Marvel-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: Marvel-tråden

#141 Indlæg af Kinky Robot » 03 maj 2019 09:07

Jallan skrev:
03 maj 2019 07:57
Jeg ville gerne, men det er satme uoverskueligt at starte med. Du kan jo starte med at låne mig nogen : )
Jeg kan hjælpe dig med Daredevil og lidt Spider Man hvis det er.

EDIT

Jeg er #dcman så hvis du vil have eksperthjælp vil jeg anbefale at du hiver fat i Jimmy Jazz, Fisker Thomas, Kålen og Enola Gay.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
Mr Hands

#142 Indlæg af Mr Hands » 03 maj 2019 10:27

kasper kål skrev:
02 maj 2019 23:32
Fisker Thomas skrev:
02 maj 2019 23:19
Det er meget sigende, at folk, der skriver i denne tråd, KRAFTEDEME ikke læser Marveltegneserier.
Hey, jeg gør altså!

jojo, meeen, er hele det her Marvel/Disney filmskidt, kontra tegneserierne, ikke lidt som at høre den her

Istedet for den her

Tegneserierne ville da en hel del mere end de der forfærdelige film, som mest af alt lider under at være virkeligt kedelige i deres absurde længder, og have alt alt for meget tøhø humor. Var det ikke kun de første 2 X-Men film og så den første Iron Man der duede? Måske også den der Hulk som Ang Lee lavede? Det er dog noget tid siden jeg så dem.

Jeg genlæser the Boys af Garth Ennis for tiden og det er virkeligt tiltrængt i dette inferno af klodefrelsende mænd i Spandex.
Billede

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#143 Indlæg af kasper kål » 03 maj 2019 13:19

Indtil for et par år siden var min holdning præcis den samme som din, men da jeg satte mig ned og så MCU-filmene i rækkefølge under en gang influenza, må jeg indrømme, at jeg blev ret blæst omkuld. Jeg synes det er vildt imponerende den måde Kevin Feige og Co. har formået at bygge et 11 års, 23 film langt sammenhængende epos op. Man kan virkelig mærke kærligheden til tegneserierne synes jeg. Selvfølgelig er det Hollywood-film, men i modsætning til alle tidligere filmatiseringer, som har været forfærdelige, synes jeg de her film er lavet med respekt for Marvel-universet. Så hvis vi skal blive i Soundgarden-analogierne, så er det mere som Ultramega OK kontra Superunknown, sindssygt forskelligt, men fedt på hver deres måde.

Jeg er stadig i gang med at læse Hickmans Avengers/New Avengers/Infinity/Inhumanity/Original Sin/Secret Wars.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#144 Indlæg af kasper kål » 03 maj 2019 16:45

Kinky Robot skrev:
03 maj 2019 09:07
Jallan skrev:
Jeg ville gerne, men det er satme uoverskueligt at starte med. Du kan jo starte med at låne mig nogen : )

EDIT

Jeg er #dcman så hvis du vil have eksperthjælp vil jeg anbefale at du hiver fat i Jimmy Jazz, Fisker Thomas, Kålen og Enola Gay.
Jeg er heller ikke vokset op med superhelte tegneserier, så kender godt følelselsen af uoverskuelighed, når man først begynder at dykke ned i Marvel i en fremskreden alder. Men et eller andet sted er det sgu bare at gå i gang, det er ikke så vigtigt hvor man starter.

Jeg startede selv med Jim Starlins kosmiske Marvel-ting, og bagefter gik jeg til Civil War, som er der mange anbefaler at starte. Efterfølgende har jeg skiftet lidt mellem at læse gamle klassiske runs, nyere runs og de større events. Jonathan Hickman, som jeg er ved at læse nu, kunne også være et godt sted at starte, fordi det ligesom er et afgrænset univers inde i det større Marvel-univers, og fordi det slutter med Secret Wars, som på mange måder er grundlaget for de nuværende Marvel-comics.
Spoiler:
Billede
Jeg læser digitalt, hvilket naturligvis er blasfemi for OGs som Fisker Thomas. Det gør det hele lidt lettere, men ellers kan man låne rigtig mange samlinger på biblo.

