De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: The skies of love

Re: De bedste computerspil

#4721 Indlæg af Antimatter » 30 dec 2019 14:55

Kommer der noget fedt til næste år?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4722 Indlæg af Jallan » 30 dec 2019 22:18

Last of us 2 og Cyberpunk da.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan

#4723 Indlæg af Jallan » 03 jan 2020 11:46

Nogen der har erfaring med projector og hvad man skal kigge efter i forhold til Specs? Har ikke behov for alt muligt 4K hejs, men vil gerne have et ok billede og self HD i ordentlig opløsning. Der er så sindssygt mange projektorer og har lidt svært ved at navigere i de tests der dukker op, når man googler "Best gaming projector". Vil selvfølgelig også gerne kunne se film og TV på den, men regner med at det nok kan lade sig gøre, hvis den understøtter gaming.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#4724 Indlæg af Kinky Robot » 03 jan 2020 12:53

Forsinket godt nytår til alle gamerz!

Jeg købte Sekiro i januar udsalget og indtil videre synes jeg, at det er okay. Der mange ting ved det spil som jeg ikke bryder mig om, og jeg synes at det er From Softwares mest weak titel i nyere tid. Stealth systemet er sølle, bossfights er uinspirerende og build er et håbløst grind. Jeg må indrømme, at jeg er ret skuffet. Men kamp systemet er fungere godt, level design er fantastisk, og grafisk ser det rigtig godt ud.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4725 Indlæg af krea » 08 jan 2020 08:39

Kinky Robot skrev:
03 jan 2020 12:53
Jeg købte Sekiro i januar udsalget og indtil videre synes jeg, at det er okay. Der mange ting ved det spil som jeg ikke bryder mig om, og jeg synes at det er From Softwares mest weak titel i nyere tid. Stealth systemet er sølle, bossfights er uinspirerende og build er et håbløst grind. Jeg må indrømme, at jeg er ret skuffet. Men kamp systemet er fungere godt, level design er fantastisk, og grafisk ser det rigtig godt ud.
Det lyder godt nok, sammenholdt med hvad Jallan har skrevet om det, som en lidt frustrerende oplevelse. Tror jeg skal have en PS5 og en alvorlig rabat før jeg gider at bruge tid på det.

Et andet spil som jeg heller ikke tror jeg gider at bruge mere tid på, er Resident Evil 2 Remake. Jeg kan se at mit første save er helt tilbage fra august, og det var først i går jeg fandt den sidste medaljon, kom ud af politistationen og mødte den første boss. Jeg har virkelig svært ved at engagere mig i det og spiller max en time ad gangen, og så går der måneder før jeg sætter mig til det igen. Stemningen er fantastisk, skyggerne, lydene, der er virkelig uhygge, ligeledes er miljøet fedt. Men jeg synes ikke det er særlig sjovt at lege gemmeleg og løbe rundt i korridorerne for at finde en eller anden dims, som skal sættes sammen med en anden dims for at komme videre. Og boss-kampen i går gav mig heller ikke lyst til at prøve igen. Jeg kunne godt regne ud hvad jeg skulle gøre (eller det tror jeg i hvert fald, jeg døde inden det lykkes mig), men det var ikke særlig sjovt at løbe i cirkler for at se om jeg kunne få nok afstand og så forsøge at ramme det rigtige sted.

Hvorfor synes I det er fedt? Er det bare en nostalgi-ting? For så forstår jeg det godt, men så er jeg jo også ude...

Til gengæld er det fedt at rende rundt i The Witcher 3 igen. Jeg håber virkelig at Cyberpunk 2077 formår at skabe lige så levende og stor en verden, bare som sci-fi-storby. Damn, så er jeg klar til at lægge 200 timer. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange bugs der er fra start. Det var en gamebreaker for mig i starten med The Witcher.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Kinky Robot

