Born To Be Wild: Tråden om knallerter

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Born To Be Wild: Tråden om knallerter

#41 Indlæg af Ungfugl » 11 feb 2014 20:44

Jallan skrev:
Ungfugl skrev:Luis, en rimelig brændt fætter fra min gamle folkeskoleklasse, havde tunet sin Puch Maxi så absurd meget op til et eller andet træf, at han nåede op på 120 km/h. på den. Jeg ved ikke, om det overhovedet er muligt, men når alle drengene fra hans slæng fortæller den historie, så skulle det fandeme ikke undre mig. Jeg kan lige se det for mig: Hans fuldkommen døderen blik, munddrog galore, de små krusede krøller bagud i vinden. Dengang i skolen foragtede og mobbede jeg de der scooterbøver med udpræget succes. I dag savner jeg dem. Jeg aner intet om knallerter.
Gamle dage, hva :|
Savner og savner.. Enkelte dage, når jeg går ud af døren på Vesterbro, kan jeg godt savne Luis, og det er i virkeligheden en meget ekstrem ting at sige.
Han skiftede selvfølgelig til bil, straks han blev 18. Så engang ham, en der blev kaldt skipper og en tredje havde været til sportsfest i landsbyen længere ude end vores, kørte de stive hjem i deres lille Honda Civic (tror jeg, det var). Luis var på bagsædet. Da de nåede vores landsby, mistede føreren kontrollen og de fyrede ind i kanten af et gammelt hus af bindingsværk og sad fast. Skipper og ham den anden foran kunne godt komme ud, så de stak af. Luis sad klemt inde på bagsædet - uskadt(og pisse stiv) - indtil politiet kom, som selvfølgelig stillede ham i en rigtig røvsituation.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#42 Indlæg af Broder Salsa » 12 feb 2014 10:18

I mine unge dage på Lolland drønede jeg en årgang rundt på Ciao'ens kultiverede storebror: Vespa Grillo i sort højglans. Det var sgu en lækker maskine, kørte stødt og stabilt. Ikke verdens bedste billede, men
Billede

ca. sådan så den ud. Min på det tidspunkt bedste ven havde en blå Ciao, der var lidt mere loose canon. Accellererede en smule hurtigere, men lavere topfart og et sindssygt løst styretøj. Han boede laaangt ude på landet og havde en avisrute, der vel var en 8-10 km. lang. Nogle af mine bedste "barndoms"minder stammer fra de ture, hvor jeg drønede med ham rundt om sommeren, og vi sneg et par dåsebajere med ud og sluttede ruten af med en svømmetur i Guldborgsund. Og så hjem og spille Resident Evil III.

Brugeravatar
Rudi
Geografisk sted: 22081970
Kontakt:

#43 Indlæg af Rudi » 12 feb 2014 11:55

Det er en fed kværn, Salsa.
http://densurefar.wordpress.com/ - så er sommerferien forbi.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#44 Indlæg af DeathPosture » 20 mar 2014 13:20

...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#45 Indlæg af Jonas » 20 mar 2014 14:12

Det er helt ufattelig dope. Altså, hvad mere vil man ha' her i livet!?
HIL ANTIFA

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#46 Indlæg af Jallan » 20 mar 2014 14:15

Ungfugl skrev:
Jallan skrev:
Ungfugl skrev:Luis, en rimelig brændt fætter fra min gamle folkeskoleklasse, havde tunet sin Puch Maxi så absurd meget op til et eller andet træf, at han nåede op på 120 km/h. på den. Jeg ved ikke, om det overhovedet er muligt, men når alle drengene fra hans slæng fortæller den historie, så skulle det fandeme ikke undre mig. Jeg kan lige se det for mig: Hans fuldkommen døderen blik, munddrog galore, de små krusede krøller bagud i vinden. Dengang i skolen foragtede og mobbede jeg de der scooterbøver med udpræget succes. I dag savner jeg dem. Jeg aner intet om knallerter.
Gamle dage, hva :|
Savner og savner.. Enkelte dage, når jeg går ud af døren på Vesterbro, kan jeg godt savne Luis, og det er i virkeligheden en meget ekstrem ting at sige.
Han skiftede selvfølgelig til bil, straks han blev 18. Så engang ham, en der blev kaldt skipper og en tredje havde været til sportsfest i landsbyen længere ude end vores, kørte de stive hjem i deres lille Honda Civic (tror jeg, det var). Luis var på bagsædet. Da de nåede vores landsby, mistede føreren kontrollen og de fyrede ind i kanten af et gammelt hus af bindingsværk og sad fast. Skipper og ham den anden foran kunne godt komme ud, så de stak af. Luis sad klemt inde på bagsædet - uskadt(og pisse stiv) - indtil politiet kom, som selvfølgelig stillede ham i en rigtig røvsituation.
Skipper :lol: Sdr. Bjert mand. Shit.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
busterask

#47 Indlæg af busterask » 20 mar 2014 18:46

Billede
Der var ikke nogen snært af krejleri i Jelling. Sådan en rød Ciao Vespa købte jeg mig for en kass' Mokai.
den meget priviligeret ung mand

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#48 Indlæg af Jonas » 21 mar 2014 08:34

Så skulle den da vist også være betalt.

I øvrigt skægt at se hvor mange svingere der kommer fra trekantområdet. Knallertområdet.
HIL ANTIFA

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#49 Indlæg af Mr. Bungle » 21 mar 2014 14:32

Der var flere scootere i min del af Trekantområdet. Op og ned ad Haderslevvej. De vildeste provinskrigere havde pimpet deres krigsheste med anlæg og nedadrettede neonlygter, som fik dem til at ligne svævefartøjer på vej mod et saligt valhal af No Return, Buffalos og en uendelig playliste med middelmådig trampertrance. Hardstylehimlen. Jesper fra parallelklassen, der var først med Skolens Største Lem, fik 17.000 kroner i konfirmationspenge af sin krejlende håndværkerfamilie. Han brugte 15.000 kroner på en ny scooter. Sidst jeg så ham, arbejdede han stadig som udsendt menig i proviantafdelingen i Føtex. Jesper peakede på alle måder for tidligt.
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#50 Indlæg af Ungfugl » 21 mar 2014 16:38

Jonas skrev:I øvrigt skægt at se hvor mange svingere der kommer fra trekantområdet. Knallertområdet.
Meget overset område!
Mr. Bungle skrev:Der var flere scootere i min del af Trekantområdet. Op og ned ad Haderslevvej. De vildeste provinskrigere havde pimpet deres krigsheste med anlæg og nedadrettede neonlygter, som fik dem til at ligne svævefartøjer på vej mod et saligt valhal af No Return, Buffalos og en uendelig playliste med middelmådig trampertrance. Hardstylehimlen. Jesper fra parallelklassen, der var først med Skolens Største Lem, fik 17.000 kroner i konfirmationspenge af sin krejlende håndværkerfamilie. Han brugte 15.000 kroner på en ny scooter. Sidst jeg så ham, arbejdede han stadig som udsendt menig i proviantafdelingen i Føtex. Jesper peakede på alle måder for tidligt.
:lol:
Han lyder fuldstændig som Jesper fra min klasse. Der er nok bare mange Jespere af den slags i Koldingområdet.

Besvar