CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Message
Author
User avatar
secondtoughestintheinfant
Posts: 10705
Joined: 15.11.2003 13:19:25
Location: Jerusalem

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#51 Post by secondtoughestintheinfant » 19.11.2014 22:24:17

A Time to Live and a Time to Die er et fremragende sted at starte og en af de fem bedste film, der nogensinde er lavet.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

User avatar
Pete Rock
Posts: 7867
Joined: 02.04.2007 19:54:29
Location: Stanford University

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#52 Post by Pete Rock » 19.11.2014 23:47:09

tuffy wrote:lyden er mixet på en måde, så man i mindst en tredjedel af filmen ikke kan høre, hvad der bliver sagt
x1000 - jeg saa den jo ogsaa uden undertekster. Men du siger det var med vilje? hvad var pointen?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

User avatar
La Mouche
Posts: 12013
Joined: 16.11.2005 17:19:33
Spotify: 113192036
Contact:

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#53 Post by La Mouche » 19.11.2014 23:52:16

"I don’t agree with the idea that you can only achieve clarity through dialogue. Clarity of story, clarity of emotions — I try to achieve that in a very layered way using all the different things at my disposal — picture and sound.”

http://www.hollywoodreporter.com/behind ... lar-749465

ku han ikke bare i stedet have lavet en film hvor de ikke snakkede hele fucking tiden???

User avatar
jegharfangetmigenmyg
Posts: 3787
Joined: 05.05.2008 15:45:21
Location: Din mor

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#54 Post by jegharfangetmigenmyg » 20.11.2014 00:13:16

La Mouche wrote:"I don’t agree with the idea that you can only achieve clarity through dialogue. Clarity of story, clarity of emotions — I try to achieve that in a very layered way using all the different things at my disposal — picture and sound.”
Image

Men seriøst, hvis han virkelig fastholder, at han bruger mudret dialog som et filmisk virkemiddel, så burde skidtet sgu da ikke blive vist nogen steder med undertekster. Ellers falder idéen vel temmelig hårdt til jorden?
Rolling Stone wrote:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

User avatar
secondtoughestintheinfant
Posts: 10705
Joined: 15.11.2003 13:19:25
Location: Jerusalem

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#55 Post by secondtoughestintheinfant » 20.11.2014 07:42:05

Ja, det må man sige. Jeg så den med min kone og hendes bror. Filmen var med hebræiske undertekster, og eftersom vi var de eneste i hele biografsalen, sad de og læste højt for mig i store dele af filmen (ofte foranlediget af et frustreret, "Hvad fuck siger de?? fra min side). Jeg ved ikke, om det var det, Nolan havde forestillet sig?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

j-sim
Posts: 2178
Joined: 20.07.2002 13:15:04

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#56 Post by j-sim » 20.11.2014 13:08:45

at købe et pas til dox har godt nok været noget af det bedste jeg længe har gjort for mig selv. nu irriterer jeg mig over, at jeg ikke har gjort det før. selvom jeg først havde tid fra torsdag nåede jeg at se 27 film i et desperat forsøg på at indhente gregor. ingen af filmene var dårlige og ret mange var fuldstændigt fantastiske.

fra bedst til mindst bedst:
the corral and the wind
the emperor's naked army marches on
anna
the dent
subconscious society
autonomus
journey to the west
vampires of poverty
burroughs: the movie
horse money
atlantis
night will fall
im keller
the salt of the earth
citizenfour
echo chamber
time and time and again
fixed
nas: time is illmatic
beyond clueless
the beginning. living figures dying
o archipélago
moments of silence
end of summer
special features
love child
a cup of tea

hvad gik jeg glip af den første uges tid?

User avatar
secondtoughestintheinfant
Posts: 10705
Joined: 15.11.2003 13:19:25
Location: Jerusalem

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#57 Post by secondtoughestintheinfant » 20.11.2014 13:12:24

Det ser umiddelbart ud til, at du gik glip af Maidan.
Hvordan er Nas-dokumentaren?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

j-sim
Posts: 2178
Joined: 20.07.2002 13:15:04

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#58 Post by j-sim » 20.11.2014 13:21:22

jeg kendte sådan set slet ikke nas' historie og det var vildt spændende at få et indblik i hans familie, queensbridge miljøet og hvordan han kom ind på scenen. den er meget rørende og det er ret utroligt at se, hvordan nas klarede sig i forhold til alle sine venner og fjender omkring sig. jeg kunne forestille mig at hip hop nørder ville være ærgerlige over, at den ikke får mere ud af interviews med fx producerne på illmatic. selvom mange af de enkelte numre bliver behandlet både ifht tekst og produktion bliver det alligevel lidt overfladisk til tider. men jeg vil da bestemt anbefale at se den.