#4726 Indlæg af Kinky Robot » 08 jan 2020 09:49

krea skrev:
08 jan 2020 08:39
Det lyder godt nok, sammenholdt med hvad Jallan har skrevet om det, som en lidt frustrerende oplevelse. Tror jeg skal have en PS5 og en alvorlig rabat før jeg gider at bruge tid på det.
Nu kan jeg ikke huske hvad Jallans bøf med Sekiro var, men det er virkelig ærgelig, at From Software har truffet så mange dårlige beslutninger mht. game design. Som sagt er kampsystemet, levels, grafik helt fantastisk. Kampsystemet er så sindsygt tight og det er en fornøjelse at eksekverer moves, deathblows og divers special moves. En decideret fryd.
Derfor er det også virkelig en skam, at de har valgt at tilføje nogle helt igennem håbløse gameplay systemer som er så rådne, at det går ud over resten af oplevelsen. Ikke fordi, at det tilføjer en ekstra dimension af udfordring, men fordi det gør spillet mere grind-ish og repetetivt end det kan holde til. Den største synder er Unseen Aid systemet. Et slags terningslag der afgører om du mister halvdelen af dine XP når du dør. Eftersom XP i forvejen er et mega grind da fjender, bosser og mini-bosser giver så sindsygt lidt XP, bliver hele spilprocessen unødvendig lang, for sket ikke at tale om røvkedelig. Specielt senere hen i spillet hvor man skal bruge så sindsygt meget XP for at få nye skills. Det er fanme BS. Og latterligt. Alt sammen afgjort på, ja, held.

Så er der diverse bossfights som ligeledes føles som et grind. Tag f.eks. den 3 store boss man møder, Genichiro. Svær? Ikke specielt. Unødvendig lang og kedeligt fordi man langsomt chipper hans health bar? Ja. Smid 3 phases oven i herligheden, og du har et marathon af en fight som hverken er sjov eller udfordrende. Bare fucking kedelig og langtrukken. Og dette gælder for så mange af bosser i Sekiro. Man skal have tålmodighed som en munk, fordi at det er så råddent kedeligt. Man får slet ikke følelsen af at "YEEEEEES! Endeligt klarede jeg denne absurd syggo boss! Mine skills er mad!!!" men mere "Yaaay....nu kan jeg kommer videre i teksten.". Ikke en særlig fed følelse. De bossfights som så har været sjove, er dem som er virkelig ukonventionelle mht. hvordan From Software normalt designer deres bosses. Tag f.eks. den store slange i dalen. Dette er mere end test af stealth og sneak end en decideret fight. Men det var sjovt, krævede timing og snilde at slippe forbi det bæst. Det sammen gælder de 4 abekatte i illusionernes tempel. En fight der igen handlede mere om taktik, snilde og stealth end brute force og smadder. Og det er sgudda fucking ironisk, at et spil med så godt et kampsystem har de mest lame-ass bossfights, og nogle ret sjove "passive" bossfights hvor kamp ikke er en del af selve fighten.

Det er mine helt store kritikpunkter. Så er der andre ting som det flade stealth system, klaustrofobiske boss arenas, ubrugelige items osv.

Jeg tror, at hvis Sekiro havde haft et år mere i øvelokalet, ville det være et meget bedre spil. Så havde vi måske set nogle bedre fights, gennemtænkte systemer og overall en mere tight oplevelse. Det virker ærligt talt som om, at de har brugt en hulens masse tid på kampsystemt og så tænkt "Great! Ud med lortet!". Som om at de fuldstændigt har glemt at playteste resten af spillets systemer. Trist. Men hey! Godt, at vi stadig har Bloodborne. From Softwares kronjuvel, og denne gernerations bedste action game.
krea skrev:
08 jan 2020 08:39
Hvorfor synes I det er fedt? Er det bare en nostalgi-ting? For så forstår jeg det godt, men så er jeg jo også ude...
Det er selvfølgelig en del af det. Men jeg kunne faktisk godt lide at gå og poke rundt i alverdens krinkelkroge og tage min sweet time. Bossfights, var bestemt ikke noget at skrive hjem om. Men det synes jeg aldrig de har været i RE. Jeg kommer der mest for #stemningen. Og der synes jeg at det leverer 100p.

