Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mr Hands

Re: Dokumentar-tråden

#551 Indlæg af Mr Hands » 14 jan 2020 11:29

Kongen af Danmark skrev:
14 jan 2020 10:02
Mr Hands skrev:
10 okt 2019 18:16
De er allesammen nogle hvide cissvin, og så er det på plads. Så er der også en enkelt som er "very little fat"

Jeg er altså stor fan af det her Konfront halløj, altid god gak

https://konfront.dk/we-have-nothing-to- ... fat-front/
Altså, lige her er de da ok nuancerede?

De gør da klart at de ikke har noget imod de mennesker, der er med, og at de egentlig mener at filmen vil gøre en positiv forskel. De er bare sure over at de bruger deres navn (og vel lidt at deres svenske afdeling tilsyneladende er blevet droppet efter et års samarbejde, men ingen ved selvfølgelig hvad der ligger i den historie).
Og alle organisationer ville vel have behov for lige at melde ud, at nogle, der har lavet et eller andet med samme navn, altså ikke har noget med organisationen at gøre.

At mit personlige indtryk så i øvrigt er at fat activism er lidt et sidespor, det er en helt anden historie.

Det hele er positionering med de folk, hele tiden. Jeg ser ingen nuancer.

Den her: "We could of course argue that the protagonists could have given up their space in solidarity with people who are not white, have other gender variations, are more fat and so on. However, we have already seen how the most radical queers got cut out of the film." Er da en løftet pegefinger til de kvinder som medvirker i den film, selvom de prøver at dække sig godt ind. Skod opførsel. Hvem er denne kraftigt overvægtige handikappede sorte queer i kørestol, som ikke må være med? "Radical queers" er blot et andet ord for pisse irriterende mennesker som vil bestemmer hvordan filmskaberne laver og vinkler deres film, også efter et forsøg på samarbejder er ophørt.

Og at Fed Front skulle have noget i klemme over navnet kan jeg ingen medlidehed have med, hele den "tykhedsaktivisme" er paralelimport fra united bluff, ligesom alt det andet fra den fløj, så originaliteten er røget for længst. Det er copy-paste googletranslate aktivisme som filmskaberne så copy-paster deres filmtitel fra.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#552 Indlæg af Kongen af Danmark » 14 jan 2020 11:34

Jeg kan virkelig slet ikke se hvordan det skulle være et angreb på de medvirkende personer? Jeg kan sagtens se at de siger at de ville have lavet en anden film (og at deres imaginære film selvfølgelig ville have været zygt meget federe og mere inklusiv), men det citerede kan vel allerhøjst være en kritik af castingen og vel ikke af de medvirkende personer?

Og anden linje af manchetteksten er jo "we find the four persons in the film absolutely amazing", så ja, jeg synes da egentlig de har dækket sig temmelig godt ind, hvis deres virkelige mening er at de bare er nogle cissvin :D
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
Mr Hands

#553 Indlæg af Mr Hands » 14 jan 2020 12:08

Kongen af Danmark skrev:
14 jan 2020 11:34
Jeg kan virkelig slet ikke se hvordan det skulle være et angreb på de medvirkende personer? Jeg kan sagtens se at de siger at de ville have lavet en anden film (og at deres imaginære film selvfølgelig ville have været zygt meget federe og mere inklusiv), men det citerede kan vel allerhøjst være en kritik af castingen og vel ikke af de medvirkende personer?

Og anden linje af manchetteksten er jo "we find the four persons in the film absolutely amazing", så ja, jeg synes da egentlig de har dækket sig temmelig godt ind, hvis deres virkelige mening er at de bare er nogle cissvin :D
Jeg læser "the protagonists could have given up their space" som direkte henvendt til de medvirkende. Heldivis er det kun noget de could ha' gjort, hehe. Revolveren blev i bæltet forstås. Men ja, derfor er den senere lovprisning så uhyggelig, de er bare amazing, men men, de kunne jo godt lige ha' tænkt over hvilken hvid tykhedsudskammende (for nu at blive i googletranslate land) cislortefilm de deltog i. Konfront for life

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#554 Indlæg af Kongen af Danmark » 14 jan 2020 13:28

Jaeh, joeh. Sådan læser jeg det nu ikke. Jeg synes de virker oprigtige i fht. ikke at have nogen "ill will" overfor de medvirkende.
Jeg havde faktisk håbet på lidt mere whackness og er generelt skuffet over at de ikke kunne svinge sig op til at være lidt mere skøre.