User avatar
oles
Posts: 4422
Joined: 14.07.2005 22:59:57
Location: KBH
Contact:

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#59 Post by oles » 22.03.2018 10:57:39

oles wrote:CPH DOX programmet komprimeret:
Mirror of Hope
Inst. Debbi Sorenssen
Format: 8mm/iPhone/HD
- I et flimrende frenetisk cut-up af ISIS propagandavideor, WikiLeaks footage, amerikanske televangelister og youporn-klip, der både spejler Burroughs og nutidens digitale indfødtes rastløse cyber-lives, stiller denne drilske leg med fakta og fiktion tilskueren spørgsmål om overvågning, virkelighed/reality og identitetens krise i det postmillenniale samfund. Hvem skaber virkeligheden? Hvem er de skyldige? Og er fjenden inden i os selv?

Efter visningen er der debat hvor to medlemmer af Enhedslisten og en transkønnet palestinænsisk queer-aktivist vil hidse sig op over "neoliberalismen".

Aften slutter med at festbrag, hvor bassisten fra det der fede 00'er band sætter sin iPod til mixeren.
Hele arrangementet er sponsoreret af Mercedes-Benz* og Fritz Schur**
(* Det er rigtigt. **Det er også rigtigt.)
Alle mine fordomme om CPH DOX er virkeliggjorte i år - jeg dør af grin:
Possessed
Internet-alkymisterne Metahavens visuelle essay om de (a)sociale mediers okkulte tiltrækningskraft, til et dark score af Laurel Halo.

De sociale medier holder ikke hvad de lover. Vi bliver ikke mere sociale af at fodre vores maskiner (og mediegiganterne bag dem) med billeder af os selv. 'Possessed' er en visuel diagnose over den kontemporære tilstand i det hybride, digitale felt mellem det indre og ydre. Et audiovisuelt essay af det hollandske Metahaven, der arbejder på tværs af praksisser med at give erfaringen af livet efter internettet en kritisk, æstetisk form. Værket er skabt i samarbejde med instruktøren Rob Schröder, og resultatet er et stykke kulsort psycho-horror med en ikonoklastisk og næsten okkult, symbolsk gravitet. En isoleret, ung kvinde (Olivia Lonsdale) gennemfører et gådefuldt ritual, der på én gang bekræfter teknologiens dominans og negerer den i en eksorcistisk protest mod dens ophav: Stort set alle de teknologier, der infiltrerer vores liv i dag, er udviklet af militæret. Teoretikerne Alex Williams og Nick Srnicek bidrager, og Laurel Halo har skabt det elektroniske score og giver også en live performance på årets festival.

User avatar
Mr. Bungle
Posts: 2058
Joined: 14.08.2006 13:02:18
Location: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

Re: CPH:DOX 2014 (6. - 16. nov.)

#60 Post by Mr. Bungle » 22.03.2018 11:49:44

oles wrote:Alle mine fordomme om CPH DOX er virkeliggjorte i år - jeg dør af grin:
Possessed
Internet-alkymisterne Metahavens visuelle essay om de (a)sociale mediers okkulte tiltrækningskraft, til et dark score af Laurel Halo.

De sociale medier holder ikke hvad de lover. Vi bliver ikke mere sociale af at fodre vores maskiner (og mediegiganterne bag dem) med billeder af os selv. 'Possessed' er en visuel diagnose over den kontemporære tilstand i det hybride, digitale felt mellem det indre og ydre. Et audiovisuelt essay af det hollandske Metahaven, der arbejder på tværs af praksisser med at give erfaringen af livet efter internettet en kritisk, æstetisk form. Værket er skabt i samarbejde med instruktøren Rob Schröder, og resultatet er et stykke kulsort psycho-horror med en ikonoklastisk og næsten okkult, symbolsk gravitet. En isoleret, ung kvinde (Olivia Lonsdale) gennemfører et gådefuldt ritual, der på én gang bekræfter teknologiens dominans og negerer den i en eksorcistisk protest mod dens ophav: Stort set alle de teknologier, der infiltrerer vores liv i dag, er udviklet af militæret. Teoretikerne Alex Williams og Nick Srnicek bidrager, og Laurel Halo har skabt det elektroniske score og giver også en live performance på årets festival.
Image
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests