De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: De bedste computerspil

#4731 Indlæg af krea » 09 jan 2020 08:36

Kinky Robot skrev:
08 jan 2020 09:49
krea skrev:
08 jan 2020 08:39
Hvorfor synes I det er fedt? Er det bare en nostalgi-ting? For så forstår jeg det godt, men så er jeg jo også ude...
Det er selvfølgelig en del af det. Men jeg kunne faktisk godt lide at gå og poke rundt i alverdens krinkelkroge og tage min sweet time. Bossfights, var bestemt ikke noget at skrive hjem om. Men det synes jeg aldrig de har været i RE. Jeg kommer der mest for #stemningen. Og der synes jeg at det leverer 100p.
Der er bestemt stemning. Synes virkelig skygge-effekterne og reallydene er fantastiske. Derfor ærgrer det mig også at gameplay ikke er bedre. Måske skulle jeg bare få spillet Mass Effect 3 i stedet for.

Apropos space opera, så glæder jeg mig til Legos Skywalker Saga. Spillede lidt af Lego Star Wars - The Complete Saga, som var godt, men lidt for sært at de havde valgt at køre en børnevenlig stum udgave. Derfor tror jeg det bliver godt med ni helt nye spil, hvor sagaen bliver samlet, MED replikker. Og så udkommer den til Switch hvor den ifølge rapporter skulle køre som en drøm.

En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4732 Indlæg af Jallan » 09 jan 2020 08:58

Kinky Robot skrev:
08 jan 2020 17:26
Jallan skrev:
08 jan 2020 17:20
Jep, Owl er en også top 3 værste bosser i spillet.
Ja, det kan jeg fornemme. Give me dat’ cheese.

Vi må da håbe, at The Elden Ring er bedre. Eller, bedre bedre/sjovere bosses :boxing:
Havde dog ikke helt samme problem med XP grind som dig. For mig var Sekiro ikke rigtig et spil der handlede om character building, så bemærkede ikke rigtig tempoet jeg levelede op i. Unseen Aid betragtede jeg lidt som en luksus mere end et benspænd i forhold til Dark Souls :lol:

Men det der virkelig bar spillet for mig var combat, som også er det du roser. Og for det alene synes jeg man skal spille det. Når man først fatter det, så føles det satme godt nok fedt, når man lige lander den perfekte parade og et death blow. Og stealth fungerer da super? Rimelig standard, men fint. Boss designet er klart ekstremt meget dårligere end standardfjenderne.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
krea

#4733 Indlæg af krea » 10 jan 2020 07:41

krea skrev:
16 jan 2016 21:24
Inspireret af Jonas' kæreste har jeg endelig fået spillet Mass Effect 2 færdig.

Historien er slet ikke så god som i 1'eren. Jeg elsker al den intriger og kamp om magten mellem racerne i senatsrådet. Det virker utroværdigt at Shepard (lamt symbolnavn) så hurtigt accepterer at han arbejder for Cerberus. Og så forstår jeg ikke inførslen af begrænset ammo. Forklaringen i 1'eren var glimrende, og man kommer alligevel aldrig rigtig i problemer. I hvert fald ikke på normal mode.

Til gengæld er en hel del forbedret. Missionerne er langt mere varierede, især loyalitets-missionerne er ret spændende. Desuden er karaktererne også langt mere interessante. Jeg FØLTE virkelig noget for dem hver især. Thane er en irriterende whiner, mens Jack og Grunt er herligt afvigende. Den afsluttende bosskamp var lidt lam og for nem ift 1'erens, men man følte da at man havde reddet universet endnu engang. Kort sagt: Bedre gameplay, dårligere historie.
Shit, det er simpelthen fire år siden jeg gennemførte Mass Effect 2. Hvorfor har jeg dog ventet så længe på at spille 3'eren? Nu kan jeg jo ikke huske hvem der overlevede selvmordsmissionen. Da jeg overførte mit save fra 2'eren fik jeg en kort recap, hvor der stod at jeg IKKE FORFØRTE NOGEN i 2'eren! Hvad fanden tænkte jeg på? Jeg var ellers single dengang. Weird.

Men hold kæft, hvor er det fedt at se Shepard igen. Jeg har savnet Mass Effect-universet, kan jeg godt mærke. Det er helt vildt fedt at høre folk brokke sig over The Council, det er fedt at se Reapers smadre Jorden (nej, nej, det er selvfølgelig ikke fedt), det er især fedt at være i kamp og bruge de forskellige karakterers evner igen, hey, det er endda fedt at se de gode, gamle, grå, industrielle, kliniske interiører igen copypastet i en uendelighed.

Og så er jeg vild ham den nye karakter James. Først virkede han lidt som en spade, men så lavede han lige en kamikaze-manøvre, og nu har jeg lyst til at snave ham i gulvet. Jeg håber fandeme Grunt og Jack dukker op også.

Den spilserie er konge, og jeg skammer mig over at have spildt tid på alle mulige lortespil, når jeg kunne have gennemført hele serien to gange nu. Jeg ved godt slutningen skulle være dårlig, men lige nu er det helt perfekt at være tilbage for at redde universet fra the Reapers.

Desuden har jeg downloadet en eller anden extended cut som er en udvidet slutning for serien. Ved ikke om den retter op på den legendarisk dårlige slutning?

Brugeravatar
Poste

#4734 Indlæg af Poste » 10 jan 2020 08:16

krea skrev:
10 jan 2020 07:41
Shit, det er simpelthen fire år siden jeg gennemførte Mass Effect 2. Hvorfor har jeg dog ventet så længe på at spille 3'eren? Nu kan jeg jo ikke huske hvem der overlevede selvmordsmissionen. Da jeg overførte mit save fra 2'eren fik jeg en kort recap, hvor der stod at jeg IKKE FORFØRTE NOGEN i 2'eren! Hvad fanden tænkte jeg på? Jeg var ellers single dengang. Weird.

Men hold kæft, hvor er det fedt at se Shepard igen. Jeg har savnet Mass Effect-universet, kan jeg godt mærke. Det er helt vildt fedt at høre folk brokke sig over The Council, det er fedt at se Reapers smadre Jorden (nej, nej, det er selvfølgelig ikke fedt), det er især fedt at være i kamp og bruge de forskellige karakterers evner igen, hey, det er endda fedt at se de gode, gamle, grå, industrielle, kliniske interiører igen copypastet i en uendelighed.

Og så er jeg vild ham den nye karakter James. Først virkede han lidt som en spade, men så lavede han lige en kamikaze-manøvre, og nu har jeg lyst til at snave ham i gulvet. Jeg håber fandeme Grunt og Jack dukker op også.

Den spilserie er konge, og jeg skammer mig over at have spildt tid på alle mulige lortespil, når jeg kunne have gennemført hele serien to gange nu. Jeg ved godt slutningen skulle være dårlig, men lige nu er det helt perfekt at være tilbage for at redde universet fra the Reapers.

Desuden har jeg downloadet en eller anden extended cut som er en udvidet slutning for serien. Ved ikke om den retter op på den legendarisk dårlige slutning?
ME-spillene var virkelig konge. Jeg havde selv massiv optur over alle gensynene, billige som ikke, i ME:3 i sin tid :drinkingcheers:

Med hensyn til extended cut, kan jeg slet ikke huske det oprindelige cut, jeg spillede selv extended, og det forekom mig super udmærket!

Til gengæld er der vist ingen grund til at kaste sig over Andromeda hehe

Brugeravatar
Jallan

#4735 Indlæg af Jallan » 10 jan 2020 08:32

Jeg kom faktisk aldrig igennem ME3. Jeg nåede at spille en halv time, men mistede interessen da jeg opdagede jeg kunne lave et rullefald. Måske jeg burde samle det op igen.

Jeg har lige gennemført Last of Us: Remastered på Survivor for at forberede mig på Last of US 2. Har ikke spillet det siden det udkom for 6 ( :shock:) år siden. Hold kæft, hvor er det bare et konge spil. Forstår stadig ikke hvorfor så mange synes det er uhyggeligt. Det er så inddelt i "nu snakker vi", "nu kommer der fjender" sektioner, at jeg aldrig er på tæerne. Sammenlignet med sådan noget som Resident Evil 7 og 2 remastered er det jo en walk in the park. Men virkelig en stærk historie. Gameplay er stadig bare sådan solidt, men virkelig båret af hvor gennemført det er. Glæder mig helt vildt til at spille 2'eren nu. Det er også vildt, hvor meget de får ud af så få fjendetyper.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Poste

#4736 Indlæg af Poste » 10 jan 2020 08:46

Jallan skrev:
10 jan 2020 08:32
Jeg kom faktisk aldrig igennem ME3. Jeg nåede at spille en halv time, men mistede interessen da jeg opdagede jeg kunne lave et rullefald. Måske jeg burde samle det op igen.
:lol:
Jallan skrev:
Jeg har lige gennemført Last of Us: Remastered på Survivor for at forberede mig på Last of US 2. Har ikke spillet det siden det udkom for 6 ( :shock:) år siden. Hold kæft, hvor er det bare et konge spil. Forstår stadig ikke hvorfor så mange synes det er uhyggeligt. Det er så inddelt i "nu snakker vi", "nu kommer der fjender" sektioner, at jeg aldrig er på tæerne. Sammenlignet med sådan noget som Resident Evil 7 og 2 remastered er det jo en walk in the park. Men virkelig en stærk historie. Gameplay er stadig bare sådan solidt, men virkelig båret af hvor gennemført det er. Glæder mig helt vildt til at spille 2'eren nu. Det er også vildt, hvor meget de får ud af så få fjendetyper.
Jeg glæder mig kraftedeme også til Last of Us 2. Noget, jeg især havde kanon optur over i sin tid, var, hvordan gameplay og tematik hang sammen (i mangel af bedre ord) – ressourceknaphed og crafting – hvordan man lige nøjagtig havde søm nok til at peppe sit bat for eksempel. Vil dog indvende (det er mulig, jeg misforstår dig), at der vel ikke er noget i vejen for, at cutscenes, hvormed der 'ikke kommer fjender', kan være uhyggelige, uanset om man selv skal agere (og selv om samme agens selvfølgelig kan forstærke uhyggen). Jeg tror ikke, jeg selv fandt LoU uhyggeligt heller.