Edit: Denne her side giver et ret godt overblik over hvornår de forskellige events foregår i forhold til hinanden, og hvilken rækkefølge man skal læse de forskellige hæfter i i dem.

https://comicbookreadingorders.com/marv ... -timeline/
Senest rettet af kasper kål 03 maj 2019 17:32, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#145 Indlæg af Jimmi Jazz » 03 maj 2019 17:11

Kinky Robot skrev:
03 maj 2019 09:07
Jallan skrev:

EDIT

Jeg er også #dcman, men vil da gerne tilslutte mig Robottens anbefaling af Daredevil (Bendis' run), som han (altså Robotten, ikke Bendis) har værert rar at låne mig. Velfortalt, stemningsfuldt og teknisk fermt tegnet af Alex Maleev og (relativt) let at gå til for den (relativt) uindviede. Serien er holdt noir og street level, så hvis du derimod hellere vil have et sug af den kosmiske bong, vil jeg tilslutte mig Kålens anbefaling af Jim Starlin (han er rigtigt fed at kombinere med pot og Tangerine Dream 8) )
.
Billede

Jeg er på ingen måde Spiderman ekspert, men har selv haft glæde af Michael Straczynskis run på Amazing Spiderman fra startnullerne tegnet af John Romita Jr (findes på folkebiblioteket). Også relativt let at gå til og fuld af zeitgeist fra perioden, bla. ser man Marvel-heltenes reaktion på 9/11, hvor man jo må sige de fejlede eklatant:

Billede
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#146 Indlæg af kasper kål » 16 maj 2019 00:34

Vilde nok Marvel-nyheder i dag. Ikke nok med at Hickman står bag to nye X-Men miniserier på 6 hæfter hver, som det blev afsløret for en måned siden, Marvel stopper samtlige nuværende X-Men-serier, og lader ham designe en helt ny version af X-Men fra bunden med ham selv ved roret på hovedserien. Fuck hvor bliver det bare konge!

https://comicbook.com/marvel/amp/2019/0 ... wers-of-x/

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#147 Indlæg af Jimmi Jazz » 16 maj 2019 08:01

Vilderen nok, Marvel må virkelig have tillid til manden. Har faktisk aldrig læst en enste Hickmantegneserie :oops:
Tvivler ikke på at det er godt, det virker også bare ret omfattende. Hvor nemt er det at stige på hans Fantastic Four run?
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#148 Indlæg af Fisker Thomas » 16 maj 2019 09:37

Det, jeg har læst af hans Avengers, var i særklasse forvirrende. Måske fordi jeg ikke fik det hele med, eller fordi det blev læst forskudt.

Det er altid lidt trættende, som superheltetegneserierne skal reboote sig selv og gøre sig fri af historien (nye læseren kan altid springe på her) og revolutionere det hele med retcons. Men på den anden side trænger X Men-universet og dets million milliarder serier virkelig til en strømlining og nedgradering og måske også en reintegrering i det støre Marvel-univers, hvor det lidt for ofte virker som et parallelunivers, hvor alle de her gigantiske ting ikke rigtig får de store konsekvenser i resten af universet.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#149 Indlæg af kasper kål » 16 maj 2019 12:26

Ja, man skal helst læse hans runs kontinuerligt uden at springe noget over. Så hvis man læser hans Avengers skal man også læse New Avengers og Infinity, etc. Og ja, så er hans fortællestil virkelig kompleks og han kører konsekvent the long game. Derfor jeg er så stor fanboi.

Brugeravatar
kasper kål
Kontakt:

#150 Indlæg af kasper kål » 23 jul 2019 19:02

I anledning af annonceringen af at Damethor er på vej til MCU, er jeg gået i gang med at læse hele Jason Aarons gigantiske Thor-run, som kulminerer med War of the Realms. Noget af en mundfuld.

Og så er det i morgen at Hickmans X-Men bliver skudt i gang!

Billede

Besvar