podcasts/radio anbefalinger

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: podcasts/radio anbefalinger

#201 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 20 jan 2021 09:04

Det er der en del af spredt ud over afsnittene. Men hvis du ikke bryder dig om historien om, at RZA kun pakker en plastikpose med lidt tøj til en hel europatour, så vil resten nok være spild af tid.
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

Brugeravatar
PerH

#202 Indlæg af PerH » 20 feb 2021 12:53

Har snart fået hørt alle afsnit af R8dio. Det er noget af det sjoveste radio, jeg har hørt. Det bliver nogle gange lidt for langt (særligt dummyerne på de forskellige programmer er aaalt for lange, man har fattet pointen og at det er sjovt efter 3 min, og så behøver man ikke mere), men Brian Lykke og Kasper Nielsens skuespilpræstationer er i topklasse. Og så er jeg flad af grin hver gang sikkerhedseksperten Per Madsen er på :clap:

Brugeravatar
bror

#203 Indlæg af bror » 20 feb 2021 14:17

Yes, den er jeg med på. De gør det super godt. Jeg er ret vild med den fynske lydmand, som konstant snakker om sin ekskærestes store patter. Han har desværre en ret lille rolle, men det er til stor moro hver gang.

Castrato

#204 Indlæg af Castrato » 22 feb 2021 16:22

Er der nogle Daniel Schmachtenberger-fans her på svingninger?

Jeg tror han ville appellere rigtig meget til Jonas. Han er i hvert fald i Slatestarcodex/rationalisme/lesswrong-segmentet. Men uden alt-right facetten. Jeg finder ham exceptionelt (lucid) klart tænkende, og formår at binde en masse epistemologiske retninger sammen til noget der minder om mening. Det er i hvert fald meningsgivende få udpeget alle de utallige faldgrupper der eksisterer i det virvar af narrativer vi omgives af. Han er en sjældenhed, og at høre på ham, er nogle af de bedste podcast-timer jeg har haft. Vi mangler en filosofi-tråd, men det kunne også hurtigt blive for gymnasielt.

nap nap. skrev:
25 jun 2021 17:21
Castrato skrev:
25 jun 2021 11:41
SE / HØR PODCASTEN!! Du vil simpelthen ikke tro hvor fucked det er.
Må jeg foreslå det som din nye signatur?

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#205 Indlæg af Dialingleft » 22 feb 2021 21:44

Re filosofitråd så kan du måske bruge faglitteraturtråden. Gerne med en boganbefaling. Har aldrig hørt om ham før. Hvilken slags filosof er han? Hvad skrev han afhandling om?
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Castrato

#206 Indlæg af Castrato » 24 feb 2021 22:56

Dialingleft skrev:
22 feb 2021 21:44
Re filosofitråd så kan du måske bruge faglitteraturtråden. Gerne med en boganbefaling. Har aldrig hørt om ham før. Hvilken slags filosof er han? Hvad skrev han afhandling om?
Han er ikke uddannet med phd i filosofi. Måske derfor han er så vildt god. Han er uddannet i matematik fra et indisk online-universitet. :lol:

Han har startet forskellige projekter som stiler til at skubbe omverdenen i en mere rationel, fornuftsbaseret retning. Han excellerer især i det totale fravær af bias, og hans analyse af hvor skadelige in-group/out-group dynamikker er for det globale samfund. Så vidt jeg kan se, er det at skrive bøger, ikke hans ting. Til gengæld er han en fuldstændig suveræn oratorisk formidler. En af de bedste kommunikatorer jeg er stødt på, indenfor den intellektuelle sfære. Han er knivskarp!

Afsnit 1 af War on Sensemaking er mest dedikeret til at opstille rammerne for serien. Jeg synes du skulle se/høre de første 30 minutter af WoSM afsnit II. Det er virkelig stærkt. Hans force er at han er generalist uden på nogen måde at være en letvægter.

Her er hans biografi: https://lifeboat.com/ex/bios.daniel.schmachtenberger
Daniel grew up homeschooled, so he had early exposure to design science (Buckminster Fuller, Jacque Fresco, Permaculture, etc.), systems science and complexity (Fritjof Capra, Stuart Kauffman, etc.), philosophy and psychology (eastern and western approaches), and activism (animal rights, environmental issues, social justice, etc.).

His passion has always been at the intersection of these topics — specifically, facilitating the emergence into a mature civilization — that can prevent otherwise impending catastrophes, remediate existing damage, make possible a radically higher quality of life for all sustainably, and support greater realization of our individual and collective potential.

