Svingningers madtråd

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
not_batman
Geografisk sted: for enden af markvejen...

Re: Svingningers madtråd

#241 Indlæg af not_batman » 25 mar 2018 22:01

jeg har lige fået "tsukemono - sprøde grøntsager på japansk" hjem. om det er en kogebog ved jeg ikke, men jeg håber da, den kan trække køkkenet i en lidt mere frisk og grøntsagsagtig retning. har virkelig høje forventninger til den
om ikke andet, så har du en middelmådig musiksmag og en halvstor samling af david tibet-effekter..

Brugeravatar
Antimatter

#242 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2018 01:45

Svingernes foretrukne ansjosmærke?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
00Void

#243 Indlæg af 00Void » 30 mar 2018 10:37

Og hvad spiser i egentlig normalt til morgenmad?
fire hang out with me

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#244 Indlæg af Jonas » 30 mar 2018 11:18

Dagens klart vigtigste måltid, helt afgørende for viljen. Jeg har haft rigtig, rigtig mange rutiner i årenes løb, men for tiden får jeg spejlæg, avocado og et lille grøntsagsfad (fx bladselleri og tomater med lidt friskkværnet peber). Så laver jeg en juice med ingefær, spinat, persillerod eller gulerod og lidt æble eller appelsin og drikker en kande te, mens jeg læser nyheder.

Generelt gælder, at hvis man kan give maden et stænk sriracha, så er den velegnet som morgenmad. Og om morgenen er juiceren din bedste ven.
Dansk Hitler Forum

Brugeravatar
Antimatter

#245 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2018 12:21

Hjemmebagte morgenboller stegt i baconfedt, instant med mælk, dadelgrød, en banan og svesker og stegt bacon med farin og sirup. Dertil en omelet aux fines herbes hvis det er en fridag og scrambled eggs af en millard æg hvis det er træningsdag og der er brug for ekstra protein. Måske en gulerod. Vi indtager ikke meget grønt i det 'matterske køkken af igår. Til gengæld sparer vi op til en triple bypass.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#246 Indlæg af kasper kål » 30 mar 2018 14:42

En toast, et æble, et glas vand og en rød chesterfield.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#247 Indlæg af Tonic Satan » 30 mar 2018 17:15

Har folk set Jiro Dreams of Sushi? Stærkt anbefalelsesværdig. Jeg glæder mig sgu til at komme til sushiland.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Antimatter

#248 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2018 17:16

Den gamle sushimester er min totem.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#249 Indlæg af Tonic Satan » 30 mar 2018 19:27

Ja, han er sgu god. "Her er din sushi, spis den med det samme mens jeg står lige foran og dømmer dig."
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#250 Indlæg af Pete Rock » 30 mar 2018 19:58

Antimatter skrev:Hjemmebagte morgenboller
For et års tid siden begyndte vi at bage grovboller en gang om ugen, og jeg begyndte at spise en af dem hver morgen, med to skiver cheddar-ost, istedet for min tidligere standard, græsk yoghurt med musli. Det er en af de bedste opgraderinger jeg har lavet på min dagligdag i lang, lang tid. Lørdag og søndag morgen spiser jeg det samme, men tilføjer tre skiver bacon og scrambled eggs for hyggens skyld. Jeg prøver at spise nitrat(?)-fri bacon for at mindske risikoen for kræft, men det er lidt svært at finde.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar