De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

Re: De bedste computerspil

#4781 Indlæg af kasper kål » 24 feb 2020 15:46

https://news.xbox.com/en-us/2020/02/24/ ... on-gaming/

Meget tyder efterhånden på at den kommende Xbox vil have et (lille) teknisk forspring i forhold til PS5. Ikke at det i praksis kommer til at betyde så meget.

Et andet spørgsmål er om det store Corona-cirkus, kommer til at have indvirkning på lanceringer af de nye konsoller.

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#4782 Indlæg af Half_Noise » 26 feb 2020 18:45

Den seneste tid har jeg brugt på at komme igennem først Bloodborne og dernæst Nioh, og det var ret klasse at spille begge. Bloodborne er der vist sagt nok om, og jeg stemmer i. Lidt ærgerligt hvor mange bossfights der minder om hinanden, men så længe det er en god bossfight går det nok.

Nioh startede ret svært, hvor specielt Hiro-Enma var hård, men sluttede som et spil hvor jeg kunne sove igennem de fleste bossfights. Det er latterligt hvor stærkt Onmyo er deri, og så kombinerede jeg det med Low/High spyd, alt efter hvor hurtig min modstander er. Mange gode fights og fedt kampsystem, som virkelig stråler når man går ærligt til det. Onmyo ændrer spillets dynamik fuldstændigt. Sloth Talisman er grotesk, samme med Weakness og Flying Swords.

Nu er jeg hoppet på MHW:Iceborne, var det noget med at Jallan også var gået i gang? Det er godt nok fedt at være tilbage. Sjovt som man kan være glad for kampsystem i både BB og Nioh, indtil man samler Monster Hunter op igen. Jeg elsker fandeme det kampsystem. Vægten, præcisionen og dynamikken. Alt det der gør Soulsborne fedt, bare lidt dybere, lidt mere krævende. Efter ikke at have spillet i et lille års tid var jeg i tvivl om hvordan jeg ville klare mig, men efter 5 minutter på Elder Recess fik Nergigante hammeren at føle. Over 3U, 4U, Generations og World har jeg nok en 12-1300 timer, men jeg havde ikke regnet med at muskelhukommelsen slog så godt til.

Jeg glæder mig til at smide 200timer mere i World og grinde mig op til de helt syge hamre, de helt syge lancer og så tror jeg at det er på tide at lære at spille først bue og dernæst bowgun.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4783 Indlæg af Jallan » 26 feb 2020 18:53

Spillede tutorial, men så opdagede jeg hvor konge det nye Magic sæt var :problem:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#4784 Indlæg af Half_Noise » 26 feb 2020 19:03

Klart nok, det har også for vane at stjæle tid her, selvom jeg holder mig mest til constructed. Jeg tror dog virkelig du vil kunne lide Monster Hunter, hvis du kommer ordentligt ind i det, hvilket er notorisk besværligt, men samtidigt så nemt i World, som det nogensinde har været.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: The skies of love

#4785 Indlæg af Antimatter » 27 feb 2020 19:44

Første screenshots fra Baldur's Gate 3 er blevet lækket PogChamp

https://imgur.com/a/h6KujfN?fbclid=IwAR ... JDoAalWwtU
From the Indies to the Andes in his undies, and he never took a shave except on mondays.

Brugeravatar
Poste

#4786 Indlæg af Poste » 02 mar 2020 12:07

Denne nyhed hører vel egentlig til ovre i tv-tråden, men jeg har ikke set serien; i alle tilfælde, Kim Fucking Bodnia er blevet castet til at spille Vesemir i anden sæson af The Witcher.

Kim Bodnia
Billede

Vesemir (in-game)
Billede

Hæhæhæ.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4787 Indlæg af Jallan » 02 mar 2020 12:49

Stærkt. Er der nogen der har hørt om A Plague Tale: Innocence? Jeg faldt over det på Steam, og det ser egentlig ret fedt ud trods den håbløse titel. Gode anmeldelser all over, men det er sådan et spil jeg ikke helt stoler på er fedt, før jeg hører det fra nogen jeg stoler på.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#4788 Indlæg af Mr. Bungle » 02 mar 2020 13:15

Har ikke selv spillet det, men det er helt sikkert også mit indtryk, at #detkannoget.

Selv spiller jeg for tiden Bloodstained: Ritual of the Night på PS4, når jeg ikke forsøger mig med runs på Very Hard (to boss-celler) i Dead Cells. DC er suverænt mit mest spillede spil på Switch, og det er en bittersød fornemmelse, fordi det særligt på de sværere grader kan mærkes, at det ikke kører ved en låst FPS med meget action på skærmen – det gør det endnu sværere at navigere elegant i, og jeg tænker, at jeg med min nuværende spilletid ville være nået længere, hvis jeg fx havde spillet det på Playstation :sad:
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#4789 Indlæg af krea » 02 mar 2020 13:49

Jallan skrev:
02 mar 2020 12:49
Er der nogen der har hørt om A Plague Tale: Innocence? Jeg faldt over det på Steam, og det ser egentlig ret fedt ud trods den håbløse titel. Gode anmeldelser all over, men det er sådan et spil jeg ikke helt stoler på er fedt, før jeg hører det fra nogen jeg stoler på.
Jeg har det på min ønskeliste, og det er på tilbud nu til 159 til Playstation, men jeg prøver at lade være med at købe nye spil og i stedet spille nogle af de 500 spil, jeg har på diverse platforme.

Men vil meget gerne høre dit indtryk hvis du kaster dig ud i det. Synes nemlig også det lyder fedt. Især den meget snævre kontekst. Sådan en god, fokuseret middelalder-oplevelse. Det er sikkert også sådan et der kunne ende som et PS Plus-spil og så har man det pludselig gratis før man alligevel ville være kommet i gang.

Pt. spiller jeg Dirt 2.0, Mass Effect 3 og Dark Souls (er kommet til legendariske Ornstein & Smough og har ingen anelse om hvordan jeg skal komme forbi dem).
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
mary jane

#4790 Indlæg af mary jane » 02 mar 2020 13:56

Jallan, hvis du vil spille pest.

Besvar