinterferie var der self en hav af familier derude, og også i Elgigantos. Aldrig har jeg set så blege, opgivende og trætte forældre. Børn going rampage over Fortnite bundles, gamer pc'er og andet gaming relateret udstyr. Det var orn'ligt sygt :lol: . Og så stod man der og grinede og tænkte hvor heldig man var, at ingen kunne bestemme hvad jeg måtte købe
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#4130 Indlæg af Jonas » 13 feb 2019 12:29

:lol: Elsker fucking Robotten. Kæft, hvor er det stærk voksenstil at have dén tanke, mens man står med 15 meter ethernetkabel under armen.
Two guys walk into a bar. The bartender walks over. Another guy walks out of the bar. People are just walking around.

Besvar