Born To Be Wild: Tråden om knallerter

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Harry
Geografisk sted: Kattegat

Re: Born To Be Wild: Tråden om knallerter

#11 Indlæg af Harry » 11 feb 2014 10:44

Jeg har ikke kørekort og er sgu egentlig ikke særlig fascineret af fart, men forestiller mig kombination af fisketur på Nordhavnen og knallert er mega fucking fed. Så jeg har købt den her Mobylette, som en eller anden dag kommer til at kunne køre:

Billede

Billede

Men jeg er sikkert også bare dum hipster. Ses på molen.

Harry
Geografisk sted: Kattegat

#12 Indlæg af Harry » 11 feb 2014 10:52

Jeg er også bange for trafik i det hele taget. Hold kæft, mig på en motorcykel. Katastrofe.

Brugeravatar
eini

#13 Indlæg af eini » 11 feb 2014 11:16

Harry vinder igen.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#14 Indlæg af Jallan » 11 feb 2014 11:17

Ungfugl skrev:Luis, en rimelig brændt fætter fra min gamle folkeskoleklasse, havde tunet sin Puch Maxi så absurd meget op til et eller andet træf, at han nåede op på 120 km/h. på den. Jeg ved ikke, om det overhovedet er muligt, men når alle drengene fra hans slæng fortæller den historie, så skulle det fandeme ikke undre mig. Jeg kan lige se det for mig: Hans fuldkommen døderen blik, munddrog galore, de små krusede krøller bagud i vinden. Dengang i skolen foragtede og mobbede jeg de der scooterbøver med udpræget succes. I dag savner jeg dem. Jeg aner intet om knallerter.
Gamle dage, hva :|
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#15 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 11 feb 2014 11:24

Jeg tog faktisk knallertkørekort, da jeg var bette. Kæft, der var også mange tunede knallerter og scootere i Århus Nord. One Hand Bjarke slammede på sin kreidler, og hans øjeæble var lilla et halvt år efter. Morten Ø hamrede ind i en lygtepæl med 150 i timen, og selvom lægen sagde, han burde være død, skete der ikke noget med ham. Tudse-Tom og Mattis og Puden havde allesammen scootere, man kunne høre helt til Skejby, når de racede hen til McDonalds på Randersvej for at få hashfråderen på eller til Q8 for at lave en runner og stjæle hvid Crunch og Kims chips. Jeg kom vist aldrig rigtig længere end til at låne D's mors Vespa Ciao. Lige hen til Føtex i Skejby Centeret for at købe Blå Kings. Jeg kan godt af og til savne, dengang jeg var mere prol.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#16 Indlæg af leapfrog » 11 feb 2014 11:29

gigantic skrev:Så giver det mere mening for mig. Ideelt set vil man da have bil eller mc. Eller jetpack.
Kørekortsargumentet er en ting. I mit tilfælde var det et aktivt fravalg. Jeg slacker mig ikke uden om sådan noget. Jeg har simpelthen ikke haft brug for det på noget tidspunkt. Selvom jeg også er klar på langdistancecykling, så er knallertfarten en dybt sympatisk måde at komme gennem landskabet på. Langsommelighed er i det hele taget at foretrække i rigtig mange sammenhænge. Harrys kværn er fantastisk og han skal da hurtigst muligt have den op at køre. Yamaha FS1'eren er godt nok også smuk. Den er tilstrækkelig drengerøvsagtig og jeg kunne snildt tage en tur til Kina på sådan én, hvis jeg altså havde mere tiltro til mine egne mekanikerevner. Men måske gør jeg det alligevel en dag.

Brugeravatar
G9
Geografisk sted: Oddesund

#17 Indlæg af G9 » 11 feb 2014 11:34

Jeg kunne godt tænke mig at få fikset min Velo Solex, den savner jeg sku ofte inde i byen.
drunk at will G9 style

Martin : "jeg kan slet ikke finde rundt i alle de der københavner bands som ikke er on trial"

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#18 Indlæg af Jonas » 11 feb 2014 11:37

Jeg tror, en knallert er noget, man enten forstår eller ikke forstår. Den er snild, og hvis man ikke er til den slags, er der ikke noget at gøre. Og den Yamaha... Fee'.

@00Void Den er god nok, det er ikke noget, jeg finder på:
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-vide ... -2013.aspx
http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-regler

Peugeot 103 (1971)
Billede
HIL ANTIFA

Brugeravatar
mary jane

#19 Indlæg af mary jane » 11 feb 2014 11:38

Woo-fucking-zah!

Jeg har kørt rigtig meget på knallert de sidste 7 år.

Her er en nogenlunde kronologisk liste:

Puch Maxi K
Yamaha RD 50 (som Oxymoron viser ovenfor)
Vespa Ciao
Honda Melody - det er den jeg kører på nu.

Sidste år købte jeg så en helt vildt flot, orange veteranknallert, som har stået på loftet af en nedlagt sukkerfabrik i årtier, og som jeg har tænkt mig at rode med til forår. Jeg er så heldig at have en automekaniker til bedstefar, så jeg har altid haft adgang til værksted, værktøj og små dimser og derfra kommer nok forklaringen på dit spørgsmål, gigantic: der findes simpelthen ikke noget bedre end at stå udenfor en varm forårsdag i bar overkrop og kværne møtrikker, puste i tændrøret, slibe dæk, smøre kaburatoren og hvad ved jeg. Jaja, den slags gør man vel også med biler og MC'er, men gamle knallerter er lavet til uforklarligt at gå i stykker en gang i mellem, som om de lever deres helt eget liv. Det er en meget smuk ting, synes jeg, at man så skal gøre en indsats for at lære sin knallert bedre at kende, fra kickstartermekanisme til udstødningsrør, i stedet for at lortet bare virker fra man køber det til det en dag bliver stjålet. Jeg brugte ikke mine teenageår på at kneppe og have kærester, jeg giftede mig i stedet til en anden mystik, som man kun kan finde i den slags knallerter.

Jeg har i øvrigt ikke tal på hvor mange dollars jeg har sparet på at fyre totaktsolie frem for at tage bussen, men da jeg gik i gymnasiet regnede jeg mig frem til 125 kroner om ugen, hvis man talte et klip til skole og et klip hjem. Og jeg kom endda bus 166 i forkøbet hver eneste dag.

Her får I lige en mary jane på sin daværende elsker engang i 2010:
Spoiler:
Billede

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#20 Indlæg af Jonas » 11 feb 2014 11:59

Jaaaa! Ventede spændt på dit entusiastbidrag, MJ. Ubetinget hyldest!

"Har det sgu fedt (Hollandsk fyr på en Kreidler)"
Billede
HIL ANTIFA

Besvar