Brugeravatar
Jallan

#4727 Indlæg af Jallan » 08 jan 2020 11:44

Kinky Robot skrev:
08 jan 2020 09:49
Så er der diverse bossfights som ligeledes føles som et grind. Tag f.eks. den 3 store boss man møder, Genichiro. Svær? Ikke specielt. Unødvendig lang og kedeligt fordi man langsomt chipper hans health bar? Ja. Smid 3 phases oven i herligheden, og du har et marathon af en fight som hverken er sjov eller udfordrende. Bare fucking kedelig og langtrukken. Og dette gælder for så mange af bosser i Sekiro. Man skal have tålmodighed som en munk, fordi at det er så råddent kedeligt. Man får slet ikke følelsen af at "YEEEEEES! Endeligt klarede jeg denne absurd syggo boss! Mine skills er mad!!!" men mere "Yaaay....nu kan jeg kommer videre i teksten.". Ikke en særlig fed følelse. De bossfights som så har været sjove, er dem som er virkelig ukonventionelle mht. hvordan From Software normalt designer deres bosses. Tag f.eks. den store slange i dalen. Dette er mere end test af stealth og sneak end en decideret fight. Men det var sjovt, krævede timing og snilde at slippe forbi det bæst. Det sammen gælder de 4 abekatte i illusionernes tempel. En fight der igen handlede mere om taktik, snilde og stealth end brute force og smadder. Og det er sgudda fucking ironisk, at et spil med så godt et kampsystem har de mest lame-ass bossfights, og nogle ret sjove "passive" bossfights hvor kamp ikke er en del af selve fighten.
Det her var lige netop mit allerstørste problem. Og du er ikke engang nået til de værste endnu, så vidt jeg kan læse mig frem til. Der er nogle bosser, som udover at være en kæmpe grind bare er fuldstændigt absurde. Der er ikke nogen logik i hvornår de foretager hvilke moves og animationerne er latterligt svære at læse. Havde jo en lang rant herinde om Guardian Ape. Den tror jeg ikke du er nået til endnu, vel? Der er sådan en 2-3 bosser af den type i spillet, som vitterlig bare er et kæmpe mareridt.

Jeg har jo simpelthen ikke gennemført spillet, fordi jeg ved den sidste boss bare blev så træt af at grinde kampen at jeg til sidst ikke gad spille spillet længere. Samme problem med, at ok ENDELIG har jeg klare mig gennem fase 2, og det første der sker i fase 3 er så at du bliver one-shottet af et move du har 0% chance for at forudse. Så grinder du dig gennem fase 1 og 2 (hvilket godt kan tage 10-15 minutter per gang), for så endelig at nå til fase 3, hvor du så bliver one-shottet indtil du har lært de første par moves. Det skal du så gøre 10-20 gange indtil du begynder at fatte deres moves og SÅ skal du så klare en urimeligt svær bossfight fra bunden. Det er virkelig helt grotesk.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Kinky Robot

#4728 Indlæg af Kinky Robot » 08 jan 2020 17:12

Jeg er ved at fighte Great Shinobi Owl, jeg er på mit 4 forsøg, men jeg kan allerede mærke, at der ikke er noget nyt under solen. Så hvis du ligger inde med en god cheese taktik så kom med den.

Mht. Guardian Ape/Headless Ape gjorde jeg næste det samme som dig. Buff med Ako’s Sugar, spænde rundt Naruro style, og slashe derudaf indtil det lykkedes. Det tog mig lidt under en time. Lame. Helt ærligt...hvad fanden har de tænkt da de designede de her bosser. Det er som om at de er lavet til speedrunners og giga nerds.

Brugeravatar
Jallan

#4729 Indlæg af Jallan » 08 jan 2020 17:20

Jep, Owl er en også top 3 værste bosser i spillet.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Kinky Robot

#4730 Indlæg af Kinky Robot » 08 jan 2020 17:26

Jallan skrev:
08 jan 2020 17:20
Jep, Owl er en også top 3 værste bosser i spillet.
Ja, det kan jeg fornemme. Give me dat’ cheese.

Vi må da håbe, at The Elden Ring er bedre. Eller, bedre bedre/sjovere bosses :boxing:

Besvar