Brugeravatar
krea

#4737 Indlæg af krea » 10 jan 2020 10:43

Poste skrev:
10 jan 2020 08:46
Jallan skrev:
x2 Kunne man ikke rullefalde i 2'eren? Bruger det ikke til så meget. Men jeg spiller også infiltrator som i 2'eren og cloaker derfor, løber op bag modstanderen og giver dem en ordentlig lussing.
Poste skrev:
Jallan skrev:
Jeg glæder mig kraftedeme også til Last of Us 2. Noget, jeg især havde kanon optur over i sin tid, var, hvordan gameplay og tematik hang sammen (i mangel af bedre ord) – ressourceknaphed og crafting – hvordan man lige nøjagtig havde søm nok til at peppe sit bat for eksempel. Vil dog indvende (det er mulig, jeg misforstår dig), at der vel ikke er noget i vejen for, at cutscenes, hvormed der 'ikke kommer fjender', kan være uhyggelige, uanset om man selv skal agere (og selv om samme agens selvfølgelig kan forstærke uhyggen). Jeg tror ikke, jeg selv fandt LoU uhyggeligt heller.
De der clickers, synes jeg, var uhyggelige. Når man sneg sig gennem et minefelt af dem og vidste hvis man kom til at støje, så ville de komme med 120 i timen. Det var ubehageligt. Derudover var det ikke uhyggeligt. Glæder mig sgu også til 2'eren og vil se om jeg kan nå at spille 1'eren i remastered udgave når jeg er færdig med Mass Effect.

Brugeravatar
krea

#4738 Indlæg af krea » 10 jan 2020 11:06

Kinky Robot skrev:
18 dec 2019 10:51
Bethesda udgiver de nye Sigil maps til D00M på Switch som er designet er giga kongen John Romero himself. Gratis! Ses demon bitches

Billede
Og de er så online nu. I går aftes tror jeg, for der kunne jeg se at Doom var blevet opdateret på min Switch.

Brugeravatar
Jallan

#4739 Indlæg af Jallan » 10 jan 2020 13:50

Poste skrev:
Jallan skrev:
Jallan skrev:
Synes ikke det er uhyggeligt, hvis jeg ved at jeg ikke er i fare. Alt I Last of Us fortæller mig, hvornår der kommer fjender, og jeg kan stort set se dem med det samme. Settingen ændrer sig, lyden ændrer sig, level designet ændrer sig osv. Det der er så latterligt uhyggeligt ved fx Resident Evil 7 er den der følelse af at du er lukket inde og ikke kan slippe væk, og at der kan vente en udødelig hill-billy med en økse rundt om hvert hjørne. Der er ofte lydkilder man ikke ved hvad er, så man er konstant på tæerne. Clickers er self sygt klamme og veldesignede fjender (virkelig fedt lyddesign), men det er jo ikke uhyggeligt, når spillet på alle måder fortæller mig: "SÅ, nu skal du være forberedt, her kommer en clicker", og så kan jeg høre dem med det samme, og som regel også se dem.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan

#4740 Indlæg af Jallan » 10 jan 2020 13:53

En designting jeg synes var latterlig på Survivor var, at det virkede som om at algoritmen rimelig meget regnede ud hvad jeg manglede og lod fjenderne lave drops baseret på det. Jeg blev ikke belønnet for stort set ikke at affyre skud i hele min playthrough, fordi fjenderne aldrig droppede nogen skud, hvilket så betød at jeg ikke kunne bruge skud, fordi jeg gerne ville have en fuld shotgun, når jeg løb på en bloater eller hvad de hedder. Det brød lidt min immersion, når jeg så kunne se, at de gange hvor jeg blev tvunget til at pløkke, droppede fjenderne næsten altid ammo. Ville da være meget federe, hvis de droppede ammo uanset hvad, så man blev belønnet for at spille stealth fx i første halvdel af spillet, og så kunne være mere shotgun karl i sidste halvdel.
Med intens hilsen

Jallan

Besvar