De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: De bedste computerspil

#5221 Indlæg af Mr. Bungle » 21 sep 2020 16:10

Så jeg skal købe en Xbox eller en PC, hvis jeg vil være betatester på Bethesdas 1.0-udgivelser fremover? Noteret.

Mere alvorligt, så er det selvfølgelig en spændende udvikling. Er ikke personligt særligt investeret i størstedelen af ZeniMax' IP, men det er i hvert fald et interessant – og sikkert også nødvendigt – træk fra Microsofts side. Lidt sjovt er det også, at MS nu kommer til at stå som udgiver af to tidsbegrænset eksklusive titler til PS5.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#5222 Indlæg af kasper kål » 21 sep 2020 16:34

Det var et 100p nødvendigt træk. Nu har de mere eller mere udlignet på eksklusiverne, og Game Pass (som er MS' altoverskyggende fokus i denne generation) står endnu stærkere.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#5223 Indlæg af kasper kål » 21 sep 2020 17:17

Og Obsidian og Bethesda er nu under samme tag - Fall Out New Vegas 2 :ugeek:

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#5224 Indlæg af krea » 22 sep 2020 12:03

Mr. Bungle skrev:
21 sep 2020 16:10
Er ikke personligt særligt investeret i størstedelen af ZeniMax' IP, men det er i hvert fald et interessant – og sikkert også nødvendigt – træk fra Microsofts side.
Jeg husker dig da som en der har spillet en hel del Elder Scrolls? Jeg er i hvert fald investeret, og samtidig med at jeg er imponeret over Microsofts klunker (og pengepung), så er jeg også irriteret over at jeg skal vente ca. 2 år efter udgivelse til jeg kan spille Starfield/Elder Scrolls 6/Fallout 5. Med mindre jeg køber en Xbox SS. For jeg er ret overbevist om at de fleste exclusives bliver tidsbegrænsede fremover. Horizon Zero Dawns udgivelse på PC er vist en god indikator. Cuphead en anden. Ellers må jeg jo bare spille Starfield på min Switch Pro.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Mr. Bungle

#5225 Indlæg af Mr. Bungle » 22 sep 2020 12:13

krea skrev:
22 sep 2020 12:03
Mr. Bungle skrev:
Er ikke personligt særligt investeret i størstedelen af ZeniMax' IP, men det er i hvert fald et interessant – og sikkert også nødvendigt – træk fra Microsofts side.
Jeg husker dig da som en der har spillet en hel del Elder Scrolls? Jeg er i hvert fald investeret, og samtidig med at jeg er imponeret over Microsofts klunker (og pengepung), så er jeg også irriteret over at jeg skal vente ca. 2 år efter udgivelse til jeg kan spille Starfield/Elder Scrolls 6/Fallout 5. Med mindre jeg køber en Xbox SS. For jeg er ret overbevist om at de fleste exclusives bliver tidsbegrænsede fremover. Horizon Zero Dawns udgivelse på PC er vist en god indikator. Cuphead en anden. Ellers må jeg jo bare spille Starfield på min Switch Pro.
Nah, altså, jeg spillede da lidt Oblivion* og endnu mindre Morrowind, men Skyrim nåede jeg aldrig ret langt i, og Fallout er stadig fedest i 2D...

Det er svært ikke at lyde som en total PS-fanboy, men opkøbet ændrer ikke det store for mig personligt sådan pt, og jeg synes ikke entydigt godt om den der stigende monopolisering og idéen om "computerspillenes Netflix". Der er selvfølgelig helt klart en risiko for, at jeg sidder misundelig tilbage, hvis ZeniMax annoncerer en masse ikke-janky eksklusive titler til Xbox, men så må jeg jo bare købe sådan én også – eller en gaming PC.

*Brugte mere tid på at kigge på Jallan spille det, end jeg brugte på selv at gøre det samme.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#5226 Indlæg af kasper kål » 22 sep 2020 13:04

Du kan også bare købe en billig android tv-boks og streame game pass

Brugeravatar
Mr. Bungle

#5227 Indlæg af Mr. Bungle » 22 sep 2020 13:31

Også en mulighed – så længe jeg bare konsumerer!

Brugeravatar
krea

#5228 Indlæg af krea » 23 sep 2020 16:15

Mr. Bungle skrev:
22 sep 2020 12:13
krea skrev:
22 sep 2020 12:03
Mr. Bungle skrev:
Nah, altså, jeg spillede da lidt Oblivion* og endnu mindre Morrowind, men Skyrim nåede jeg aldrig ret langt i, og Fallout er stadig fedest i 2D...

Det er svært ikke at lyde som en total PS-fanboy, men opkøbet ændrer ikke det store for mig personligt sådan pt, og jeg synes ikke entydigt godt om den der stigende monopolisering og idéen om "computerspillenes Netflix". Der er selvfølgelig helt klart en risiko for, at jeg sidder misundelig tilbage, hvis ZeniMax annoncerer en masse ikke-janky eksklusive titler til Xbox, men så må jeg jo bare købe sådan én også – eller en gaming PC.

*Brugte mere tid på at kigge på Jallan spille det, end jeg brugte på selv at gøre det samme.
Ok, jeg havde bare indtryk af at du smed ret mange timer i Skyrim, da du boede i min lejlighed, og havde smidt mange timer i de foregående.

Og nu kommer jeg til at lyde som en krakiler, men de første to Fallout-spil er vel teknisk set også 3D? Isometrisk opfatter jeg da som et forsøg på 3D, måske er det et tidligt eksempel på 2,5D. Men jeg kan nu godt lide fornemmelsen af rent faktisk at gå rundt i et nukleart ødeland frem for at sidde som en gud og kigge ned på verdenen. Jeg føler mig mere truet og udsat, når jeg er placeret direkte i verdenen frem for at have den på afstand.

Og de eneste titler fra ZeniMax, der er janky, er vel kun Bethesdas egne produktioner. Har kun haft gode oplevelser med Wolfenstein, Doom og Dishonored. Ingen jank dér. Har heller ikke hørt om det.

Men jeg støtter 100% op om at være imod computerspillenes Netflix. Mit store problem med Gamepass og lignende modeller er også at jeg sjældent spiller de store spil færdige fra ende til anden. På et eller andet tidspunkt bliver jeg træt af deres spilverdener og systemer og spiller noget andet, men så får jeg tit lyst til at vende tilbage og færdiggøre spillet et halvt eller helt år efter. Men dér er det jo ikke sikkert at spillet stadig ligger på servicen. Og hvad sker der så med mit save?

Streaming fungerer glimrende til film, serier og musik fordi man jo ofte færdiggører inden for relativt kort tid og ikke har brug for at gemme sin proces. Det har man i høj grad i spil, især de store blockbustere, så dér har jeg brug for at "eje" spillene i det omfang jeg nu engang gør hvis jeg køber det på PS Store og har mit save-game i skyen. Man er jo stadig afhængig af udbydernes servere.

I øvrigt er Hades totalt boss. Virkelig fedt gameplay-loop. Tror jeg er ved at brænde varm på skjoldet, men kan også godt lide spyddet.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#5229 Indlæg af kasper kål » 23 sep 2020 16:46

De er 2D i den forstand at grafikken er sprites og ikke 3D-objekter.

Som gamer-rockist er jeg selvfølgelig også principielt imod spil-som-service-modellen, men det er lidt svært at være i mod Game Pass synes jeg. Dels fordi Microsoft alt andet lige kører den gode stil overfor deres kunder i disse år, dels fordi det er et overvældende godt tilbud til en gængse gamer, og dels fordi det - efter hvad man hører - er positivt for udviklerne.

Brugeravatar
krea

#5230 Indlæg af krea » 24 sep 2020 11:52

kasper kål skrev:
23 sep 2020 16:46
De er 2D i den forstand at grafikken er sprites og ikke 3D-objekter.
Ah, ok, jeg tænkte spatialt, ikke teknisk.

Besvar