Svingningers madtråd

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Antimatter

Re: Svingningers madtråd

#251 Post by Antimatter » 30.03.2018 19:31:23

Grovboller??! :x Det er hårdt nok at stå op om morgenen som det er. Ingen grund til at sætte forhindringer i vejen for sig selv. En luftig biscuit southern style, tak, eller en croissant, hvis man skal vise sig.

Smager det som den ægte vare, det der nitratfri bacon? Det jeg kunne finde var skiveskåret, og er der noget der ikke kommer ind i mit køkken er det skiveskåret bacon eller bacontern. Ligesom forskrællede og skyllede grøntsager i vacuumpak er det fupmageri der udnytter at moderne mennesker er babyer. Så kan man betale ekstra mange penge for et inferiørt produkt, fordi man skal have nogen til at skære det i mundrette bidder for en :roll:
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Pete Rock

#252 Post by Pete Rock » 30.03.2018 20:27:40

Jeg tror aldrig jeg har købt bacon der ikke var skiveskåret. Men jeg kan godt forstå din modvilje, skiverne i Danmark er virkelig fucking tynde. Min kone er ikke så vild med smagen på den nitrat-frie, jeg synes det var okay.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Antimatter

#253 Post by Antimatter » 30.03.2018 22:33:04

Der er kun fordele ved at skære selv. Mere smag, du kan selv bestemme tykkelsen, bedre fordeling af kød og fedt og du får det seje lag hud med som er perfekt til hjemmelavede flæskesvær. Plus at du får så meget fedt i overskud at du kan smelte det fra og fylde et glas med det som du kan tilberede alt dit mad i. Hvad kan gå galt.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Josti

#254 Post by Josti » 31.03.2018 06:39:19

Pete Rock wrote:
Antimatter wrote:Hjemmebagte morgenboller
For et års tid siden begyndte vi at bage grovboller en gang om ugen, og jeg begyndte at spise en af dem hver morgen, med to skiver cheddar-ost, istedet for min tidligere standard, græsk yoghurt med musli. Det er en af de bedste opgraderinger jeg har lavet på min dagligdag i lang, lang tid. Lørdag og søndag morgen spiser jeg det samme, men tilføjer tre skiver bacon og scrambled eggs for hyggens skyld. Jeg prøver at spise nitrat(?)-fri bacon for at mindske risikoen for kræft, men det er lidt svært at finde.
Word! Jeg kan ikke længere spise industriproduceret brød. Det er simpelthen for dårligt. Og så er det i øvrigt noget pjat, at grovboller er kedelige, for det behøver de ikke at være. Vand, lidt gær, hvedemel olie, salt, nogle kerner, A38 og så variere lidt mellem om der skal havregryn, grahamsmel eller rugmel i. Hæve natten over, på plade, drys med sesamfrø og i ovnen.

Min nuværende morgenrutine er en grovbolle med brie, smoothie på jordbær, blåbær, banan og A38. Og stærk mokka til.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

not_batman

#255 Post by not_batman » 31.03.2018 08:34:18

til hverdag en kop dobbel americano + et bjerg grove havregryn fra kragegården med thise jerseymælk på. det holder til middagsmaden. i weekenden bliver det til to eller gerne tre kopper kaffe inden. keepin' it simple
om ikke andet, så har du en middelmådig musiksmag og en halvstor samling af david tibet-effekter..

Antimatter

#256 Post by Antimatter » 31.03.2018 10:14:19

Det er en fucking uvane at putte nødder og kerner i alt. Hader fuldkorn.

Tonic Satan

#257 Post by Tonic Satan » 31.03.2018 12:36:21

Jeg spiser havregryn med mælk og sukker eller en skål yoghurt og et stykke franskbrød med spegepølse. Evt. et æg eller to . Har i jeres egne morgenmadsblogs?
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Broder Salsa

#258 Post by Broder Salsa » 31.03.2018 13:00:29

Min kæreste/bedre halvdel/kranen/vagttårnet introducerede mig for chiagrød lavet på mandelmælk for noget tid siden. Jeg syntes, det var åndssvagt, især fordi vi begge tåler mælk fint. Anyways, det er sgu ganske glimrende. Lidt frugt til, f.eks. banan eller kiwi plus en kop kulsort kaffe, så er jeg ret godt kørende. Tidligere var det bare havregryn med mælk.

00Void

#259 Post by 00Void » 31.03.2018 16:59:40

Jeg får 2 blødkogte æg og et par skiver ristet rugbrød med smør og brie, eller hvad der nu lige er på tilbud. For tiden har jeg en vane med friskpresset appelsin/grapejuice, men det er jo klart fordi jeg er arbejdsløs.
I weekenden får jeg tit pocheret æg på ristet rugbrød med spinat, parmesan, rå løg og tomat eller en omelet. ALTID ÆG.

Jeg har lige haft en grødperiode fordi de havde sådan noget stenalderbrød-mix i tilbudshegnet ovre i ghetto. Så kunne man lige koge det og fyre et par håndfulde havregryn i og æde det med æbler og banan. Det smager jo ærligt talt af lort og hvis man ikke rigtigt bruger sin instagramprofil til at dele morgenmad, giver det sgu ikke mening at hælde i kroppen. Så kan det være nok så sundt og hvad ved jeg.
fire hang out with me

Antimatter

#260 Post by Antimatter » 31.03.2018 17:57:06

Grød kan være lækkert nok, du ska bare behandle det som dessert. Kogt på en god del fløde, brun sukker, smørklat.

Post Reply