Men det her citat synes jeg måske til gengæld rammer lidt ned i, hvorfor jeg ikke lige render ud og bliver fedmeaktivist: "There has been a very long fight for spreading the message that health and fatness are not mutually exclusive". Fordi, altså, det er nok ikke en kamp man bør kæmpe, for det er jo sådan set usundt at være fed.
Man skal selvfølgelig opføre sig ordentligt overfor tykke mennesker og jeg giver ikke meget for folk der gemmer sig bag "men det er jo usundt" som retfærdiggørelse for at opføre sig dårligt overfor andre.
Man skal oplagt have lov til at være usund og stadig blive behandlet ordentligt, men derfra og så til at sige at det ikke er usundt, der synes jeg der er et stykke vej. Men det er nok en anden snak.
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#555 Indlæg af tårer » 28 apr 2020 22:16

Lad mig vide hvad I synes. :drinkingcheers:
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#556 Indlæg af kasper kål » 30 apr 2020 18:35

Billede

Kan ses gratis fra i morgen og weekenden ud her https://www.raindance.org/the-filmmaker-sessions/

H/T Bongorama musik

Brugeravatar
Frcaheal

#557 Indlæg af Frcaheal » 02 maj 2020 22:57

Fedt tip. Har bare lyst til at hænge ud i Skotland i 1989 nu efter at have set den. Måske knapt så fedt, at jeg ville være 1 år gammel i så fald, men man kan vel kalde det en god start.
God hvid jul til alle(!)

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#558 Indlæg af yossarian » 04 maj 2020 12:21

Uden undertekster er det altså virkelig svært at følge med. :lol:
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#559 Indlæg af Jensth » 04 maj 2020 16:27

tårer skrev:
28 apr 2020 22:16

Lad mig vide hvad I synes. :drinkingcheers:
Jeg synes den er aldeles fremragende! Budskabet er desværre ikke noget nyt for dem der baserer deres verdensopfattelse på videnskab og logik. Desværre har de fleste mennesker en enorm trang til at følge narrativer og illusioner, som vores industrielle/finansielle overlords udnytter.

Det mest tragiske paradoks ved menneskeheden, er at de folk som lader til at handle mest rationelt og fornuftsbetonet, er dem der endnu ikke har tilsluttet sig vesten og vores selvproklamerede "oplyste" civilisation, som amazonas-stammen i videoen.

Jeg har på det seneste tænkt meget over hvad civilisation er for noget, og det er jo grundlæggende en neurotisk angst for uvished og lidelse. Jeg har fået lyst til at læse Freuds "Das unbehagen in der Kultur". Vi kan skovle nok så meget forbrug, vækst osv. ned i neuroticismens sorte hul. Det mættes aldrig. Løsningen på vores problem er simpelthen at acceptere lidelse, og søge lindring i spirituelle forklaringsmodeller, som mennesket har gjort altid. Som det generelle concept der findes i alle oprindelige kulturer; at forfædrene lever videre i alt omkring os, og vi derfor skal behandle det med respekt og ydmyghed. "Oplysningen" har tydeligvis fejlet i frisætte os fra angsten.

Jeg har aldrig haft mindre lyst til at avle afkom.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#560 Indlæg af tårer » 04 maj 2020 21:50

Tak for dine tanker, Jensth :thumbup:

Jeg synes den er godt lavet, men ærgerligt at den ikke holder 100%, f.eks. når den den angriber Bill McKibben (https://350.org/response-planet-of-the- ... ocumentary)

Det er nogle dybe tanker, du gør dig. Jeg kan næsten ikke følge med.

Men jeg synes, det lyder som om, at der gemmer sig en sej anarko-primitivist indeni dig! :rockout:
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Besvar