De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#4711 Indlæg af Pete Rock » 23 dec 2019 07:14

Tæt på slutningen er en overdrivelse. Men hvis du har været i Alfheim og hentet "lys" for at komme op af bjerget så har du allerede været i to af de tre realms hvor hovedspillet (journey + dværge-sidequests) foregår. Og langt størstedelen af spillet finder sted i Midgård. :thumbdown: Hvad angår fast-travel så kan du kun gøre det inden for en verden - du kan fx aldrig rejse fra Midgård til Alfheim - og du skal altid ud at gå en længere eller kortere tur i Yggdrasils grene. Jeg synes faktisk noget af det bedste i spillet er de samtaler der udspiller sig når du sejler eller laver fast travel, men det bliver alligevel noget træls i længden.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4712 Indlæg af Jallan » 23 dec 2019 07:39

Okay, ja det lyder da også som om det er en del kortere end jeg troede. Vildt nok. Følte da jeg var helt i starten af level-træet.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Pete Rock

#4713 Indlæg af Pete Rock » 23 dec 2019 07:46

Midgård er stor og du opdager mere af den, men spillet ligger bare ret meget op til at der skal være mindst 3-4 forskellige realms i samme størrelse, og det er der bare ikke.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Poste

#4714 Indlæg af Poste » 23 dec 2019 11:40

CD Projekt Red er også det eneste AAA-studie, hvor jeg næsten kunne købe nye udgivelser på dagen. Glæder mig fandme max til Cyberpunk 2077, selv om titlen er lidt/kæmpe lol.

Havde for øvrig aldrig hørt om Witcher-spillet Thronebreaker, så vil meget, meget gerne høre, om det er godt!

Brugeravatar
mary jane

#4715 Indlæg af mary jane » 23 dec 2019 12:06

Spiller man ikke bare gwent?

Er en håndfuld timer inde i Pathologic 2, det er godt nok det mest ubærlige spil nogensinde, men på en helt sindssygt gennemført måde. Og så er det nærmest lige så godt skrevet som Disco Elysium, uden at de to spil nødvendigvis minder særligt meget om hinanden.

Brugeravatar
Pete Rock

#4716 Indlæg af Pete Rock » 23 dec 2019 21:55

mary jane skrev:
23 dec 2019 12:06
Spiller man ikke bare gwent?
Oops, det gør man bare. Jeg må indrømme at jeg troede de havde tweaket det noget mere. Altså, det har de, men det fremstår bare som en monster-kompliceret udgave af det almindelig Gwent. Og så er det hammer svært, i hvert fald på den normale sværhedsgrad. Jeg tror lige jeg køber et andet spil jeg kan nyde inden babyen kommer, for Thronebreaker kommer jeg sgu' ikke til at spille meget. Jeg tror ikke jeg ville anbefale det til nogen, medmindre de syntes Gwent er mega, mega fedt.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4717 Indlæg af krea » 24 dec 2019 10:15

naunyn skrev:
20 dec 2019 13:28
Nå, ja. Der er vist en del reddit tråde, om at Pillars of Eternity Switch porten skulle være virkelig dårlig og buggy. Det er værd lige at tjekke op på det!
Tak for heads up på den. Det holder jeg mig fra. Det lover jo ikke så godt for deres Outer Worlds-port til Switch...

Og tak for Final Fantasy-guide. Jeg lurer på XII, men den grafiske stil er bare så grim, jeg har lidt svært ved at forestille mig spille det i længere tid. Lurepasser lidt endnu.

Ang. God of War: jeg synes spillet var for langt. Blev i hvert fald træt af universet og historien inden det sluttede. Tager det ikke 20 timer at gennemføre? Det er da næppe kort?

Witcher 3 fungerer virkelig godt på Switch. Selvfølgelig er der skåret ned for detaljegraden, men der er stadig stemning og følelsen af at være Geralt. Og så kan man starte dlc'et med en level 32-Geralt og selv placere sine point. Smart tænkt. De vidste godt at der ville komme sådan nogle dobbeltdippere som mig. MEN HVORFOR FANDEN ER FROG PRINCE SÅ LATTERLIG SVÆR EN BOSS? Tror jeg har brugt længere tid på den end nogen Dark Souls-boss. Den er jo umulig at såre. Ikke særlig sjov boss at vinde over. Jeg tænkte bare: endelig! Videre!

Men bortset fra det:

Glædelig jul til alle gamer-svingere! Håber I får tid til noget skærmtid væk fra familien. Julen er skærmenes tid.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Pete Rock

#4718 Indlæg af Pete Rock » 25 dec 2019 18:23

krea skrev:
24 dec 2019 10:15
Ang. God of War: jeg synes spillet var for langt. Blev i hvert fald træt af universet og historien inden det sluttede. Tager det ikke 20 timer at gennemføre? Det er da næppe kort?
20 timer virker da rimeligt kort, især for et spil som anmelderne beskrev som virkelig stort? Men som sagt handler min kritik måske mere om hvad spillet gør med sin præmis og sin fantastiske verden, og om den ret primitive historie-fortælling.
krea skrev:
24 dec 2019 10:15
Witcher 3 fungerer virkelig godt på Switch. Selvfølgelig er der skåret ned for detaljegraden, men der er stadig stemning og følelsen af at være Geralt. Og så kan man starte dlc'et med en level 32-Geralt og selv placere sine point. Smart tænkt. De vidste godt at der ville komme sådan nogle dobbeltdippere som mig. MEN HVORFOR FANDEN ER FROG PRINCE SÅ LATTERLIG SVÆR EN BOSS? Tror jeg har brugt længere tid på den end nogen Dark Souls-boss. Den er jo umulig at såre. Ikke særlig sjov boss at vinde over. Jeg tænkte bare: endelig! Videre!
Ja, jeg mener jeg tog tilbage og ledte efter mere gear for at level'e up inden jeg kom forbi den. Jeg må i øvrigt med skam i stemmen indrømme at jeg aldrig kom forbi den sidste boss i Blood and Wine. Jeg nåede frem til ham med et sværd der trængte til at blive repareret og intet ekstra sværd, og så var det sgu' lidt svært på sværeste sværhedsgrad (uh, mit sprog er genialt). Måske er det på tide at starte fra et tidligere save, huske et ekstra sværd, og så endelig få ham nakket. :adore:

Lige nu spiller jeg Spyro The Dragon. Perfekt til julehyggen. Glædelig jul til alle gamer-svingere.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: The skies of love

#4719 Indlæg af Antimatter » 30 dec 2019 01:25

Nogen der har noget at sige om Siralim? Det lyder som pokemon for voksne, og jeg er så klar. Under 4 euro på steam lige nu.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4720 Indlæg af Jallan » 30 dec 2019 07:25

Kender det ikke, men til 4 euro er det måske ikke nogen katastrofe, hvis det ikke falder i din smag, så foreslår du tager chancen! :drinkingcheers:

Fik købt og spillet Resident Evil 2 igår. Det virker godt og tro mod originalen, som ellers på en eller anden crazy måde er et af de eneste Resident Evil spil jeg ikke har spillet. Det er noget af en tilbagevenden til clunky japansk 3rd person controls og langsomt kamera, når man har vænnet sig til moderne controls. Men fedt, at de er så tro mod det der gjorde de tidlige Resident Evil, Silent Hill, Dino Crisis osv fede.

Ellers er jeg også klar på nogle gode Winter Sale anbefalinger.
Med intens hilsen

Jallan

Besvar