Daniel earned his Bachelor’s Degree of Science in Mathematics from Maharishi University of Management and earned the title A.B.D. in Counseling Psychology at Body Mind College.
nap nap. skrev:
Castrato skrev:

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Maryland

#207 Indlæg af Langley » 24 feb 2021 23:31

Måske mere selvhjælps/selvforsvars/pyramidemarketingtråden men sådan en ved jeg ikke om vi har

Jeg har indtil videre stort set kun hørt én podcastserie i mit liv og det var denne som er blæste min hjerne. Det er David Runciman der i hvert afsnit holder en Cambridge style foreslæsning over en de store bøger om politik, som han først præsentere i i Cambridge School stil med vægt på ideens historiske kontekst/intellektuel historieskrivning. Så trækker han et perspektiv herfra og til vores måde at bedrive politik i dag. Og endelig divertere han med nogle gode metaforer og billeder, i den der britiske jargon, som han er en mester I.
https://www.talkingpoliticspodcast.com/ ... of-ideas-1
Den stemning der kommer når publikum har det godt, den formidler sig jo direkte ud gennem vores elektronik. Det er meget, meget vigtigt. Derfor kan man altså ikke have stenstøtter siddende ved bordene eller på rækkerne; der skal sidde levende mennesker. Og levende mennesker får man altså bedst ved at prøve at smelte den reservation, vi jo alle sammen har

https://bandcamp.com/nikolailang

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#208 Indlæg af Dialingleft » 25 feb 2021 08:18

Castrato skrev:
24 feb 2021 22:56
Dialingleft skrev:
22 feb 2021 21:44
Han er ikke uddannet med phd i filosofi. Måske derfor han er så vildt god. Han er uddannet i matematik fra et indisk online-universitet. :lol:

Han har startet forskellige projekter som stiler til at skubbe omverdenen i en mere rationel, fornuftsbaseret retning. Han excellerer især i det totale fravær af bias, og hans analyse af hvor skadelige in-group/out-group dynamikker er for det globale samfund. Så vidt jeg kan se, er det at skrive bøger, ikke hans ting. Til gengæld er han en fuldstændig suveræn oratorisk formidler. En af de bedste kommunikatorer jeg er stødt på, indenfor den intellektuelle sfære. Han er knivskarp!

Afsnit 1 af War on Sensemaking er mest dedikeret til at opstille rammerne for serien. Jeg synes du skulle se/høre de første 30 minutter af WoSM afsnit II. Det er virkelig stærkt. Hans force er at han er generalist uden på nogen måde at være en letvægter.

Her er hans biografi: https://lifeboat.com/ex/bios.daniel.schmachtenberger
Daniel grew up homeschooled, so he had early exposure to design science (Buckminster Fuller, Jacque Fresco, Permaculture, etc.), systems science and complexity (Fritjof Capra, Stuart Kauffman, etc.), philosophy and psychology (eastern and western approaches), and activism (animal rights, environmental issues, social justice, etc.).

His passion has always been at the intersection of these topics — specifically, facilitating the emergence into a mature civilization — that can prevent otherwise impending catastrophes, remediate existing damage, make possible a radically higher quality of life for all sustainably, and support greater realization of our individual and collective potential.

Daniel earned his Bachelor’s Degree of Science in Mathematics from Maharishi University of Management and earned the title A.B.D. in Counseling Psychology at Body Mind College.
Ja det var nok også lidt den vibe jeg fik da jeg lige hørte fem minutter af det. Jeg er ikke interesseret eller investeret nok i at blive mere rationel og fornuftsbaseret til at jeg kan overskue youtubeforelæsninger med en mand i hans stue. Grunden til jeg spurgte om hans PhD arbejde og hans bøger er at 1) man ved han på en eller anden måde har været igennem et arbejde hvor han er blevet udfordret og tilrettet af en vejleder, bedømmer eller redaktør, og 2) at der er en eller anden officiel institutionaliseret autoritet der har sagt god for at mandens arbejde er stringent og indenfor skiven af hvad man normalt kalder filosofi/erkendelsesteori. Det er muligvis en smule sheeple-agtigt men hey, sådan er det nu nemmest at sortere i disse tider.

Jeg hører mest podcasts om historie anyway. Når det gælder filosofi og sociologi kan jeg bedst forstå det hvis jeg læser det.
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Castrato

#209 Indlæg af Castrato » 24 mar 2021 11:40

Virkelig godt interview med Chris Hedges. Briahna er både skøn at høre og se på.

nap nap. skrev:
Castrato skrev:

Castrato

#210 Indlæg af Castrato » 13 jul 2021 21:59

Tim Dillon's podcasts er virkelig gode. Hans nylige med Greenwald er een af de bedste. 2 dejlige homser.

Det bedste ved den er de helt fantastiske reklamesegmenter. Som f.eks 23 min og 25 sekunder inde i et Jordan Peterson interview:
nap nap. skrev:
Castrato skrev:

Besvar