Graphic novel-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Graphic novel-tråden

#1381 Indlæg af La Mouche » 13 feb 2018 13:25

La Mouche skrev:Billede

NY BOG! INTERVIEW!!

"How to Read Nancy is the best book ever written about comics. No question. Besides using a single 1959 Nancy strip to demonstrate all of the formal properties of the medium in an unprecedented fashion, Paul Karasik and Mark Newgarden manage to take that same comic and map a huge artistic / professional /industrial/ historical story about comics.

This story includes: How a gag might have a history unto itself; how a teenage apprentice could become a giant of the medium; how the damn comics were actually printed; how arbitrarily they could be published; and casual-seeming dives into cartoonists-gone-Hollywood, particular studio building, and even a now-obscure New York paper. I don’t think there’s another book that covers all of those facets, all of which are integral to the comics of the 20th century and few of which have been told."

http://www.tcj.com/reading-how-to-read-nancy/
Nu i denne husholdning! Stor flot bog, lækkert design, mange illustrationer.... mange Nancy striber bagi i appendixet.

Billede

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1382 Indlæg af La Mouche » 01 jun 2018 19:53

Eddie Campbell explains why he's coloring From Hell for the first time

http://ew.com/books/2018/05/31/eddie-ca ... ell-color/

Billede

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#1383 Indlæg af Pete Rock » 29 aug 2018 08:41

Ret vildt at Faraos Cigarer sælger den danske Akira oversættelse for 6 hæfter for 100 kr. Bind 2 og 13 mangler, især 13 er vist svær at skaffe, men så kan man jo købe de andre 18 bind for 300 og holde øje med brugtmarkedet.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1384 Indlæg af La Mouche » 29 aug 2018 08:55

Jeg er mere til Osamu Tezuka... jeg skal have denne bog med alle hans forsider, selv om den koster 600 kroner:

Der kommer også et bind 2:

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#1385 Indlæg af Kinky Robot » 08 sep 2018 11:55

LN

Billede

Jeg har lige kastet mig over Court of The Owls. Hold fast, den er god. Jeg ved godt, at det er lidt af neo-klassiker og at jeg kommer lidt sent til festen. Men efter at have læst Loeb og Sales The Long Halloween, som jo også efterhånden er blevet en klassiker, var jeg en smule tilbageholden. Jeg synes godt nok, at den var kedelig. CoTO er mørk, dyster og pænt syret. Noget som man ellers kun ser i Elseworlds eller Millers Dark Knight saga. Og the Court er virkelig er fed skurk/syndicate. Den kan jeg virkelig anbefale hvis man er til #moderne Batman.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
eini

#1386 Indlæg af eini » 08 sep 2018 13:34

Det irriterer mig uforholdsmæssigt meget, at den her tråd ikke hedder Tegneserietråden.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1387 Indlæg af La Mouche » 08 sep 2018 13:42

Jason Lutes' "Berlin", om Berlin før 2. verdenskrig, er færdiggjort efter 20 år, og er kommet i en samlet hardcover på 580 sider.

Billede

Review
"With its rich sense of time and place, nuanced portrayal of individual destinies, precisely rendered imagery, and poetic expression of themes, Jason Lutes's Berlin is truly a masterful narrative."--Amor Towles, A Gentleman in Moscow

"A watershed achievement--Berlin charted new territory for the graphic novel and comics at the same time, at once a story about artists trying to make art during the rise of the Nazis in Germany, and a bildungsroman of the first order. This landmark collection returns this story to us now when we need examples of how to stay human to each other in the face of a politics that turns friends into enemies--a newly necessary book."--Alexander Chee, The Queen of the Night

"As the Weimar Republic has declined, the art of Jason Lutes has only ascended."--The Washington Post

"The longest, most sophisticated work of historical fiction in the medium."--Time

"A history of [Berlin] that's accessible and yet mind-opening."--NPR

"This interweaving tale of politics and problems seems worth the wait." --Rolling Stone

About the Author
Jason Lutes was born in New Jersey in 1967 and grew up reading American superhero and Western comics. In the late 1970s he discovered Heavy Metal magazine and the tabletop role-playing game Dungeons and Dragons, both of which proved major influences on his creative development. Lutes graduated from the Rhode Island School of Design with a BFA in illustration, and in 1993 he began drawing a weekly comics page called Jar of Foolsfor Seattle s The Stranger. Lutes lives in Vermont with his partner and two children, where he teaches comics at the Center for Cartoon Studies.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1388 Indlæg af La Mouche » 08 sep 2018 13:52

eini skrev:
08 sep 2018 13:34
Det irriterer mig uforholdsmæssigt meget, at den her tråd ikke hedder Tegneserietråden.
Så længe den ikke hedder "grafisk novelle-tråden".

Men så må mods'ene vel ændre titlen.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#1389 Indlæg af Kinky Robot » 10 sep 2018 19:50

eini skrev:
08 sep 2018 13:34
Jeg forstår din irritation. Jeg vil da også heller have at den skulle hedde tegneserietråden.

Jeg er begyndt at læse DC's best kept secret igen. The Question. Her i 80'erne rebooted af Dennis O' Neil og Denys Cowan. Kan anbefales hvis man er til tegneserier med en mere pulp-ish stil og historie fortælling. Vic Sage er i denne serie en hård nyser der arbejder som nyhedsvært på Hub Citys KBBL tv-station men i sin fritid banker han korrupte politikere i Hub City. Hele tonen er ret 80'er ala Dark Knight Returns med masser af vold og tvivlsom motiver fra heltens side. Sage skal hele tiden holde sig i skindet for ikke at flå de onde fuldstændigt fra hinanden, en konflikt der hele tiden spøger i hans knold. Og det sker nogle gang at han krydser den grænse hvilket tilfører historien lidt ekstra drama. Hvis man godt kan lide Millers Dark Knight Univers og Born Again i Daredevil serien skal man give the Question et skud.

Billede
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
young

#1390 Indlæg af young » 23 sep 2018 09:16

hilda er kommet som animation på netflix med musik skrevet og produceret af grimes. det er rart at se noget andet end gurli gris.
living is great, of course it is, what else did you think

Besvar