Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: Dokumentar-tråden

#561 Indlæg af Jensth » 04 maj 2020 22:15

tårer skrev:
04 maj 2020 21:50
Det er nogle dybe tanker, du gør dig. Jeg kan næsten ikke følge med.

Men jeg synes, det lyder som om, at der gemmer sig en sej anarko-primitivist indeni dig! :rockout:
Skønt med et sarkasmedryppende svar. Ellers ville det ikke være svingninger. :adore:

Jeg ved godt jeg er pisse banal, og jeg ville også være helt elendig til at leve off-grid. Som de fleste andre er min viljestyrke svækket af senkapitalismens trøstesløse hamsterhjul. Jeg håber meget at jeg genfinder styrken til at gro, og genopbygge en robusthed med årene. Det får vi nok alle brug for.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#562 Indlæg af tårer » 04 maj 2020 23:10

Haha, nu kan jeg godt se at det ligner sarkasme. Men jeg prøvede bare på at sige noget flinkt. Tanken om døden og Freud osv, det er da legit dybere end man lige forventer som reaktion på den dokumentar. Jeg tror på at du kan opbygge robusthed. Bare lidt mere hver dag, så ender du med at være som Rambo i junglen. :adore:
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#563 Indlæg af Jensth » 06 maj 2020 07:47

Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#564 Indlæg af DeathPosture » 13 maj 2020 15:45

Billede

Den danskproducerede gonzo-dokumentar Satankulten På Anholt, er netop blevet lagt op på Vimeo til gratis streaming.

Og den bør ses i dag, 13. maj (når du har set filmen, vil du forstå hvorfor datoen er vigtig).

Den er bestemt seværdig og har en relativt høj production value (for en dansk indie-produktion).

Årsagen til, at den nu frigives til gratis stream, er et slags modsvar til DR2s dokumentar om samme emne. Bagmændene bag den oprindelige dokumentar undrer sig over at de ikke er blevet kontaktet med henblik på et eventuelt samarbejde. DR har også tidligere afvist, at vise den oprindelige dokumentar.
...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#565 Indlæg af makrel » 13 maj 2020 17:35

Så den i aftes på DR og var meget begejstret over den. Butikken Mephisto i København slog så op i formiddag på Facebook at dokumentaren plus replika af en mønt kunne købes derigennem. Tror at mønterne er udsolgte, men der er vist flere dvd'er tilbage. Godt nok ærgerligt at DR kom Mephisto i forkøbet, når nu butikken har gjort meget mere ud af det!

Jeg forstår fuldt ud de oprindelige dokumentarfolk har valgt at at lægge den op i protest mod DR, når de hverken er nævnt eller kontaktet.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kong Louie

#566 Indlæg af Kong Louie » 13 maj 2020 17:47

Den er fed!
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#567 Indlæg af Fisker Thomas » 13 maj 2020 21:13

Rørende til sidst, men får man ikke lidt spat af den megen fokus på journalisterne, alle dramatiseringerne og kontrasten mellem fnisene og musikken? Jeg tænkte, at det var en film, der godt måtte have været lidt mere afdæmpet i sine virkemidler eller i hvert fald varieret dem lidt, så man ikke fik samtlige virkemidler i smasken på én gang, hele tiden. Det kunne også have været spændende at høre lidt mere om populærkulturel indflydelse, avisdækningen dengang og møntfremstillingen i det hele taget.

Elsker seniorforskeren på SMK.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Kong Louie

#568 Indlæg af Kong Louie » 13 maj 2020 21:35

Elsker Jørgen Sømod.
Spoiler:
Men hvem plantede korset og stenene på Ostenbakken den nat, de var der? Det finder man da ikke ud af, gør man?
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
mary jane

#569 Indlæg af mary jane » 13 maj 2020 22:27

Genial historie. Dokumentarerne lader begge meget tilbage at ønske.

Sjovt hvordan Camilla Stockmann var synligt påvirket hver gang hende den anden sagde "..., ik'?", før hun selv røg i fælden et par gange til sidst. Men vel meget passende at Knud Langkow fik lov til at være et møbel i de to journalisters opdagelsesrejse.

Møntsamlerens datter der lige nævner Wagner og Verdi i flæng, derimod <3

Og følgende Politiken-udklip der blev vist i baggrunden på et tidspunkt:

SATANKULT i Danmark
– – – kan det undre nogen?
Djævletilbedelsens frem-
march i den vestlige verden
er kun toppen af den satani-
ske åndsbølge, som svulmer
i horisonten.
Et flygtigt overblik over de
senere års udvikling kan kun
bekræfte, at den almene til-
stand bærer det sataniske
latent i sig: seksuelt over-
drev, gruppesex, orgasme-
jagt, sodomi, homofili, nar-
kotika, alkoholmisbrug, vold,
røverier, legaliseret foster-
drab, korruption, penge og
karrierejag, fremmedgørelse
og frustration.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

#570 Indlæg af Amos » 14 maj 2020 10:07

Fascinerende persongalleri som lades lidt i stikken af formen, og de to røvirriterende journalister fra Politiken. Er Stockmann iøvrigt ikke gift med Janus Køster fra DR, som står bag dokumentaren?

Ugly Bugly anyone? 8)
#forstårogstøtter

Besvar